اخبار خودرو جهان
دارای قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب

ایکس پنگ X9 (Xpeng X9) مینی ون برقی لوکس 496 اسب بخار قدرت

پنجشنبه - ۴ آبان ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

مینی ون ایکس پنگ X9 یک MPV تمام برقی ، با ظرفیت نشستن 7 سرنشین بوده که به تازگی در رویداد 1024 Tech Day رونمایی شده است. این خودروی برقی روی پلتفرم SEPA2 توسعه یافته و از جمله قابلیت های جالب آن می توان به قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب و طراحی آینده نگرانه آن اشاره کرد که به گفته چینی ها از فیلم جنگ ستارگان الهام گرفته است!

ون ایکس پنگ X9 یک MPV تمام برقی ، با ظرفیت نشستن 7 سرنشین بوده که به تازگی در رویداد 1024 Tech Day رونمایی شده است. این خودروی برقی روی پلتفرم SEPA2 توسعه یافته و از جمله قابلیت های جالب آن می توان به قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب و طراحی آینده نگرانه آن اشاره کرد که به گفته چینی ها از فیلم جنگ ستارگان الهام گرفته است!

مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

به گزارش خودرونویس، مکانیزم فرمانپذیری چرخ های عقب ایکس پنگ X9 به این معنا بوده در صورت چرخش فرمان و تغییر زاویه چرخ های جلو، زاویه چرخ های عقب نیز تغییر می کند. در سرعت های پایین چرخ های عقب خلاف جهت چرخ های جلو حرکت می کنند تا مانورپذیری و شعاع گردش این خودرو کاهش پیدا کند. اما در سرعت های متوسط و بالا، چرخ های عقب هم راستا با چرخ های جلو می چرخند تا هندلینگ و پایداری خودرو بهبود یابد.

مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

ون برقی ایکس پنگ X9 (XPeng X9) یک خودروی چند منظوره بوده و دارای ساختار الکتریکی 800 ولتی بوده و نخستین محصول این برند بوده که دارای نرم افزار XOS Tianji برای کابین است. این خودرو قرار است که در تاریخ یکم نوامبر در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین عرضه شود. برخلاف دیگر کشورهای جهان که سگمنت MPV و مینی ون تقریبا رو به فراموشی است، در چین نظر مشتریان چیز دیگری بوده و مردم علاقه بسیار زیادی به خودروهای مینی ون و MPV دارند. به همین جهت خودروسازان مختلف سعی می کنند محصولات لوکس و شایسته ای را در این سگمنت به بازار عرضه کنند.

مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

مشخصات فنی Xpeng X9 برقی

ایکس پنگ X9 یک مینی ون سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5293، 1988 و 1785 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3160 میلی متر است. این خودرو دارای سه ردیف صندلی بوده و بسته به نوع سفارش می توان آن را به صورت شش یا هفت نفره خریداری کرد.

مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

ون برقی ایکس پنگ X9 دارای دو نسخه جلو محرک و تمام چرخ محرک است. نسخه جلومحرک این خودرو دارای یک موتور برقی با توان 320 اسب بخار روی محور جلو بوده و از یک پک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 84.5 کیلووات ساعت در مدل استاندارد و 101.5 کیلووات ساعتی در مدل آپشنال بهره می برد.

نسخه پرفورمنس این خودرو دارای سیستم تمام چرخ محرک بوده و دارای یک موتور برقی 320 اسب بخاری روی محور جلو و یک موتور 184 اسب بخاری روی محور عقب است. این خودرو دارای یک پک باتری با ظرفیت 101.5 کیلووات ساعت است. بستگی به موتور و پک باتری، این خودرو می تواند در حالت شارژ کامل مسافت 610، 640 و 702 کیلومتر مسافت را طی کند.

مینی ون برقی ایکس پنگ X9 Xpeng

رقبا

ایکس پنگ G9 در بازار چین رقبایی مانند زیکر 009، بی وای دی دنزا D9، هایکان V09 و Li Mega را در پیش رو دارد. رونمایی کامل از این خودرو در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2023 صورت می گیرد که گزارش کامل آن را منتشر خواهیم کرد.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟