اخبار خودرو جهان
دارای کابینی مملو از تکنولوژی

ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی محبوب اروپایی ها

دوشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی

شرکت خودروسازی چینی ایکس پنگ Xpeng مشخصات فنی سدان الکتریکی P5 را منتشر کرده است. این سدان الکتریکی جزو معدود خودروهای الکتریکی چینی بوده که در بازارهای صادراتی از جمله دانمارک، هلند، نروژ و سوئد عرضه می شود.

مشخصات فنی ایکس پنگ P5 Xpeng

به گزارش خودرونویس، سدان برقی ایکس پنگ P5 مدتیست که در بازار چین در حال عرضه بوده و از یک پک باتری 66 کیلووات ساعتی بهره گرفته است. این خودرو دارای یک موتور برقی بوده که قادر به تولید 211 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. ایکس پنگ Xpeng تخمین زده که خودروی برقی P5 قادر است طی 7.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما مهم تر از شتاب، مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل بوده که تحت سیکل تست WLTP 465 کیلومتر برآورد شده است.

ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی

ایکس پنگ Xpeng P5 دارای یک شارژ سطح دو 11 کیلوواتی AC بوده و دارای پورت شارژ CCS2 است. همچنین این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع 70 کیلوواتی بوده که به موجب آن شارژ باتری طی تنها 36 دقیقه شارژ از 30 به 80 درصد می رسد. ایکس پنگ Xpeng P5 مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی همچون هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 می تواند نقش منبع تغذیه سایر وسایل الکترونیکی را ایفا کند و حتی سایر خودروهای الکتریکی را نیز شارژ کند.

ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی

برچسب قیمت سدان برقی ایکس پنگ Xpeng P5 بسته به بازاری که در آن عرضه می شود بین 42 تا 57 هزار دلار اعلام شده است.

ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی

امکانات ایکس پنگ XPeng P5

تمامی نسخه های سدان برقی ایکس پنگ Xpeng P5 دارای سیستم کمکی راننده Xpilot 2.5 هستند. این سیستم متشکل از  پنج رادار میلیمتری با دقت بسیار بالا، 12 سنسور الترا سونیک، چهار دوربین برای رانندگی و 9 دوربین برای پشتیبانی از سیستم های کمکی راننده Xpilot 2.5 است. این پکیج همچنین دارای کروز کنترل تطبیقی، قابلیت حرکت در مرکز خطوط، قابلیت تعویض خطوط فعال و تغییر مسیر تطبیقی است.

ایکس پنگ Xpeng P5 سدان برقی چینی

محبوبیت ایکس پنگ Xpeng P5 به دلیل کابین مملو از تکنولوژی این سدان برقی چینیست که اروپایی ها هم عاشق آن شده اند. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی قرار داشته و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر ایستاده 15.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است. از جمله دیگر امکانات ایکس پنگ P5 می توان به سانروف پانورامیک با سایه بان برقی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، پایش فشار باد تایرها و کنترل خودرو در سرازیری اشاره کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟