اخبار خودرو جهان
جانشین برقی پاسات

تصاویر فولکس واگن ID.7 Vizzion در چین لو رفت

سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ID.7 Vizzion

رگولاتورهای چینی به تازگی تصاویر فولکس واگن ID.7 Vizzion را در مرحله هومولوگیشن منتشر کرده اند. این خودرو در واقع جانشین تمام برقی فولکس واگن پاسات بوده و نسخه ای که تصاویر آن منتشر شده، مدل تمام چرخ محرک این خودروست.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID.7 Vizzion در بازار چین و برخی از بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و قرار است که نقش فولکس واگن پاسات برقی را ایفا کند. این خودرو دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 308 اسب بخار قدرت است. البته یک نسخه عقب محرک تک موتوره هم برای این خودرو عرضه می شود که به دلیل بهره گیری از یک موتور مقداری وزن کمتری دارد.

فولکس واگن ID.7 Vizzion

مشخصات فنی فولکس واگن ID.7 Vizzion

فولکس واگن ID.7 سدان دارای یک موتور برقی 201 اسب بخاری روی محور عقب و یک موتور برقی 107 اسب بخاری روی محور جلوست که روی هم رفته قادر به تولید 308 اسب بخار قدرت هستند. نهایت سرعت قابل پیمایش این سدان برقی روی 155 کیلومتر بر ساعت محدود شده که سرعت بالایی برای سدان قدرتمندتی با دو موتور برقی نیست. به گفته رسانه های چینی این خودرو دارای باتری NMC بوده که چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری LFP دارد. اما دارای کبالت، نیکل و مانگا است. ظرفیت پک باتری این خودرو هنوز اعلام نشده، اما برخی از منابع چینی اشاره کرده اند که این خودرو از پک باتری 84.8 کیلووات ساعتی بهره می برد و قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل 600 کیلومتر را تحت سیکل تست CLTC چین طی کند.

فولکس واگن ID.7 Vizzion

فولکس واگن ID.7 Vizzion سدان یک سدان سایز متوسط بوده که کابین بسیار جاداری را برای 5 سرنشین ارائه می کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل 4956، 1862 و 1537 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2965 میلی متر اعلام شده است. نسخه عقب محرک این خودرو وزن خالصی معادل 2122 کیلوگرم داشته و نسخه تمام چرخ محرک آن به دلیل بهره گیری از یک موتور بیشتر وزن خالصی معادل 2232 کیلوگرم دارد. این خودرو صرفا با رینگ 20 اینچی اما با 4 طرح مختلف به بازارهای جهانی عرضه می شود.

فولکس واگن ID.7 Vizzion

فولکس واگن ID.7 Vizzion مانند دیگر محصولات خانواده ID روی پلتفرم MEB فولکس که ویژه خودروهای برقی طراحی شده، توسعه یافته است. این خودرو در کارخانه جوینت ونچر فاو-فولکس در چین تولید می شود و در سال 2024 به بازار چین عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که جوینت ونچر فاو- فولکس خودروهای برند جتا را نیز تولید می کند و سه خودروی جتا VA3، جتا VS5 و جتا VS7 از جمله محصولات این برند بوده که قرار است به تازگی به بازار ایران به صورت وارداتی توسط ماموت خودرو عرضه شوند. لازم به ذکر است که همین خودرو توسط جوینت ونچر دیگر فولکس واگن در چین یعنی سایک-فولکس نیز تولید می شود که نام آن فولکس واگن ID.7 Next است.

 

جوینت ونچرهای فولکس واگن در چین

فولکس واگن در چین دارای دو شریک تجاری دولتی یعنی شرکت های خودروهای سایک موتورز و همچنین FAW فاو است. به طور معمول زمانی که فولکس واگن یک محصول جدید را در چین معرفی کند، آن خودرو توسط هر دو شرکت جوینت ونچر فولکس تولید می شود. تقریبا همان داستانی که تندر 90 در ایران داشت. البته که این خودرو در کارخانه های مختلفی تولید می شوند و نامهای متفاوتی هم دارند. البته مشخصات فنی آنها کاملا یکسان است.

به عنوان مثال فولکس واگن ID.4 و ID.6 توسط کمپانی سایک موتورز با نام های ID.4 X و ID.6 X تولید می شود. اما همین دو خودرو توسط فاو FAW با نام های ID.4 Crozz و ID.6 Crozz تولید می شوند.

فولکس واگن ID.7 Vizzion

جنگ قیمت خودروهای برقی در چین

در ماه ژانویه اولیور بلوم مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرد که این کمپانی هیچ اهمیتی به جنگ قیمت خودروهای برقی در چین نمی دهد و قصد ندارد که قیمت خودروهای برقی خود را کم کند. وی تاکید کرد که فولکس واگن قصد دارد تا در آینده رهبر بازار خودروهای برقی در دنیا باشد و به دنبال سوددهی و سودآوری است و به هیچ عنوان بر سر قیمت محصولات خود با تسلا رقابتی ندارد.

اما با این حال در ماه مارس قیمت فولکس واگن ID.4 تولید فاو کاهش 19 درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به 25 هزار دلار رسید! همچنین سایک موتورز هم قیمت تمام محصولات خانواده ID از جمله ID.3 را 4400 دلار کم کرد و قیمت این خودرو را در بازار چین به 19 هزار و 300 دلار رساند. جالب اینجاست که بازار خودرو چین اکنون شاهد یک جنگ قیمتی شدید است و بسیاری از خودروسازان بقا در این بازار را به سوددهی ترجیح داده اند. فولکس واگن که ادعا کرده بود به هیچ عنوان قیمت محصولات خود را کاهش نمی دهد، بی سر و صدا آتش به مال خود زد و کاهش قیمت چشمگیری برای محصولات برقی خود در چین لحاظ کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟