اخبار خودرو جهان
فولکس واگن جایگاه دوم را کسب کرد

تویوتا پرفروش ترین خودروساز سال 2021

یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در 2021

تویوتا حال آمار فروش خود در دسامبر سال 2021 و کل سال پیش را منتشر کرده که با وجود چالش هایی متعددی که پیش رو داشت، توانسته عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را حفظ کند که به این ترتیب موفق به شکست غول خودروسازی جهان یعنی فولکس واگن شده است.

به گزارش خودرونویس، همه می دانیم که سال 2021، سالی بسیار سخت و تلخ برای صنعت خودروسازی بود. در سال 2021 خودروسازان با چالش های متعددی از جمله همه گیری ویروس کرونا، کاهش تولید و معضل های ناشی از کمبود تراشه و میکروچیپ ها رو به رو شدند که روی موفق ترین خودروسازان هم تاثیر منفی گذاشت و آنها را از اهداف خود دور کرد. تویوتا نیز این سختی ها مصون نماند و تولید خودروهایی همچون تویوتا راو4 و لکسوس RX برای مدتی متوقف شد. با این حال تویوتا پرفروش ترین خودروساز سال 2021 در جهان شد.

تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در 2021

آمار فروش تویوتا در سال 2021

گروه خودروسازی تویوتا در سال 2021 تعداد 10 میلیون و 496 هزار دستگاه خودرو فروخت که نسبت به زمان مشابه در سال 2020 به اندازه 10.1 درصد رشد داشته است. این در حالی بوده که سال 2021 سال بسیار چالش و دشواری برای تمام خودروسازان جهان بوده است. این آمار فروش تویوتا با در نظر گرفتن زیربرندهایی مانند دایهاتسو و هینو بوده است. البته حتی بدون این برندها نیز فروش کلی تویوتا نسبت به سال گذشته 10.6 درصد رشد داشته است.

 

آمار فروش فولکس واگن در سال 2021

جهت مقایسه بیان می کنیم که گروه معظم خودروسازی فولکس واگن که دومین خودروساز جهان از نظر تعداد محصولات فروخته شده در سال 2021 بوده، موفق به فروش 8 میلیون و 882 هزار خودرو شده که این آمار نسبت به سال 2020 به میزان 4.5 درصد کاهش یافته است.

شکست جنرال موتورز در آمریکا توسط تویوتا

دلیل موفقیت تویوتا در این آمار فروش و همچنین جلوگیری از تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان به موضوع انباشت تراشه و میکروچیپ توسط این کمپانی در اوایل سال 2021 مربوط می شود. همین زیرکی تویوتا موجب شد این شرکت بتواند جنرال موتورز را هم در زمینه آمار فروش در سال 2021 در آمریکا شکست دهد. این اولین بار بود که شکست جنرال موتورز پس از 90 سال سلطنت بر بازار خودروی آمریکا رقم می خورد و لقب پرفروش ترین خودروساز سال آمریکا را به دست نیاورد.

تویوتا اظهار کرده که رتبه یک بودن در زمینه فروش هیچ گاه هدف اصلی این شرکت نبوده و کسب این جایگاه را نتیجه تصمیم جمعی مشتریان برای حمایت از این برند خودروسازی می داند. تویوتا در ادامه بیان کرده که هدف اصلی این شرکت بهترین بودن در زمینه کیفیت و ایمنی است.

تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در 2021

برتری فولکس واگن نسبت به تویوتا در زمینه تولید خودروی الکتریکی

در زمینه خودروهای الکتریکی، فولکس واگن با فاصله بسیار زیاد نسبت به تویوتا برتر است. چراکه فولکس واگن در سال 2021 موفق به فروش 453 هزار خودروی الکتریکی شد و در همین مدت تویوتا تنها تعداد 14 هزار و 407 خودروی الکتریکی فروخت! دلیل این اختلاف زیاد دیر اقدام کردن تویوتا نسبت به الکتریکی سازی سبد محصولات خود و تولید خودروی الکتریکیست. با عرضه خودروهای الکتریکی متعدد همچون تویوتا bZ4X شاید فاصله تویوتا در زمینه فروش خودروهای الکتریکی با سایر شرکت ها کمتر شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟