اخبار خودرو جهان
همزاد کم آپشن تر لکسوس GX

تیزر تویوتا پرادو 2024 در کنار اسطوره آفرود یعنی لندکروزر FJ40 منتشر شد

یکشنبه - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
تیزر تویوتا پرادو 2024 تیزر تویوتا لندکروزر پرادو

تویوتا در شبکه های اجتماعی تیزر نسل جدید تویوتا پرادو 2024 (تویوتا لندکروزر پرادو) را منتشر کرده است. جالب اینجاست که تویوتا در این تیزر رسمی هیچ نامی از پرادو نبرده و صرفا یک تصویر از نمای جانبی این اسیووی آفرودی سایز متوسط منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، در تیزر تویوتا پرادو 2024، علاوه بر حضور نسل جدید لندکروزر پرادو، یک دستگاه تویوتا لندکروزر FJ40 نیز وجود دارد و تویوتا به 65 سال تاریخسازی در آفرود و بیراهه نوردی با این خودرو اشاره کرده است. بدین ترتیب این خودرو به احتمال بسیار زیاد همان پرادو مدل 2024 است.

با توجه به رونمایی نسل جدید لکسوس GX 2024، زمزمه هایی از رونمایی تویوتا لندکروزر پرادو که همزاد کم آپشن تر این خودرو محسوب می شود، شنیده بودیم. لازم به ذکر است که تویوتا لندکروزر پرادو در برخی از بازارهای جهانی با نام لندکروزر عرضه می شود. باید اظهار کنیم که این خودرو ارتباطی با تویوتا لندکروزر سری 300 و لکسوس LX ندارد و ساختار پرادو همواره با لکسوس GX مشترک بوده و الان نیز چنین است.

تیزر تویوتا پرادو 2024 تیزر تویوتا لندکروزر پرادو

در تیزر تاریکی که از تویوتا پرادو 2024 منتشر شده، خط کمربندی بالای این خودرو به خوبی مشخص است. هرچقدر هم تویوتا سعی کرده تیزر را تاریک کند، اما نتوانسته شباهت این خودرو با نسل جدید لکسوس GX را پنهان کند. در این تیزر ارتفاع بلند، فاصله بین دو محور کم و حالت جعبه ای شکل این خودرو به خوبی مشهود است که نشان از توانایی بالای این خودرو در بیراهه نوردی و آفرود دارد. با وجود اشتراک کلی طراحی این خودرو نسبت به لکسوس GX، اما المان های طراحی تویوتا در بخش هایی از پرادو جدید نیز دیده می شود. در بخش جلو تا حدودی تفاوت هایی در طراحی چراغ ها و ترکیب آنها با جلوپنجره و سبک طراحی سپر دیده می شود.

تیزر تویوتا پرادو 2024 تیزر تویوتا لندکروزر پرادو

تویوتا لندکروزر پرادو 2024 همچنین فاقد اسپویلر سقفی مانند لکسوس بوده که همین موضوع استایلی کلاسیک تر به این خورو بخشیده است. در انتها می توان به چراغ های مربعی عقب و جلوپنجره بزرگ این خودرو اشاره کنیم. ممکن است که تویوتا در برخی نسخه رکاب جانبی را از این خودرو حذف کند تا فاصله آن از سطح زمین افزایش یابد.

 

تویوتا پرادو 2024 در این تیزر در کنار یکی از اساطیر آفرود دنیا یعنی تویوتا FJ40 قرار دارد. تویوتا لندکروزر سری 40 توانست سالها قبل نام لندکروزر را به عنوان یک خودروی همه کاره برای پیمایش مسیرهای آفرود، کمپینگ، استفاده در ساحل و کشاورزی و حتی عملیات نظامی در ذهن مشتریان تثبیت کرد. این بدان معناست که تویوتا پرادو 2024 نیز وارث همین ویژگی ها خواهد بود و تجهیزات لاکچری کمتری نسبت به لکسوس GX یا لندکروزر سری 300 خواهد داشت.

تیزر تویوتا پرادو 2024 تیزر تویوتا لندکروزر پرادو

شاید تویوتا پرادو 2024 از نظر سطح امکانات نسبت به لکسوس GX جدید پایینتر باشد، اما نباید انتظار داشت که توانایی آفرود کمتری هم دارد. این خودرو دارای سیستم Electronic Kinetic Damper یا E-KDSS بوده که قابلیت بیراهه نوردی خودرو را ضمن حفظ پایداری خودرو در جاده افزایش می دهد. این سیستم از لکسوس GX به نسل جدید پرادو به ارث می رسد. ضمن اینکه ممکن است قفل دیفرانسیل عقب یا سیستم کمکی چرخش نیز در لیست تجهیزات این آفرودر جدید تویوتا وجود داشته باشد.

ایده عرضه یک نسخه ارزانتر از تویوتا لندکروزر در قالب پرادو ایده موفقی برای تویوتا بوده است. این خودرو اگرچه قیمت ارزانتری نسبت به تویوتا لندکروزر سری 300 یا همزاد لکسوس خود دارد، اما توانایی بیراهه نوردی بالایی را به مشتری ارائه می دهد و این چیزیست که هدف بیشتر مشتریان از خرید تویوتا پرادو 2024 است. با توجه به قیمت 85 هزار دلاری تویوتا لندکروزر سری 300 در مدل پایه، انتظار داریم که قیمت پایه تویوتا لندکروزر پرادو 2024 حدود 50 هزار دلار باشد. بدین ترتیب این خودرو رقیبی برای خودروهایی همچون جیپ رانگلر روبیکان چهار درب و فورد برانکو بدلندز و همچنین لندروور دیفندر خواهد بود.

4.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟