اخبار خودرو جهان
برادر لوکستر تویوتا پرادو نسل عوض کرد

لکسوس GX 2024 رونمایی شد

جمعه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

لکسوس GX 2024 نسل جدید همزاد لوکس تویوتا پرادو بوده که به تازگی رونمایی شده است. نسل قبلی لکسوس جی ایکس از سال 2010 تا همین امروز عرضه شده و واقعا زمان تعویض نسل این خودرو رسیده بود.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید لکسوس GX به مراتب زیباتر و آفرودی تر از مدل قبلی بوده و از نظر سطح تکنولوژی نیز در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. این خودرو قرار است که در اوایل سال 2024 به بازارهای جهانی عرضه شود و هنوز جزییات مربوط به قیمت آن اعلام نشده است.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

مشخصات فنی لکسوس جی ایکس 2024

لکسوس GX 2024 روی پلتفرم TNGA-F تویوتا توسعه یافته که با برادر بزرگتر خود یعنی لکسوس LX 600 جدید مشترک است. این خودرو دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و مولتی لینک در عقب است. همچنین این خودرو دارای غربیلک فرمان برقی بوده که به گفته لکسوس حس رانندگی بهتری را در آفرود و بیراهه نوردی منتقل می کند. به صورت آپشنال سیستم تعلیق تطبیقی و دمپرهای تطبیقی نیز به این خودرو اضافه می شوند.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

لکسوس جی ایکس 2024 در ابتدا در تریم GX 550 عرضه می شود که از پیشرانه 3.4 لیتری توربوشارژ شش سیلندر V شکل با 349 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل شده و این اسیووی را قادر ساخته تا جسمی به وزن 3400 کیلوگرم را یدک بکشد.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

لکسوس GX به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق چهار چرخ محرک بوده و قفل مرکزی دیفرانسیل Torsen هم برای آن تعبیه شده است. ترانسفر کیس این خودرو به صورت الکترونیکی بین چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین تغییر می کند و قفل دیفرانسیل عقب نیز برای آن تعبیه شده است. در آینده نیز لکسوس GX 2024 قرار است با موتور هیبریدی عرضه شود که هنوز تاریخ عرضه این نسخه مشخص نیست.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

طراحی ظاهری لکسوس GX 2024

دیزاین لکسوس جی ایکس 2024 هیچ اشتراکی با نسل قبل ندارد. این خودرو بدنه ای باکسی استایل دارد و سعی شده چهره خشنتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. جلوپنجره بیش از حد بزرگ لکسوس همچنان بخشی از طراحی ظاهری این خودروست، ولی طراحان لکسوس سعی کرده اند که مقداری آن را ساده سازی کنند تا کمتر چشمان مخاطب را اذیت کند! لکسوس GX 2024 در شش نسخه پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس، اوورتریل و اورتریل پلاس عرضه می شود که دو نسخه آخر تریم های آفرود محور این خودرو هستند.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

نسخه اورتریل این خودرو دارای تریم مشکی روی فندرها و صفحه محافظ آلومینیومی زیر بدنه هستند. این نسخه به رینگ 18 اینچی و تایرهای 33 اینچی مجهز شده است. این نسخه دارای کراول کنترل، کمکی حرکت در سرازیری و مانیتورینگ سه بعدی سطح حرکت است. سیستم تعلیق الکترونیک کینتیک داینامیک هم برای این خودرو نصب شده که امکان بازی بیشتر چرخ ها را فراهم کرده که موجب عملکرد بهتر در آفرود می شود. نسخه اورتریل پلاس دارای صندلی های به خصوصی بوده که دارای قابلیت ماساژ هستند و کوسن های الکترونیکی نیز برای آن  تعبیه شده است.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

طراحی کابین

برخلاف استایل ظاهری این خودرو که به مراتب خشنتر از نسل قبلی طراحی شدهف طراحان لکسوس کابینی بسیار لوکس و متفاوت از نسل قبلی برای این خودرو طراحی کرده اند. یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان نصب شده و این در حالیست که نسل قبلی تا همین سال 2023 نیز همچنان با نشانگرهای آنالوگ عرضه می شد. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 14 اینچی برای سیستم مالتی مدیا به جای نمایشگر لمسی 10.3 اینچی نسل قبلی قرار گرفته است. این خودرو از اپل کار پلی و اندروید اتو بدون سیم هم پشتیبانی می کند. خوشبختانه هنوز برای کنترل دما و ولوم سیستم صوتی از کلیدهای فیزیکی در کابین لکسوس جی ایکس 2024 استفاده شده است. برای کنترل ترانسفر کیس و دیفرانسیل ها نیز کلیدهای فیزیکی در کنسول میانی و نزدیک به شیفتر دنده نصب شده است. به صورت آپشنال نیز هد آپ دیسپلی به این خودرو اضافه می شود.

2024-lexus-gx لکسوس GX جی ایکس

لکسوس GX 2024 در دو مدل مختلف در زمینه چیدمان صندلی عرضه می شود. نسخه شش نفره که دارای صندلی های مجزا از هم در ردیف دوم بوده و نسخه هفت نفره که دارای صندلی نیمکت مانند در ردیف دوم است. این اسیووی لوکس ژاپنی به صورت استاندارد دارای گرمکن و سردکن صندلی های ردیف جلو بوده و به صورت آپشنال گرمکن صندلی های ردیف دوم نیز به این خودرو اضافه می شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟