اخبار خودرو جهان
هاچبک اقتصادی و ناایمن ژاپنی ها!

نسل جدید سوزوکی بالنو Baleno 2022 معرفی شد

شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سوزوکی بالنو baleno 2022

زمانی که سوزوکی سومین نسل اس کراس S Cross را در سال 2021 برای اروپا معرفی کرد، به دلیل شباهت این کراس اوور به نسل پیشین بسیاری را از خود نا امید کرد. حال این داستان با معرفی نسل جدید سوزوکی بالنو Baleno در هند تکرار شده. نسل جدید سوزوکی بالنو بیشتر به نسخه بروزرسانی شده نسل قبل شبیه بود تا یک مدل جدید. سوزوکی بالنو در سال 2015 به بازار هند عرضه شد و در نوامبر سال 2021 به دلیل دریافت صفر ستاره ایمنی در موسسه تست تصادف لاتین NCAP سرتیتر بسیاری از رسانه های جهان شد.

طراحی سوزوکی بالنو 2022

به گزارش خودرونویس، سوزوکی این خودرو را یک مدل کاملا جدید می داند، ولی به سادگی می توان تشخیص داد که بالنو 2022 روی همان پلتفرم قبل توسعه یافته است. سوزوکی بالنو 2022 را یک هاچبک پریمیوم برای بازار هند می داند. در پروفیل جلو شاهد نصب یک جلوپنجره بزرگتر از نسل قبل هستیم که از دو طرف با چراغ های بازطراحی شده و همچنین LEDهای روشنایی در روز سه نقطه ای احاطه شده است. مه شکن های بزرگتر جلو و همچنین گرافیک C شکل چراغ های عقب سوزوکی بالنو baleno 2022 را از نسل قبل متمایز کرده اند، ولی ظاهر کلی مشابه نسخه پیشین باقی مانده است.

سوزوکی بالنو baleno 2022

کابین سوزوکی بالنو 2022

در کابین سوزوکی بالنو 2022 یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در بالاترین قسمت داشبورد نصب شده که دریچه های سیستم تهویه مطبوع پایین تر از آن و در میان داشبورد تعبیه شده اند. با وجود اینکه سوزوکی بالنو خودروی ارزان قیمتی محسوب می شود، ولی دارای تجهیزات لوکسی مانند دوربین دید 360 و حتی هد آپ دیسپلی رنگیست. به لطف تودوزی جدید صندلی ها، سواری این خودرو به مراتب از نسل قبل راحت تر شده و با عایق بندی جدیدی که برای کابین انجام شده میزان نویز ورودی به کابین نیز کمتر شده است. برای سرنشینان ردیف عقب هم پورت USB و دریچه سیستم تهویه مطبوع به این خودرو اضافه شده است.

سوزوکی بالنو baleno 2022

مشخصات سوزوکی بالنو 2022

سوزوکی بالنو 2022 از یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی بهره گرفته که قادر به تولید 90 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه چهار سیلندر ضعیف با یک گیربکس پنج سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک CVT کوپل می شود که جایگزین گیربکس پنج سرعته AMT قبلی شده اند که هر دو مصرف سوخت بهینه تری را برای این هاچبک اقتصادی به ارمغان آورده اند. سیستم تعلیق سوزوکی بالنو برای تحمل ناهمواری های عجیب خیابان های هند بروزرسانی شده و دیسک های ترمز بزرگتر 14 اینچی برای این خودرو نصب شده است.

سوزوکی بالنو baleno 2022

سوزوکی تا به امروز بیش از یک میلیون دستگاه از بالنو را در بازار هند به فروش رسانده است. این خودرو در کشورهای آفریقایی با نام تویوتا استارلت هم شناخته می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟