اخبار خودرو جهان
تویوتا کرولا استیشن با نشان دیگر

سوزوکی Swace معرفی شد

چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
سوزوکی swace

سوزوکی آماده است تا دومین محصول قابل عرضه خود برای بازار اروپا را که زیر چتر تویوتا توسعه یافته، معرفی کند. در واقع مدتی پیش این دو خودروساز ژاپنی تفاهم نامه همکاری بین خود امضا کردند و این محصول جدید سوزوکی نیز دومین خودروی تولید شده پس از این عقد قرارداد همکاری است. کمپانی سوزوکی ابتدا در ماه جولای امسال از کراس اوور Across پرده برداشت که در واقع همان تویوتا راو4 پلاگین هیبریدی با لوگوی سوزوکی است. حال این کمپانی از سوزوکی Swace پرده برداشته که در واقع نسخه تغییر نشان یافته تویوتا کرولا استیشن است.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری این سوزوکی استیشن تقریبا 99 درصد استایل مشترکی با تویوتا کرولا استیشن دارد. تنها تفاوت ظاهری میان سوزوکی Swace و تویوتا کرولا به استایل پوزه آنها مربوط است. طراحی این قسمت در سوزوکی Swace نسبت به کرولا مقداری متفاوت بوده و برای آن یک جلوپنجره باریک تر به همراه سپری تغییر شکل یافته نصب شده است. به جز این قسمت، سایر المان های ظاهری میان سوزوکی و تویوتا مشترک بوده و این خبر چندان بدی نیست، چراکه استایل ظاهری زیبایی برای Swace به ارمغان آمده است.

نمای جانبی سوزوکی swace

سوزوکی Swace در هفت رنگ مختلف شمل سفید Pearl، کریستال شاین، سوپر وایت و نقره ای Precious قابل سفارش است. این استیشن اقتصادی در حالتی که تمام صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، 596 لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان قرار می دهد. ولی به راحتی با خواباندن صندلی های عقب می توان فضای بار این خودرو را افزایش داد و یک فضای صاف با مساحت زیاد برای حمل بارهای بزرگتر در اختیار خواهید داشت.

نمای عقب سوزوکی swace

مشخصات فنی

از آنجایی که سوزوکی Swace تنها یک نسخه تغییر نشان یافته تویوتا کرولا استیشن است، پس مشخصات فنی یکسانی با کرولا دارد. بدین ترتیب سوزوکی Swace مانند کرولا از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و یک پیشرانه الکتریکی بهره می برد. موتور الکتریکی این خودرو به تنهایی قادر به تولید بیشینه قدرت 71 اسب بخار است؛ ولی بیشینه قدرت مجموع این سیستم هیبریدی 120 اسب بخار اعلام شده که برای یک پیشرانه 1.8 لیتری و یک موتور الکتریکی مقداری کم و ناامیدکننده است.

نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ ها منتقل شده و قادر است سوزوکی Swace را طی 11.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو آلایندگی بسیار پایینی داشته و در هر کیلومتر تنها 99 گرم کربن دی اکسید از اگزوز آن خارج می شود. همانند تویوتا کرولا استیشن، این خودرو دارای سه مد رانندگی اکو، اسپرت و نرمال است. البته یک مد رانندگی تمام الکتریکی نیز برای آن تعریف شده که با فعال کردن آن تنها پیشرانه الکتریکی فعالیت می کند.

مد رانندگی سوزوکی swace

تجهیزات ایمنی و رفاهی

بسته به نسخه و مدل، سوزوکی Swace با تجهیزات رفاهی و ایمنی مختلفی شامل کمکی تثبیت خطوط حرکت، رادار کروز کنترل داینامیک، سیستم مانیتورینگ نقاط کور، تابلو خوان مسیر و هشدار ترافیک عقب راهی بازار می شود.

کابین سوزوکی swace

به جز تودوزی چرمی جدیدی که سوزوکی برای Swace طراحی کرده، سایر قسمت های کابین از جمله فرمان با کلیدهای کنترلی، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر هشت اینچی لمسی نصب شده در میان داشبورد، تماما با تویوتا کرولا تورینگ مشترک هستند. این نمایشگر لمسی به صورت استاندارد از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می کند. همچنین سوزوکی این خودرو را به صورت آپشنال با سیستم نورپردازی داخل و یک سوکت شارژ 12 ولت در فضای بار، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی ها و شارژر بدون سیم تلفن همراه به بازار عرضه می کند.

کنسول میانی سوزوکی swace

قیمت و زمان عرضه

سوزوکی قصد دارد Swace را از زمستان به بازار اروپا عرضه کند. با توجه به اشتراکات میان این خودرو و تویوتا کرولا، بعید است که قیمت آنها چندان تفاوتی با یکدیگر داشته باشد. بدین ترتیب انتظار می رود که نسخه پایه Swace برچسب قیمتی معادل 30 هزار دلار و نسخه فول این خودرو قیمتی معادل 32 هزار و 600 دلار داشته باشد. این خودرو پس از سوزوکی Across، دومین محصول سوزوکی است که به کمک تویوتا و به لطف تفاهم نامه همکای امضا شده میان این دو کمپانی توسعه یافته است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟