اخبار خودرو جهان
همزاد تویوتا راو4 پرایم

معرفی سوزوکی Across پلاگ این هیبریدی

سه شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
سوزوکی across phev

کمپانی خودروسازی سوزوکی قصد دارد که تنوع محصولات کراس اوور قابل عرضه خود را در اروپا با اضافه کردن شاسی بلند پلاگ این هیبریدی Across به محصولات قابل عرضه خود گسترش دهد. سوزوکی Across در واقع یک نسخه تغییر نام یافته از همان کراس اوور تویوتا راو4 پرایم پلاگ این هیبریدی است. این خودرو اولین ثمره و میوه همکاری کمپانی خودروسازی سوزوکی با تویوتا است که از سال پیش تا به امروز آغاز شده است.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، با نگاه اول به سوزوکی Across کاملا متوجه می شویم که این خودرو روی پلتفرم و ساختار بدنه تویوتا راو4 توسعه یافته است؛ ولی سوزوکی به روزرسانی هایی را در آن اعمال کرده تا بتواند امضای خود را در طراحی Across نسبت به راو4 پرایم ایجاد کرده باشد. این به روزرسانی ها شامل پروفیل جلوی به روزرسانی شده و همچنین نصب یک جلوپنجره بزرگ تر و چراغ های LED باریک و تهاجمی است.

استایل پروفیل جانبی سوزوکی Across نسبت به تویوتا راو4 پرایم تقریبا تغییری نکرده و این موضوع در خصوص طراحی پروفیل عقب نیز صدق می کند. کمپانی سوزوکی قصد دارد که عرضه Across را از پاییز امسال در اروپا آغاز کند و برای بدنه این کراس اوور الکتریکی سازی شده شش رنگ مختلف در نظر گرفته شده است.

سقف سوزوکی across phev

مشخصات فنی

در پشت این استایل آشنای سوزوکی Across، یک سیستم پلاگ این هیبریدی به عنوان قلب تپنده نصب شده است. این سیستم الکتریکی سازی شده به یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر و همچنین دو موتور الکتریکی (یکی برای هر اکسل) متکی است. وظیفه تامین نیروی لازم برای پیشرانه های الکتریکی بر عهده یک پک باتری 18.1 کیلووات ساعتی است که در کف این خودرو جانمایی شده است.

کابین سوزوکی across phev

پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 173 اسب بخار است. هر یک از پیشرانه های الکتریکی هم 180 و 54 اسب بخار قدرت به این پیشرانه بنزینی اضافه می کنند.  در این لحظه بیشینه قدرت تولیدی مجموع این سیستم پلاگ این هیبریدی در سوزوکی Across اعلام نشده، ولی تویوتا راو4 پرایم پلاگ این هیبریدی با همین مشخصات فنی قادر به تولید بیشینه قدرت 302 اسب بخار بود. بدین ترتیب انتظار داریم که بیشینه قدرت تولیدی سوزوکی Across هم چیزی در همین حد باشد.

 

آلایندگی و سیستم های مختلف حرکتی

کمپانی سوزوکی ادعا کرده که Across پلاگ این هیبریدی قادر است بیشینه مسافت 75 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند و پس از اتمام نیروی ذخیره شده در باتری ها، پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی استارت خورده و وارد مدار می شود. سوزوکی اظهار کرده که کراس اوور پلاگ این هیبریدی Across در هر کیلومتر و در حالت ترکیبی (روشن بودن پیشرانه بنزینی و فعال بودن موتورهای الکتریکی) 22 گرم گاز کربن دی اکسید از اگزوز آن خارج می شود. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب سوزوکی across phev

بسته به شرایط رانندگی، پیشرانه می تواند گشتاور انتقالی عقب را از حالت 100:00 تا 20:80 تغییر دهد تا خودرو بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. سوزوکی Across امکان تجهیز به مد Trail را نیز دارد که این مد به عنوان محدود کننده لغزش اتوماتیک دیفرانسیل عمل کرده که به موجب آن بهترین عملکرد و کمترین لغزش برای این خودرو روی سطوح لیز و لغزنده به ارمغان می آید. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که ترمزها را به صورت لحظه ای و ممتد با چرخ ها درگیر می کند تا لغزش آنها کمتر شود و گشتاور به بهترین نحو ممکن به چرخ ها منتقل شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟