تیونینگ
توسط کمپانی Damd صورت گرفت

تبدیل سوزوکی جیمنی به لندروور دیفندر نسل یک

یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
سوزوکی جیمنی damd

بیشتر پروژهای شبیه سازی جیمنی در خصوص نزدیک کردن استایل ظاهری این خودرو به مرسدس بنز جی کلاس بوده است. ولی ظاهرا این روند تیونرها در خصوص تغییر استایل سوزوکی جیمنی نه تنها پایانی ندارد، بلکه این روزها بیشتر هم شده و تیونر ژاپنی به نام Damd به تازگی در جدیدترین پروژه خود سعی داشته استایل ظاهری سوزوکی جیمنی را به نسل اول لندروور دیفندر شبیه سازد.

به گزارش خودرونویس، اسیووی کامپکت جعبه ای شکل سوزوکی جیمنی به خودی خود به بسیاری از اسیووی های آفرودی جعبه ای شکل دنیا شبیه است. بسیاری از تیونرها هم قصد دارند با اعمال تغییراتی ظاهر این اسیووی کامپکت دوست داشتنی را به جیپ رانگلر یا حتی نسخه کلاسیک فورد برانکو شبیه کنند.

 

تغییرات ظاهری اعمال شده

این تیونر ژاپنی یک کیت کامل برای سوزوکی جیمنی ارائه داده که این اسیووی کامپکت را به نسل اول اسطوره آفرود انگلیس یعنی لندروور دیفندر تا حدی شبیه می کند. این کیت افترمارکت شامل جلوپنجره، سپر جلو و عقب، کاپوتی جدید، گلگیرهای پشت چرخ ها و همچنین رینگ هایی  با طرح Dean Cross کانتری یا APIO Wildboar SR با سایزی معادل 16 اینچی است. همچنین آرک چرخ ها در گلگیر تغییر کرده و نشان های جدیدی روی بدنه نصب شده است.

نمای جلو سوزوکی جیمنی damd

هرچند نشان های طراحی و نصب شده روی بدنه این سوزوکی جیمنی استایلی مشابه با نمونه های نصب شده برای لندروور دیفندر دارند، ولی درون آن ها عبارت Little D به چشم می خورد و به رنگ مشکی و خاکستری طراحی شده اند. این تیونر به منظور هماهنگی بیشتر، رینگ هایی همرنگ با بدنه برای سوزوکی جیمنی نصب می کند.

لازم به ذکر است که کمپانی Damd این کیت را به تنهایی و بدون رینگ ها نیز به فروش می رساند. هر یک از قطعات ذکر شده در بالا به تنهایی و جداگانه نیز توسط این کمپانی به فروش می رسند. به عنوان مثال طرح های گرافیکی Little D و نشان ها یا قاب پلاک این خودرو به صورت جداگانه قابل سفارش هستند.

برای داخل کابین این خودرو تنها یک گزینه برای سفارش وجود دارد که آن روکش صندلی ها بوده که به رنگ زمینه طوسی با طراحی مربعی شکل یا بژ عرضه می شود که سبکی کلاسیک و نوستالژی داشته و یادآور خودروهای دهه 60 و 70 میلادی است.

نمای عقب سوزوکی جیمنی damd

مشخصات فنی

تغییرات اعمال شده توسط Damd صرفا ظاهر سوزوکی جیمنی رو به روزرسانی کرده است. این اسیووی کامپکت همچنان با همان پیشرانه 1.5 لیتری استاندارد توسط کمپانی قابل سفارش است. این پیشرانه کوچک قادر به تولید بیشینه قدرت 100 اسب بخار و بیشینه گشتاور 130 نیوتن متر است. نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس چهار سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نیروی تولیدی به وسیله سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک سوزوکی Allgrip Pro به هر دو محور منتقل می شود. این سیستم چهار چرخ محرک موقت، دارای حالت کمک سنگین به همراه سه مد رانندگی برای شرایط مختلف است.

سپر عقب سوزوکی جیمنی damd

اجازه ندهید که ظاهر کوچک و پیشرانه ضعیف جیمنی شما را از عملکرد این اسیووی کوچک نا امید کند. سوزوکی برای نسخه به روزرسانی شده جیمنی، تعلیقی ارتقا یافته نصب کرده که به موجب آن زاویه حمله و فرار این خودرو به ترتیب 37 و 49 درجه شده است. با توجه به این اعداد و ارقام، لباس لندروور دیفندر بر تن جیمنی چندان هم گشاد نیست!

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟