اخبار خودرو جهان
هیولای 3 تنی فوق لوکس و قدرتمند

مرسدس میباخ GLS 600 با کیت برابوس 900

شنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
مرسدس میباخ GLS برابوس 900

برابوس بار دیگر با یک پروژه تیونینگ حرفه ای بازگشته. این تیونر مطرح آلمانی اینبار به سراغ تیونینگ مرسدس میباخ GLS 600 رفته و بروزرسانی هایی را در طراحی ظاهری و کابین این شاسی بلند فوق لوکس آلمانی اعمال کرده است. اما اصل داستان در زیر کاپوت است! مرسدس میباخ GLS 600 به کیت برابوس 900 مجهز شده و عدد این کیت نشان دهنده قدرت خروجی پیشرانه این خودروست که به لطف نصب قطعات افترمارکت روی پیشرانه محقق شده که همگی نقش مثبتی در بهبود عملکرد میباخ GLS 600 برابوس دارند.

مشخصات فنی مرسدس میباخ GLS 600 با کیت برابوس 900

به گزارش خودرونویس، برابوس حجم موتور 4 لیتری هشت سیلندر میباخ GLS 600 را به 4.5 لیتر افزایش داده که این هیولای جدید هشت سیلندر برابوس راکت 900 نام دارد که روی برخی از خودروهای تیونینگ شده توسط این شرکت نصب شده است. این موتور راکت 900 برابوس توان تولید 900 اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم 1250 نیوتن متر را دارد که که به لطف نصب دو توربوشارژ جدید و بالابردن فشار بوست توربوشارژها استخراج شده است.

مرسدس میباخ GLS برابوس 900

اما برابوس بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه را روی 1050 نیوتن متر محدود کرده تا از وارد شدن آسیب به پیشرانه و قوای محرکه جلوگیری کرده باشد. با این حال برابوس سه سال یا 100 هزار کیلومتر گارانتی برای ادوات فنی مرسدس میباخ GLS 600 با کیت راکت 900 در نظر گرفته است. برابوس در ادامه سیستم سوخت رسانی و مکش هوای پیشرانه میباخ GLS 600 را تغییر داده و سیستم اگزوزی تمام استیل برای این خودرو نصب کرده تا قدرت تولیدی پیشرانه افزایش یابد. این اگزوز استیل که راننده به صورت لحظه ای می تواند آن را کنترل کند دارای خروجی های اگزوز ذوزنقه ای شکل بوده که از دیفیوزر سپر عقب بیرون زده است.

مرسدس میباخ GLS برابوس 900

این خروجی های اگزوز و سپر عقب، تنها بخشی از لوازم ظاهری جدیدی هستند که برابوس برای مرسدس میباخ GLS 600 نصب کرده است. برابوس ادعا کرده که مرسدس میباخ GLS 600 با کیت راکت 900 قادر است طی 4.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که عملکردی بسیار چشمگیر برای یک شاسی بلند فوق لوکس با وزنی نزدیک به 3 تن است! برابوس برای بهبود هندلینگ و پایداری ارتفاع سیستم تعلیق مرسدس میباخ GLS را به مقدار 25 میلی متر نسبت به مدل استاندارد کاهش داده است.

مرسدس میباخ GLS برابوس 900

ظاهر مرسدس میباخ برابوس GLS 900

برابوس ضمن نصب سپر، دیفیوزر  و خروجی های جدید اگزوز سعی کرده با نصب قطعات فیبر کربنی استایل جلو و عقب میباخ GLS 600 را شخصی سازی کند. برابوس برای جلوپنجره و تریم بیرونی میباخ GLS تریم خاکستری تیره را درست مانند رینگ های 24 اینچی فورج این خودرو اعمال کرده است.

مرسدس میباخ GLS برابوس 900

کابین مرسدس میباخ GLS 600 تیونینگ برابوس دارای تودوزی چرمی به رنگ مشکی و کرم بوده. اما امکان شخصی سازی ظاهری با توجه به سلیقه مشتری نیز وجود دارد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟