اخبار خودرو جهان
آفرودری همه فن حریف

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

برابوس شهرت زیادی با تولید نسخه های بسیار ویژه یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای جهان یعنی مرسدس بنز G جی کلتس برای خود دست و پا کرده است. طی سالهای مختلف این شرکت تیونر آلمانی نسخه های بسیار خاصی از جی کلاس را توسعه داده که یکی از آنها سریع ترین شاسی بلند دنیا لقب گرفت. یکی دیگر هم مرسدس جی کلاس V12 G900 بود که تنها 10 دستگاه از آن تولید شد.

مشخصات برابوس 800 Adventure XLP SuperBlack

به گزارش خودرونویس، برابوس در اقدامی بسیار متحیر کننده یک نسخه جدید از مرسدس بنز G جی کلاس را شخصی سازی کرده است. برابوس اسیووی جی کلاس را به یک پیکاپ تبدیل کرده که نام این مرسدس G کلاس جدید را 800 Adventure XLP SuperBlack گذاشته و آن را یک پیکاپ آفرودی همه فن حریف توصیف کرده است. این مرسدس بنز G کلاس پیکاپ برابوس بر پایه مرسدس AMG G63 توسعه یافته است.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

این خودرو به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید 788 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور است. این در حالی بوده که همین پیشرانه روی مرسدس AMG G63 استاندارد قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب برابوس بیش از 200 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور این پیکاپ را نسبت به AMG G63 استاندارد ارتقا داده است.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

برابوس یک سیستم تعلیق جدید برای این جی کلاس پیکاپ نصب کرده که توانایی های آفرودی این خودرو را نسبت به شاسی بلند G کلاس استاندارد به مراتب بیشتر کرده است. این در حالی بوده که مرسدس بنز G کلاس در نسخه استاندارد هم یکی از توانمندترین شاسی بلندهای آفرودی دنیاست. وجود اکسل های پرتال و همچنین فاصله 48.7 سانتی متری کف پیکاپ جی G کلاس برابوس، خیال شما را نسبت به توانایی های آفرودی این خودرو راحت می کند.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

با وجود چنین پیشرانه قدرتمندی، برابوس بیشینه سرعت قابل پیمایش پیکاپ G کلاس 800 Adventure XLP را روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. دلیل این محدود کردن سرعت نصب لاستیک های آفرودی و همچنین مرکز ثقل بالای این خودرو بوده تا امنیت و پایداری خودرو خدشه دار نشود. با وجود چنین ابعاد بزرگ و چنین تایرهایی، این مرسدس بنز G کلاس پیکاپ شده برابوس قادر است طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی با این ابعاد اصلا بد نیست.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

ظاهر مرسدس G کلاس پیکاپ برابوس

برابوس کار راحتی در تولید این پیکاپ نداشته. در واقع این پیکاپ یک AMG G63 بدون سقف در قسمت عقب نیست. بلکه برابوس برای تولید این خودرو مجبور شده شاسی G کلاس را کشیده تر کند و به همین ترتیب فاصله بین دو محور این پیکاپ نسبت به مرسدس بنز جی کلاس 50 سانتی متر افزایش یافته است. همچنین یک حوض بار استیل جدید با درب صندوق فیبر کربنی برای این خودرو طراحی شده که کاملا با جی کلاس استاندارد متفاوت است.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

برابوس به وفور از فیبر کربن در طراحی 800 Adventure XLP استفاده کرده و بسیاری از قسمت ها مانند اسکوپ کاپوت، فندرهای جلو، کانال های عبوری هوا و حتی سراگزوزها از این ماده مقاوم و سبک وزن تولید شده اند. بدنه این خودرو هم به رنگ مشکی برابوس مزین شده که زیبایی خیره کننده ای دارد.

پیکاپ لوکس آفرودی برابوس بر پایه مرسدس AMG G63

داخل کابین پیکاپ مرسدس بنز G کلاس برابوس Adventure XLP

مرسدس G کلاس برابوس Adventure به معنای واقعی یک پیکاپ لوکس است. تقریبا هر قسمتی از کابین را که مشاهده کنید با چرم تودوزی شده یا اینکه دارای تریم فیبر کربنیست. سرنشینان خوش شانس ردیف عقب به لطف افزایش فاصله بین دو محور، فضای پا به مراتب بیشتری نسبت به مرسدس بنز جی کلاس استاندارد دارند. این پیکاپ برابوس توسعه یافته بر پایه مرسدس AMG G63 قیمتی معادل 822 هزار دلار دارد که بیش از 600 هزار دلار نسبت به AMG G63 استاندارد گرانتر است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟