اخبار خودرو جهان
طراحی شده با همکاری دایملر و Virgil Abloh

پروجکت میباخ کانسپت آفرودری الکتریکی و خاص

پنجشنبه - ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
پروجکت میباخ

خودروی پروجکت میباخ چیزی به مراتب فراتر از یک خودروی الکتریکی کانسپت با دیزاین مدرن و جذاب است. این خودروی کوپه الکتریکی کانسپت توسط طراح معروف مد و فشن یعنی Virgil Abloh طراحی شده که به صورت غیر منتظره ای چند روز پیش درگذشت. وی برای طراحی این خودرو با میباخ و همچنین مدیرطراحی دایملر یعنی گوردن واگنر همکاری کرده است. نتیجه یک خودروی الکتریکی مفهومی کوپه با قابلیت سافاری و آفرودی شده که دارای تایرهای بزرگ، روف راک و اکسسوری های متنوعی به منظور بیراهه نوردیست.

به گزارش خودرونویس، خودروی مفهومی پروجکت میباخ دارای یک کاپوت کشیده بوده که رویه آن چیزی فراتر از یک ورق فلزیست. این خودرو رویه شفافی دارد که در زیر آن سلول های خورشیدی جانمایی شده اند که با جذب انرژی خورشید بیشینه مسافت بیشتری را برای این خودروی الکتریکی مفهومی رقم می زنند. البته ویژگی های جذاب دیگری نیز در پروجکت میباخ مانند تبر جانمایی شده در کلاف درب یا جعبه تعبیه شده در انتهای داشبورد دیده می شود. صندلی ها نیز به صورت کامل قابلیت خواباندن دارند که به این وسیله فضای مناسبی برای خوابیدن دو نظر در بیایان یا جنگل فراهم می شود.

نمای عقب پروجکت میباخ

خودروی کانسپت پروجکت میباخ اگرچه که طراحی ساده ای با خطوط صاف و لبه های تیز دارد، ولی استایل کلی آن بسیار جذاب و گیرا شده است. این سادگی در طراحی به معنای کسل کننده بودن نیست؛ تریم دو رنگ مشکی و برنزی بدنه موجب زیباتر شدن این خودرو شده و در اطراف کابین نیز آهن کشی برنزی اجرا شده که از کابین خودرو در صورت ورود ضربه و واژگونی خودرو محافظت می کند و به موجب آن یک باربند بزرگ روی سقف هم پدید آمده است. در پروفیل جلو یک صفحه فلزی نقره ای و یک گارد برنزی رنگ با چراغ های نقطه زن روی آن نصب شده است. طراحی پروفیل جلو کاملا عمودی بوده و چراغ های LED دایره ای شکلی درون آن طراحی شده است.

نمای جانبی پروجکت میباخ

طراح و ایده پرداز این خودروی مفهومی Virgil Abloh در 28 نوامبر به دلیل ابتلا به یک سرطان بدخیم بسیار نادر به نام آنژیوسارکوم درگذشت. بیماری وی در سال 2019 تشخیص داده شده بود؛ ولی وی این موضوع را فاش نکرده بود. مرسدس بنز از شنیدن خبر فوت وی بسیار متاثر شده و در بیانیه ای اظهار کرد با خانواده و تیم وی اظهار همدردی می کند.

 

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟