به گزارش خودرونویس، مرسدس میباخ GLS یکی از دو خودرویی بوده که مناسبت 100 سالگی این برند یک مدل جدید به خود دیده است؛ چراکه امروز مرسدس میباخ اس کلاس ادیشن 100 را نیز در مطلبی دیگر برایتان معرفی کردیم. هر یک از این دو خودرو تنها تیراژ تولیدی معادل 100 دستگاه دارند و بدنه آنها دارای یک دو رنگ خاکستری Cirrus و آبی Nautical بوده که به صورت دستی نقاشی شده است. میباخ GLS دارای رینگ های به خصوص فورج بوده که روی آن نشان ادیشن 100 دیده می شود. طراحی کابین هر دو مدل اس کلاس ادیشن 100 و GLS ادیشن 100 یکسان بوده و دارای تودوزی چرمی ویژه با تم دو رنگ سفید کریستال و خاکستری Pearl هستند. مرسدس میباخ GLS دارای عایق بندیی اضافی برای به ارمغان آوردن کابینی بسیار ساکت و آرام برای سرنشینان است.

مرسدس میباخ GLS ادیشن 100

مشخصات فنی مرسدس میباخ GLS ادیشن 100

یک زمینه که باعث ایجاد تمایز بین GLS ادیشن 100 و اس کلاس ادیشن 100 میباخ شده، بخش مشخصات فنیست. اس کلاس از یک پیشرانه 12 سیلندر و GLS از یک پیشرانه هشت سیلندر بهره گرفته است. این پیشرانه هشت سیلندر GLS میباخ قادر به تولید 557 اسب بخار قدرت بوده که به مراتب از پیشرانه 12 سیلندر 612 اسب بخار نصب شده در اس کلاس سدان میباخ ضعیفتر است. ولی میباخ GLS به لطف تم دو رنگ بدنه و ابعاد بسیار بزرگش توجهات بیشتری را به خود جلب می کند. لوگوی میباخ روی ستون D این GLS نصب شده که در زیر آن عبارت Edition 100 نیز دیده می شود.

کابین مرسدس میباخ GLS ادیشن 100

سخن پایانی

مرسدس قصد دارد که میباخ GLS ادیشن 100 4Matic را از اوایل سال 2022 به بازارهای جهانی عرضه کند و سفارش آن از سه ماه انتهایی سال 2021 آغاز می شود؛ ولی تیراژ تولید این مدل همانطور که گفته شد محدود است. مرسدس میباخ پس از عبور از یک 100 سال سخت، در حال آماده شدن برای طی کردن 100 سال آینده بوده و در نمایشگاه خودرو مونیخ، اولین خودروی الکتریکی با نشان میباخ یعنی مرسدس میباخ EQS را در قالب یک خودروی مفهومی نزدیک به نمونه تولیدی به نمایش گذاشت.

منبع motor1
5 از 3 رای