اخبار خودرو جهان
دارای موتور جدید و قدرتمندتر نسبت به نسخه معمولی

ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

شاید ماهیندرا شاسی بلند سازه نردبانی جدید اسکورپیو N را با طراحی جدید و تکنولوژی هایی مدرن معرفی کرده باشد، اما هنوز نسل قبلی این خودرو یعنی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio را فراموش نکرده است. این خودروساز هندی قصد دارد که ماهیندرا اسکورپیو را همچنان به بازار در کنار نسل جدید این خودرو عرضه کند. اما به این منظور نسخه بروزرسانی شده آن یعنی اسکورپیو کلاسیک را رونمایی کرده که چندین تغییر در راستای بروزرسانی ظاهری و کابین آن اعمال شده و یک موتور دیزلی جدید نیز برای آن نصب شده است.

به گزارش خودرونویس، ماهیندرا اسکورپیو در سال 2002 رونمایی شده و در سال های 2006، 2009 و 2014 فیس لیفت شده است. حال ماهیندرا در سال 2022 نسخه جدید این خودرو به نام اسکورپیو کلاسیک را عرضه کرده که قصد دارد 20 سال حضور این شاسی بلند آفرودی هندی در بازار را جشن بگیرد.

Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

ظاهر ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022

یکی از بارزترین تغییرات ظاهری ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک نسبت به نسخه قبلی به جلوپنجره بروزرسانی شده این خودرو و لوگوی نصب ماهیندرا و نوارهای کرومی عمودی جلوپنجره مربوط می شود که جایگزین جلوپنجره نسخه قبلی ماهیندرا اسکورپیو که طراحی شبیه به جیپ داشت شده است. سپر جلو ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک نیز بازطراحی شده و چراغ های روشنایی در روز یکپارچه با چراغ های اصلی به این اسیووی هندی اضافه شده است. در پشت سپر جلو یک صفحه آلومینیومی به منظور محافظت از زیر خودرو و موتور و گیربکس نصب شده است.

Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

رینگ های 17 اینچی آلیاژی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک همچنان دیزاین 5 پره خود را حفظ کرده اند، ولی مقداری مدرن تر از قبل طراحی شده اند. چراغ های LED عقب این خودرو حال گرافیکی جدید دارند و حالتی عمودی شکل مانند نسخه های قبل فیس لیفت ماهیندرا اسکورپیو دارند که از پایین پروفیل عقب تا سقف امتداد یافته اند.

Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

داخل کابین ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022

بارزترین تغییر کابین ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 نمایشگر لمسی 9 اینچی جدید سیستم مالتی مدیا بوده که قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند را هم دارد. ماهیندرا کابین اسکورپیو کلاسیک 2022 را به صورت ترکیب بژ و مشکی طراحی کرده است. صندلی های تودوزی طرحدار به نسبت زیبا و با کیفیتی دارند و تریمی چوبی در کنسول میانی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 اجرا شده است. با وجود این تغییرات، کابین ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 همچنان طراحی قدیمی و سالخورده ای دارد.

Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

مشخصات فنی ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022

مهم ترین تغییر ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 نسبت به مدل قدیمی خود نصب موتور جدید 2.2 لیتری دیزلی mHawk بوده که قادر به تولید 132 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. این اعداد و ارقام نسبت به موتور 175 اسب بخاری و 400 نیوتن متری نصب شده برای ماهیندرا اسکورپیو N چندان چشمگیر نیست، ولی نسبت به مدل معمولی ماهیندرا اسکورپیو پیشرفت خوبی داشته است. ماهیندرا اظهار کرده که این موتور جدید 55 کیلوگرم سبکتر از موتور قبلی بوده و 14 درصد هم بهینه تر شده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش دنده دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود.

Mahindra-Scorpio-Classic-ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک 2022 (1)

ماهیندرا ضمن نصب موتور جدید برای اسکورپیو کلاسیک 2022، سیستم تعلیق و فرمان آن نیز بروزرسانی کرده است. ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک شاسی سازه مستقل 20 ساله خود را همچنان حفظ کرده که در آفرود عملکرد خیره کننده ای داشته ولی هندلینگ اسیووی های یونی بادی یا شاسی یکپارچه را ندارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟