به گزارش خودرونویس، ماهیندرا ادعا کرده که نسل جدید اسکورپیو N Scorpio کاملا متفاوت از نسل قبلی ماهیندرا اسکورپیو طراحی شده و هیچ قطعه مشترکی با آن خودروی قدیمی ندارد. این شاسی بلند جدید روی سومین نسل شاسی نردبانی ماهیندرا توسعه یافته که همین موضوع سبب شده ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N توانایی آفرودی بالایی داشته باشد و در کنار آن سواری راحت، هندلینگ خوب، نفوذ کم صدا به کابین و ایمنی خوبی را به ارمغان آورده است. طراحی و مهندسی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N در هند صورت با همکاری مرکز فنی این خودروساز در آمریکا صورت گرفته است.

ماهیندرا اسکورپیو mahindra scorpio N 2022

ظاهر ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N 2022

طراحی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N حاصل کار تیمی ایتال دیزاین پینین فارینا و استودیو طراحی ماهیندرا بوده است. نتیجه این همکاری حفظ ذات خشن و آفرودی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N و تلفیق آن با طراحی آیرودینامیک تر و مدرن تر نسبت به نسل قبلی شده است. بدنه ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N نسبت به نسل قبلی طراحی عضلانی تری دارد و وجود چراغ های LED در طراحی این خودرو ظاهر آن را مدرن تر از قبل کرده است. ماهیندرا یک جلوپنجره کرومی جدیدی را برای اسیووی اسکورپیو Scorpio N 2022 طراحی کرده که دیزاین آن نسبت به سایر جلوپنجره های این برند که مشابه جیپ بوده مقداری متفاوت است.

ماهیندرا اسکورپیو mahindra scorpio N 2022

داخل کابین ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N

درون کابین ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N فضای کافی برای نشستن هفت سرنشین در سه ردیف صندلی در دسترس است. تودوزی چرمی قهوه ای/ مشکی صندلی ها را پوشش داده و وجود سانروف فضایی لوکس تر را به ارمغان آورده است. از نظر تکنولوژی این خودرو دارای یک نمایشگر هشت اینچی لمسی در میان داشبورد و یک نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان است. سیستم مالتی مدیا ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N دارای درگاه اندروید اتو، اپل کار پلی و دستیار صوتی الکسا بوده و دارای 70 نرم افزار شامل کنترل از راه دور است. سیستم مالتی مدیا این خودرو دارای صدای سه بعدی با 12 بلندگوی سونی در مجهزترین نسخه است.

ماهیندرا اسکورپیو mahindra scorpio N 2022

مشخصات فنی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N 2022

ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N 2022 دارای یک موتور بنزینی و یک موتور دیزلی بوده که بنا به ادعای این خودروساز هندی با وجود فقدان سیستم هیبریدی خفیف این خودرو کم ترین آلایندگی را در این سگمنت دارد. موتور بنزینی این خودرو یک انجین 2 لیتری چهار سیلندر TGDI بوده که قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. نسخه دیزلی هم دارای یک موتور 2.2 لیتری mHawk دیزلی بوده که قادر به تولید 173 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. هر دو مدل بنزینی و دیزلی ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N به یک گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک شش سرعته برای انتقال قدرت به صورت استاندارد به چرخ های عقب و به صورت آپشنال به هر چهار چرخ مجهز شده اند.

ماهیندرا اسکورپیو mahindra scorpio N 2022

سیستم مدیریت هوشمند مسیر 4XPLOR به راننده این امکان را می دهد که خودرو را از عقب محرک به چهار چرخ محرک برای عبور از مسیرهای ناهوار و لغزنده تبدیل کند. همچنین سه مد رانندگی Zip (رانندگی نرم و معمولی)، Zap (آفرود) و Zoom (پرفورمنس) برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این اسیووی بادی آن فریم دارای سیستم تعلیق جناقی دوبل در جلو و سیستم تعلیق پنج اتصالی در عقب است. این سیستم تعلیق دارای قابلیت دمپینگ متغیر FDD بوده و کمک فنرهای آن دارای تکنولوژی MTV-CL بوده که رانندگی نرم و راحتی را به ارمغان می آورند.

ماهیندرا اسکورپیو mahindra scorpio N 2022

قیمت ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N 2022

قیمت ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N در هند در مدل پایه 15 هزار و 200 دلار اعلام شده و در نسخه پرچمدار با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک تا 24 هزار و 700 دلار افزایش پیدا می کند. با توجه به تب شاسی بلند سواری و قیمت و ویژگی های این خودرو، می توان ماهیندرا اسکورپیو Scorpio N را گزینه ای مناسب برای بازار ایران دانست.

 

منبع Carscoops
5 از 2 رای