اخبار خودرو جهان
به منظور جلوگیری از عرضه Thar به استرالیا

جیپ ماهیندرا را در استرالیا به دادگاه کشاند

شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ماهیندرا Thar

ظاهرا درگیری جیپ و ماهیندرا تمامی ندارد و جیپ تمام تلاش خود را می کند تا جلوی فروش ماهیندرا Thar را در استرالیا بگیرد. چراکه این خودروی هندی استایل مشابهی با جیپ رانگلر دارد و هنگامی که به این دو خودرو نگاه می کنید، نمی توانید منکر کپی برداری مستقیم ماهیندرا در طراحی Thar از جیپ رانگلر شوید.

به گزارش خودرونویس، وکلای ماهیندرا در دادگاه اظهار کرده اند که این خودروساز هندی قصد ندارد Thar را به بازار استرالیا معرفی کند. این در حالی بوده که تیم حقوقی جیپ با رو کردن وب سایتی که افراد در استرالیا در آن قادر به ثبت نام و ابراز علاقمندی برای خرید ماهیندرا Thar هستند، ادعای دروغ این خودروساز هندی را ثابت کردند. پس از اینکه افراد در استرالیا ایمیل خود را در این وب سایت برای خرید ماهیندرا Thar ثبت می کنند، یک ایمیلی با این متن از ماهیندرا دریافت می کنند:

از ابراز علاقه شما برای خرید نسل جدید ماهیندرا Thar تشکر می کنیم. هرچه که ما به عرضه ماهیندرا Thar (این خودروی جذاب!) به بازار استرالیا نزدیکتر می شویم، از طریق همین ایمیل با شما ارتباط برقرار می کنیم.

با این حال تا همین لحظه ماهیندرا تنها یک دستگاه اسیووی Thar را به استرالیا وارد کرده و این کمپانی تا این لحظه اقدامات مربوط به استانداردسازی و هومولوگیشن Thar را انجام نداده که قادر به فروش این خودرو در استرالیا باشد.

نمای عقب ماهیندرا Thar

طی این جلسه دادرسی در دادگاه، وکلای جیپ درخواست یک توجه 90 روزه را از دادگاه داشتند تا اگر ماهیندرا تلاشی برای عرضه Thar به بازار استرالیا داشت، مشخص شود. ماهیندرا هم درخواست داد که این زمان برای نظارت و توجه 45 روز باشد. درخواست زمان کمتر برای اطمینان حال کردن جیپ نمی تواند تلاش ماهیندرا برای عرضه Thar  به بازار استرالیا را رد کند. قرار است که هر دو طرف این دعوا در تاریخ 21 می بار دیگر در دادگاه برای ادامه دادرسی به شکایت جیپ حاضر شوند.

کابین ماهیندرا Thar

کمی در خصوص ماهیندرا Thar بدانیم

ماهیندرا Thar 2021 در آگوست سال 2020 با ظاهر و بدنه ای بسیار مشابه با جیپ رانگلر رونمایی شد. شباهت ماهیندرا Thar با جیپ رانگلر در هند هیچ مشکل قانونی ندارد؛ چراکه این خودروساز هندی مجوز فروش جیپ رانگلر CJ را در آنجا دارد. ماهیندرا Thar به یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر مجهز شده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت است. البته برای این خودرو یک پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 130 اسب بخار قدرت نیز قابل سفارش است. مشتریان می توانند برای این خودرو گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک را انتخاب کنند. همچنین ماهیندرا Thar دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک موقت با حالت کمک سنگین است.

صندلی ماهیندرا Thar

دشمنی دیرینه جیپ و ماهیندرا

لازم به ذکر است که جیپ و ماهیندرا سابقه حضور در دادگاه در گذشته را هم دارند. در سال 2019، یک دادگاه در آمریکا ماهیندرا را به دلیل نقض حقوق تجاری جیپ محکوم کرد. چراکه ماهیندرا روکسور بیش از حد به جیپ رانگلر شباهت داشت. در ادامه این دادگاه فروش روکسور در آمریکا را به صورت موقت ممنوع اعلام کرد. پس از مدتی کمیسیوم تجارت بین الملل آمریکا طرح ماهیندرا روکسور 2021 را تصویب کرد و قرار بر این بود که فروش این خودرو از اواخر سال 2020 در آمریکا آغاز شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟