به گزارش خودرونویس، پیشتر نیز ماهیندرا خودروی دیگری به نام Roxor را با استایل ظاهری مشابه جیپ تولید می کرد و جالب است بدانید که این خودرو در بازار آمریکا یعنی مهد جیپ نیز به فروش می رسد. البته ماهیندرا روکسور مجوز تردد در خیابان های آمریکا را نداشته و صرفا به عنوان یک خودرو برای بیراهه نوردی مورد استفاده واقع می شود.

کمپانی ماهیندرا همچنان حق استفاده از پلتفرم نسل CJ جیپ رانگلر را دارد. جیپ رانگلر CJ بین سال های 1996 تا 2006 به تولید رسیده بود و این ماهینرا Thar نیز محصولی دیگر از این کمپانی هندی روی ساختار جیپ رانگلر CJ است. بدین ترتیب ماهیندرا به صورت قانونی کپی کاری کرده است و نتیجه آن خودرویی زیبا و جذاب شده است.

نمای جلو ماهیندرا Thar

مشخصات فنی

ماهیندرا Thar با دو پیشرانه مختلف به بازارهای جهانی عرضه می شود. پیشرانه اول یک موتور دو لیتری بنزینی است. اما برای طرفداران خودروهای دیزلی، یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی نیز در دسترس است. موتور دو لیتری تنفس طبیعی بنزینی این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 150 اسب بخار است. اما پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی ماهیندرا Thar قادر به تولید بیشینه قدرت 130 اسب بخار است. برای انتقال قدرت هر دو پیشرانه به چرخ ها یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک در دسترس است که بسته به سفارش مشتری روی خودرو نصب می شود.

نمای عقب ماهیندرا Thar

باید اعتراف کنیم که ماهیندرا Thar خودروی آفرودی توانمندی است. توانایی خوب این اسیووی به دلیل سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک موقتی با دنده کمک و حالت کمکی سنگین به ارمغان آمده است. البته طراحی جعبه ای شکل و قسمت های باز جلوی چرخ ها نیز در بهبود قابلیت های بیراهه نوردی Thar بی تاثیر نبوده است. ماهیندرا Thar به لطف طراحی خوب جیپ! زاویه حمله ای 41.8 درجه ای داشته که بهتر از زاویه حمله 37 درجه ای نزدیک ترین رقیب آن یعنی سوزوکی جیمنی است.

همچنین ماهیندرا Thar قادر است تا در آب با عمقی 66 سانتی متر بدون هیچ مشکلی حرکت کند که این میزان تقریبا دو برابر عمقی است که سوزوکی جیمنی توان حرکت در آن را دارد. اما برتری سوزوکی جیمنی نسبت به ماهیندرا Thar در زاویه فرار و زاویه شکست است. زاویه فرار و شکست جیمنی به ترتیب 49 و 28 درجه بوده که این زوایا در Thar به ترتیب 36.8 و 27 درجه اعلام شده اند.

 

استایل بدنه و چیدمان کابین

برخلاف جیپ رانگلر CJ که در استایل های چهار و دو درب قابل سفارش بود، ماهیندرا Thar تنها به صورت دو درب به تولید می رسد. اما نسخه دو درب آن با سقف هاردتاپ و سافت تاپ( سقف پارچه ای) قابل سفارش است. همچنین بسته به سفارش مشتری و نیاز وی، ماهیندرا Thar ظرفیت جا به جایی چهار تا شش سرنشین را دارد.

داشبورد ماهیندرا Thar

ماهیندرا درون کابین Thar یک نمایشگر هفت اینچی لمسی با پشتیبانی از درگاه اندروید اتو، اپل کار پلی و بلوتوث را برای سیستم مالتی مدیا نصب کرده است. این نمایشگر همچنین تجهیزات دیگری از جمله قطب نمای دیجیتالی، شیب سنج و زاویه چرخ ها را نیز به راننده نشان می دهد. ضمن اینکه این سیستم مالتی مدیا امکان اتصال به ساعت هوشمند و تلفن همراه هوشمند توسط نرم افزار Blue Sense این کمپانی را دارد. نکته مهم در خصوص این نمایشگر مقاوت آن در برابر لکه های آب است؛ بدین ترتیب به راحتی می توان با این خودرو به صورت سقف باز در باران ملایم و همچنین آب راه هایی با عمق کم حرکت کرد.

کابین ماهیندرا Thar

در این لحظه ماهیندرا هیچ مطلبی را در خصوص قیمت و زمان عرضه Thar در هند اعلام نکرده است. ولی پیش بینی می شود که به زودی این خودرو به بازار هند و سپس سایر کشورها عرضه می شود.

4.4 از 5 رای