اخبار خودرو جهان
تا حدودی متمایز از جیپ CJ

ماهیندرا روکسور 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ماهیندرا روکسور 2022

کمپانی خودروسازی هندی ماهیندرا برای عرضه Roxor (روکسور) به بازار راه بسیار سختی را پیش رو داشته است. این اسیووی آفرودی سایز کوچک در سال 2018 رونمایی شد؛ ولی ماهیندرا با معرفی این خودرو خون جیپ را به جوش آورد؛ چراکه طراحی ماهیندرا روکسور 2018 دقیقا مشابه جیپ CJ اجرا شده بود. یک درگیری قانونی بین جیپ و ماهیندرا شکل گرفت و این خودروساز هندی حال مجبور شده که نسخه فیس لیفت مدل 2022 روکسور را رونمایی کند. طراحی پروفیل جلو در این نسخه متمایز از مدل اولیه بوده و همین باعث می شود که وکلای جیپ مقداری استراحت کنند!

به گزارش خودرونویس، ماهیندرا هیچ تغییر بزرگ و مهمی را در روکسور 2022 اعمال نکرده و صرفا تنها تغییر اعمال شده مربوط به چهره و پروفیل جلو روکسور است. جلوپنجره جدید ماهیندرا روکسور 2022 دارای یک خط طولی بوده که سرتاسر جلوپنجره مش بندی شده این خودرو را پوشانده است. جلوپنجره ساده این خودرو شامل دو ورودی هوا مستطیلی شکل با لبه های گرد بوده که بین دو چراغ دایره ای شکل جلو این اسیووی آفرودی قرار گرفته اند. کاپوت این خودرو نیز حالتی مربعی شکل در مدل 2022 دارد و آن استایل مخروطی شکل مشابه جیپ را که در بالای چرخ ها قوسی زیبا داشت از دست داده است.

ماهیندرا روکسور 2022

مشخصات فنی ماهیندرا روکسور 2022

ماهیندرا روکسور 2022 در دو مدل مختلف به بازار عرضه می شود که Base و All Weather هستند. هر دو مدل از یک پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل چهار سیلندر بهره گرفته اند که برای انتقال قدرت با یک گیربکس پنج سرعته دستی و جعبه دنده کمکی شامل چهار چرخ محرک سبک و سنگین بهره گرفته اند. پیشرانه این خودرو قادر به تولید 62 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است که با توجه به وزن سبک این خودرو برای عبور از ناهمواری ها و بیراهه نوردی کاملا کفایت می کند.

ماهیندرا روکسور 2022

این خودرو در مدل پایه هم دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 88 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ماهیندرا روکسور 2022 قادر است جسمی با بیشینه وزن 1583 کیلوگرم را یدک بکشد و در حالت یدک کشی نهایت سرعت آن 24 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ماهیندرا روکسور 2022

طبق اظهارات ماهیندرا، تولید روکسور 2022 هم اکنون در حال انجام بوده و عرضه این نسخه جدید به بازار جهانی از ماه جاری میلادی آغاز می شود. روکسور طراحی شده تا با اسیووی های آفرودی هم سطح خود رقابت کند؛ البته روکسور 2022 اصلا خودروی ارزان قیمتی نیست. مدل Base این خودرو که نسخه پایه محسوب می شود قیمتی معادل 19 هزار دلار داشته و نسخه All Weather این خودرو که لوکس تر بوده قیمت پایه ای معادل 26 هزار و 300 دلار دارد. نسخه All Weather دارای کابینی بسته، آینه های جانبی و تجهیزات دیگریست که مقداری آن را لوکس تر جلوه می دهند.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟