اخبار خودرو جهان
دارای موتور برقی 608 اسب بخاری

جیپ واگونیر S برقی 2024 رونمایی شد

شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

جیپ بار دیگر خبرساز شده و برنامه الکتریکی سازی خودروهای خود را اعلام کرده و اظهار کرده که طی سال های پیش رو قصد معرفی چهار خودروی الکتریکی را دارد. یکی از این چهار خودرو جیپ واگونیر S بوده که یک اسیووی پریمیوم فول سایز الکتریکی بوده که رندرهای این خودرو توسط جیپ منتشر شده است. جیپ واگونیر S قرار است که در سال 2023 رونمایی شود و این خودروی برقی قرار است که در سال 2024 به بازار جهانی عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، جیپ واگونیر S با وجود اینکه در نام با برادرهای بنزینی خود یعنی جیپ واگونیر و گرند واگونیر شباهت دارد، اما کاملا خودرویی متفاوت بوده و این تفاوت صرفا در پیشرانه نبوده و در زمینه طراحی و جایگاه بازار هم واگونیر S نسبت به جیپ واگونیر و گرند واگونیر متفاوت است. جیپ واگونیر S محصولی اسپرت تر بوده و آیرودینامیک تر از برادران قلدر و فول سایز درونسوز خود طراحی شده و مقداری هم کوچکتر است.

Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

ظاهر جیپ واگونیر S الکتریکی 2024

جیپ واگونیر S الکتریکی در نمای جلو دارای جلوپنجره نورپردازی شده بوده که همچنان دارای هفت خط همودی بوده که البته طراحی آنها تغییر کرده اند. در بالای این جلوپنجره و درست در پایین عبارت انگلیسی Wagoneer لبه کاپوت یک نوار LED باریک قرار داشته که سبک طراحی مقداری محصولات رنج روور را در ذهن ما تداعی می کند. سبک طراحی سپر جلو یادآور محصولات استلانتیس بوده که این شباهت در ورودی هوای مثلثی شکل جانبی و ورودی هوای بزرگ مرکزی و تریم نقره ای و مسی رنگ درون آن است.

Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

در نمای جانبی جیپ واگونیر S برقی رینگ های بزرگی در آرک چرخ های مربعی شکل این خودرو قرار دارند که سبک طراحی آن مشابه با دیگر محصولات جیپ اجرا شده است. اصل تفاوت طراحی جیپ واگونیر S الکتریکی با دیگر محصولات این خودروساز آمریکایی در قسمت عقبی کابین بوده که مقداری اسپرت تر طراحی شده و یک نوار کرومی موازی خط سقف تا عقب این خودرو امتداد یافته است. یک بال عقب بزرگ برای جیپ گرند واگونیر S نصب شده که این المان ویژه همین اسیووی برقی طراحی شده است. سبک طراحی قسمت عقب جیپ واگونیر S تا حد زیادی یادآور رنج روور ولار بوده که این شباهت ها در بخش طراحی چراغ های LED سرتاسری عقب و درب صندوق عقب حجم پردازی شده است.

Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

در حال حاضر هیچ تصویر و رندری از فضای داخلی جیپ واگونیر S الکتریکی منتشر نشده، اما مدیرعامل جیپ اظهار کرده که کابینی بسیار پریمیوم و با کیفیت و مملو از تکنولوژی های روز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

مشخصات فنی جیپ واگونیر S برقی

جیپ اظهار کرد که واگونیر S برقی دارای موتور برقی با 608 اسب بخار قدرت بوده و قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک اسیووی با این ابعاد واقعا خیره کننده است. این عملکرد مشابه با جیپ گرند چروکی ترک هاوک با موتور هلکت است. جیپ واگونیر S الکتریکی به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک بوده و این به دلیل بهره بردن از دو موتور برقی یکی روی چرخ های جلو و دیگری روی چرخ های عقب محقق شده است.

Jeep-Wagoneer-S-جیپ واگونیر S برقی الکتریکی (9)

البته جیپ واگونیر S الکتریکی دارای سیستم تشخیص سطح حرکت ویژه این خودروساز آمریکاییست که ویژه این خودرو بوده و آن را از سایر اسیووی های برقی هم رده کمپانی استلانتیس متمایز می کند. جیپ هنوز اعلام نکرده که چه ساختار و پلتفرمی را برای توسعه واگونیر S برقی انتخاب کرده، اما اظهار کرده که این شاسی بلند لوکس برقی قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل 644 کیلومتر را طی کند.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟