اخبار خودرو جهان
حمله جیپ به دنیای خودروهای الکتریکی

جیپ ریکان Recon و اونجر Avenger برقی رونمایی شدند

شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جیپ ریکان Jeep recon الکتریکی برقی

جیپ هم آینده صنعت خودروسازی جهان را در گرو الکتریکی شدن می داند و رسما وارد این بازی شده است. روز هشتم سپتامبر، روز 4xe جیپ نام دارد و این شرکت در چنین روزی سه محصول جدید را که هر سه شاسی بلندهایی برقی هستند رونمایی کرده که قرار است طی دو سال آینده به بازار عرضه شوند. این یک گام بزرگ در زمینه تولید خودروهای برقی بوده و جیپ اظهار کرده که قصد دارد تا سال 2025 چهار خودروی برقی به بازار جهانی عرضه کند. همچنین جیپ تا سال 2030 قصد دارد در اروپا تنها محصولاتی برقی به فروش برساند و در 50 درصد سبد محصولات این برند در آمریکا نیز از شامل خودروهای الکتریکی خواهد بود.

به گزارش خودرونویس، جیپ در روز 4Xe خود سه خودروی برقی را معرفی کرده که شامل جیپ ریکان Recon، واگونیر S و جیپ اونجر Avenger بوده که دو محصول اول برای بازار جهانی و جیپ اونجر ویژه بازار اروپاست. لازم به ذکر است که با وجود اینکه جیپ این سه شاسی بلند برقی را به صورت رسمی رونمایی کرده، جزییات کمی در خصوص مشخصات آنها را اعلام کرده است. به عبارت دیگر صرفا طراحی ظاهری آنها به طور کامل فاش شده و جیپ بسیاری از جزییات مربوط به این خودرو را در قصد دارد در عرضه به بازار اعلام کند.

جیپ ریکان Jeep recon الکتریکی برقی

جیپ واگونیر S برقی را در مطلبی جداگانه معرفی کرده ایم و صرفا در این مطلب به معرفی دو محصول برقی دیگر جیپ ریکان Recon و جیپ اونجر Avenger پرداخته ایم.

جیپ ریکان Jeep recon الکتریکی برقی

جیپ ریکان Recon 2024 برقی

بی شک جالبترین و خاص ترین خودرو بین این سه شاسی بلند برقی، جیپ ریکان Recon است. جیپ قصد ندارد ریکان را به رانگلر ربط دهد و این دو خودرو را در زمینه پرفورمنس و قابلیت های بیراهه نوردی متمایز می داند. جیپ ریکان دارای درب های قابل برداشتن بوده و سقف این خودرو نیز صرفا فشردن یک کلید سقف آن باز می شود. جیپ شاسی بلند برقی ریکان Recon را جزو خودروهای Trail-Rated خود دسته بندی کرده و دارای قابلیت انتخاب مسیر حرکت برای کشش بهتر، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و تایرهای آفرودی بزرگ است. دیگر جزییات مربوط به این خودرو شامل باتری ها، توان موتورهای برقی و پرفورمنس آن هنوز توسط جیپ اعلام نشده اند. ولی این را می دانیم که جیپ ریکان Recon روی پلتفرم STLA کمپانی استلانتیس توسعه یافته است.

جیپ ریکان Jeep recon الکتریکی برقی

مدیرعامل جیپ اعلام کرده که جیپ ریکان Recon 2024 برقی با وجود شباهت های زیاد با رانگلر به هیچ عنوان جانشینی برای اسیووی محبوب رانگلر محسوب نمی شود. جیپ ریکان Recon قرار است که در کارخانه این برند در آمریکا در سال 2024 تولشد شود و در همان ابتدای زمان عرضه اکسسوری های آفرودی متنوعی برای این خودرو عرضه می شود. جیپ قصد دارد پیش فروش ریکان Recon را از ابتدای سال 2023 آغاز کند.

جیپ ریکان Jeep recon الکتریکی برقی

جیپ اونجر Avenger 2024 برقی

جیپ اونجر Avenger 2024 یک کراس اوور برقی جمع و جور بوده که تا به امروز چندین بار تصاویر جاسوسی آن در حال تست در اروپا نیز منتشر شده است. این خودرو در حال حاضر صرفا ویژه بازار اروپا طراحی شده و قرار است که در کشورهای دیگر همچون ژاپن و کره جنوبی نیز فروخته شود. جیپ اونجر Avenger 2024 الکتریکی یک پله نسبت به جیپ رنه گید جایگاه پایین تری دارد. همانند ریکان و واگونیر S، جیپ در خصوص مشخصات فنی اونجر Avenger هم صحبت زیادی نکرده و در زمان عرضه جزییات بیشتری را منتشر می کند.

جیپ اونجر jeep avenger الکتریکی برقی

جیپ قصد دارد که در نمایشگاه پاریس در 17 اکتبر خودروی اونجر Avenger را به صورت کامل رونمایی کند و از اوایل سال 2023 این خودرو در شوروم های جیپ در اروپا حضور خواهد داشت.

جیپ اونجر jeep avenger الکتریکی برقی

جیپ اظهار کرده که چهار خودروی برقی را برای بازار جهان رونمایی می کند که سه دستگاه از این چهار خودروی برقی هم اکنون معرفی شده و تنها یک شاسی بلند برقی باقی می ماند که ممکن است در نمایشگاه خودرو دیترویت پیش رو معرفی شود.آیند

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟