اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور هیبریدی 321 اسب بخاری با 530 نیوتن متر گشتاور!

هاوال H6 پلاگین هیبریدی رونمایی شد

دوشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

کراس اوور هاوال H6 پلاگین هیبریدی به تازگی برای عرضه به بازارهای صادراتی از جمله تابلند رونمایی شده است. انتظار می رود که عرضه هاوال H6 پلاگین هیبریدی به مشتریان در اواسط ماه نوامبر صورت بگیرد.

به گزارش خودرونویس، پس از معرفی هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT در تاریخ 28 سپتامبر برای بازار چین، این اولین باری بوده که این خودرو به بازارهای صادراتی نیز راه پیدا می کند. هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT یک کراس اوور جمع و جور الکتریکی سازی شده محسوب می شود که قیمتی بین 22 هزار و 400 و 24 هزار و 400 دلار دارد. جهت یادآوری بیان می کنیم که هاوال یکی از برندهای فعال زیر چتر گریت وال موتور چین یعنی بزرگترین تولیدکننده شاسی بلند در این کشور است.

HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT اولین محصول صادراتی پلاگین هیبریدی گریت وال موتورز چین بوده و در ادامه قرار است که خودروهایی همچون هاوال H6 HEV، هاوال جولیون HEV، اورا کت و اورا کت GT نیز به بازارهای صادراتی از جمله تایلند که هاوال در آنها فعالیت می کند عرضه شوند. جالب است بدانید که در مراسم رونمایی هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT در تایلند طی کمتر از 40 دقیقه میزان درخواست برای خرید این کراس اوور الکتریکی سازی شده چینی به فراتر از 1000 دستگاه رسید.

HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

مشخصات فنی هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT 2022

هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT 2022 روی پلتفرم L.E.M.O.N گریت وال توسعه یافته است. گریت وال ادعا کرده که این پلتفرم یک ساختار ماژولار هوشمند بوده که قادر به پاس کردن تست های ایمنی NCAP با پنج ستاره ایمنی بوده و بالاترین سطح استانداردهای ایمنی در طراحی آن لحاظ شده است. البته تست های NCAP چین با اروپا کاملا متفاوت بوده و چندین پله پایین تر است. باید دید منظور گریت وال از این پنج ستاره برای چین بوده یا اروپا.

HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

هاوال H6 پلاگین هیبریدی به یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور برقی مجهز شده است. قدرت ترکیبی این سیستم پلاگین هیبریدی 321 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 530 نیوتن متر اعلام شده که برای خودرویی با ابعاد هاوال H6 خیره کننده است. هاوال H6 پلاگین هیبریدی در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 2.82 لیتر بنزین مصرف می کند. همچنین این خودرو دو حالت رانندگی در حالت تمام برقی دارد که قادر به پیمایش 55 یا 110 کیلومتر مسافت بدون روشن بودن موتور بنزینی است.

HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

ظاهر هاوال H6 پلاگین هیبریدی DHT

هاوال H6 پلاگین هیبریدی یک کراس اوور سگمنت C بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4683، 1886 و 1730 میلی متر و فاصله بین دو محوری معادل 2738 میلی متر است. جلوپنجره این خودرو حالتی مشبک داشته و لوگوی HAVAL در میان آن دارای پس زمینه آبی رنگ بوده که معنای آن پیشرانه هیبریدی این خودروست. روی درب فضای بار هاوال H6 لوگوی PHEV نصب شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد.

HAVAL H6 PHEV DHT هاوال پلاگین هیبرید (1)

داخل کابین هاوال H6 پلاگین هیبریدی PHEV DHT

کابین هاوال H6 به نوعی طراحی شده که هم می توان آن را به صورت راست فرمان و چپ فرمان سفارش داد. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار گرفته است. در مقابل راننده هم یک غربیلک فرمان سه شاخه با پوشش چرمی قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی متعددی تعبیه شده است. در کنسول میانی هم شیفتر دنده دورانی هاوال H6 جانمایی شده است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟