به گزارش خودرونویس، هاوال H-Dog سومین محصول از خانواده سگی هاوال بوده که دارای آرک چرخ های جعبه ای شکل، فلاپ های مشکی رنگ در آرک چرخ ها و چراغ های اصلی دایره ای شکل است. هاوال در نمایشگاه خودرو چنگدو نسخه نزدیک به نمونه تولیدی هاوال H-Dog را همراه داشت که روی بدنه آن لیبل H-Dog نصب شده بود. اما وزارت صنعت و فناوری چین از احتمال بکارگیری نام های دیگری هم برای این کراس اوور هاوال خبر داده است. این نام ها شامل بیگ داگ، بیگ داگ مکس، بیگ داگ پرو، تاندر داگ، بیگ داگ پلاس و لایتنینگ داگ هستند.

هاوال H-Dog داگ

استفاده از نام بیگ داگ برای این کراس اوور بعید است. چراکه خود هاوال بیگ داگ یک کراس اوور بوده که هم اکنون در حال عرضه به بازار چین است و محبوبیت بسیار بالایی دارد و اتفاقا استایل ظاهری مشابهی هم با این خودرو دارد. هاوال قصد دارد که H-Dog را زیر سایه محبوبیت بالای بیگ داگ به بازار چین عرضه کند تا بلکه بتواند سهم بیشتری از بازار رقابتی کراس اوورها را به دست بیاورد. این احتمال هم وجود دارد که هاوال بین چند نام منتخب یک رای گیری اینترنتی اجرا کند و نامی که بیشترین رای را بیاورد به عنوان نام منتخب استفاده شود. اگر هم هاوال بخواهد نام بیگ داگ Big Dog را برای این خودرو استفاده کند، یقینا یک پسوند مانند پرو، مکس یا پلاس در ادامه نام آن استفاده خواهد کرد تا با هاوال بیگ داگ Haval Big Dog تداخل نداشته باشد.

هاوال H-Dog داگ

ظاهر هاوال H-Dog

هاوال H-Dog طراحی بسیار جذابی دارد و به سادگی می تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. این خودرو برای استفاده در محیط های شهری به حد کافی کوچک است. ضمن اینکه برای استفاده در طبیعتگردی و کمپینگ هم به حد کافی بزرگ است. هاوال H-Dog دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4705، 1908 و 1780 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2810 میلی متر اعلام شده است.

هاوال H-Dog داگ

مشخصات فنی هاوال H-Dog

هاوال H-Dog دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی بوده که قادر به تولید 238 اسب بخار قدرت است. این موتور روی بسیاری از محصولات هاوال تا به امروز نصب شده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در مدل پایه به چرخ های جلو و در مدل های لوکس تر به هر چهار چرخ منتقل می شود. زاویه حمله و فرار این خودرو به ترتیب 24 و 30 درجه بوده و طول اورهنگ های جلو و عقب به ترتیب 934 و 961 میلی متر است. به نظر می رسد که هاوال H-Dog قابلیت بیراهه نوردی خوبی به عنوان یک کراس اوور داشته باشد.

هاوال H-Dog داگ

هاوال قصد عرضه نسخه پلاگین هیبریدی هم برای H-Dog دارد که تفاوت ظاهری آن با نسخه بنزینی اضافه شدن یک پورت شارژ روی بدنه در کنار درب مخزن بنزین است. هاوال H-Dog پلاگین هیبریدی قدرتمندترین نسخه این خودرو با اختلاف زیاد بوده و قلب تپنده آن از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که روی هم رفته قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور هستند. این خودرو به ترنسفر کیس بورگ وارنر چهار چرخ محرک مجهز بوده و دارای قفل دیفرانسیل های جلو و عقب به همراه 9 مد رانندگی آفرودی مختلف است.

 

منبع carnewschina
5 از 2 رای