اخبار خودرو جهان
برادر کوچکتر هاوال بیگ داگ

هاوال کول داگ Haval Cool Dog شاسی بلند جذاب دیگری از گریتوال

پنجشنبه - ۲۳ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Haval-Cool-Dog-هاوال کول داگ (1)

هاوال یکی از مطرح ترین تولیدکننده خودروهای شاسی بلند در دنیا بوده که یک اسیووی کامپکت جدید را به تازگی رونمایی کرده است. این خودرو هاوال کول داگ Cool Dog بوده که یک شاسی بلند بنزینی جدید بوده که یک پله نسبت به هاوال بیگ داگ Big Dog جایگاه پایین تری داشته و از همان سبک طراحی بهره برده است.

مشخصات فنی هاوال کول داگ Haval Cool Dog

به گزارش خودرونویس، کمپانی خودروسازی گریتوال در حال عرضه اسیووی های متنوعی به بازار چین بوده و حال تنوع سبد محصولات شاسی بلند خود را با عرضه هاوال کول داگ Cool Dog بیشتر کرده است. هاوال کول داگ Cool Dog دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4520، 1875 و 1745 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2710 میلی متر است. این خودرو 100 میلی متر نسبت به هاوال بیگ داگ Big Dog طول کمتری دارد. ولی با این حال 133 میلی متر نسبت به رقیب آمریکایی خود یعنی فورد برانکو اسپرت طول بیشتری دارد.

Haval-Cool-Dog-هاوال کول داگ (1)

هاوال کول داگ Haval Cool Dog در زیر کاپوت یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی را جا داده که قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می شود. پیشرانه 1.5 لیتری نصب شده روی این خودرو هیچ سطحی از الکتریکی سازی شدن را به خود ندیده و قوانین آلایندگی در چین به سختگیری قوانین آمریکا و اتحادیه اروپا نیست.

Haval-Cool-Dog-هاوال کول داگ (1)

ظاهر هاوال کول داگ Haval Cool Dog

هاوال کول داگ Cool Dog سبک طراحی مشابهی با برادر بزرگتر خود یعنی هاوال بیگ داگ دارد. اما خوشبختانه هیچ پنل بدنه ای بین این دو شاسی بلند چینی مشترک نیست. در نمای جلو هاوال کول داگ چراغ های LED دایره ای شکل نصب شده که ترکیب آنها با استایل مستطیلی جلوپنجره چهره خشن و آفرودی به این خودرو بخشیده است. سپرها به رنگ خام بوده و رنگ آنها مشابه با بدنه اجرا نشده و در زیر بدنه صفحه محافظ آلومینیومی برای مراقبت از ادوات فنی در آفرود نصب شده است.

هاوال کول داگ Cool Dog در نمای جانبی دارای گلگیرهای حجم پردازی شده بوده و آرک چرخ ها حالتی مربعی شکل داشته که چهره ای عضلانی به این خودرو بخشیده است. هاوال سعی کرده خط شیشه ها را مشابه با شاسی بلند مطرح هامر طراحی کند که این شباهت در قسمت شیشه عقب و ستون مشکی رنگ و گلگیر برآمده عقب بیشتر هم حس می شود. روی درب فضای بار هاوال کول داگ Cool Dog یک زاپاس بند نصب شده است. در این قسمت همچنین شیشه عقب ارتفاع بسیار کمی داشته و چراغ های عقب نیز از نوع LED با استایلی عمودی هستند.

Haval-Cool-Dog-هاوال کول داگ (1)

کابین هاوال کول داگ Haval Cool Dog

هاوال کول داگ Haval Cool Dog یک شاسی بلند اقتصادی چینی بوده و این اقتصادی بودن از سبک طراحی داشبورد و متریال به کار رفته در آن کاملا مشخص است. البته که هاوال کول داگ تجهیزات بسیار خوبی را در مقایسه با قیمت ارائه می دهد. این خودرو دارای نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی در میان داشبورد است. طراحی غربیلک فرمان مشابه با محصولات لندروور صورت گرفته و یک سیستم صوتی قدرتمند JVC با 18 بلندگو برای هاوال کول داگ نصب شده که حتی در پشت سری ها نیز بلندگو جاسازی شده است. نسخه های لوکس تر هاوال کول داگ Haval Cool Dog دارای تریم کربنی با تریم مشکی پیانونی و همچنین تودوزی دو رنگ برای صندلی ها و رودری هاست.

 

قیمت هاوال کول داگ Haval Cool Dog

هاوال کول داگ قرار است که در سه ماه سوم سال 2022 به بازار چین عرضه شود و بسته به نسخه انتخابی قیمت هاوال کول داگ Cool Dog می تواند بین 18 تا 22 هزار و 500 دلار باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟