اخبار خودرو جهان
روح سیاه چلنجر بازگشت

داج چلنجر بلک گوست Black Ghost 2023 ششمین عضو از سری Last Call

پنجشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
2023-dodge-challenger-black-ghost داج چلنجر بلک گوست روح سیاه دوج (1)

داج در دهه 1970 محصولی جاودانه و فراموش نشدنی به نام دوج چلنجر بلک گوست Black Ghost (روح سیاه) را در مدل 1970 به صورت محدود عرضه کرد. این مدل در آن سال به پیشرانه 426 اینچ مکعبی هشت سیلندر Hemi مجهز بود و به کابوس درگ ریسرهای خیابابی و قلدرهایی که پشت چراغ قرمز با خودروهای خود برای دیگران خط و نشان می کشیدند تبدیل شده بود. حال بار دیگر روح سیاه داج بازگشته است. داج ششمین نسخه از سری Last Call داج چلنجر را معرفی کرده که این نسخه همان تریم بلک گوست Black Ghost است.

مشخصات فنی داج چلنجر بلک گوست Black Ghost 2023

به گزارش خودرونویس، جهت یادآوری بیان می کنیم که همین چند روز پیش بود که داج اقدام به معرفی چارجر کینگ دیتونا به عنوان پنجمین مدل سری Last Call چارجر کرده بود. همین سیاست در خصوص داج چلنجر بلک گوست Black Ghost (روح سیاه) هم اجرا شده و این خودرو صرفا مدل اسکات پک با پکیج ظاهری جدید نیست. بلکه این خودرو بر پایه دوج چلنجر هلکت رد آی وایدبادی توسعه یافته و داج موفق شده که توان موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ این خودرو را به 807 اسب بخار برساند که قدرتمندترین مدل صفر کیلومتر تولیدی داج چلنجر محسوب می شود و مقداری نسبت به دیمون افسانه ای ضعیف تر است.

2023-dodge-challenger-black-ghost داج چلنجر بلک گوست روح سیاه دوج (1)

داج قصد دارد که تنها 300 دستگاه از چلنجر بلک گوست Black Ghost را تولید کند و همانطور که از نام این خودرو مشخص است تمامی این تعداد دارای بدنه ای به رنگ مشکی خواهند بود.

2023-dodge-challenger-black-ghost داج چلنجر بلک گوست روح سیاه دوج (1)

ظاهر دوج چلنجر بلک گوست Black Ghost 2023

دوج چلنجر بلک گوست Black Ghost ضمن بهره گیری از موتور قدرتمندتر نسبت به سایر مدلها، دارای تریم ظاهری بوده که در طراحی آن از مدل بلک گوست 1970 الهام گرفته شده است. روی سقف دوج چلنجر بلک گوست طرحی مشابه با پوست تمساح اجرا شده و روی گلگیر عقب نیز استیکر سفید رنگ نواری نصب شده است. نشان های کلاسیکی هم روی بدنه این خودرو نصب شده و نشان های چلنجر روی گلگیرهای جلو و همچنین عبارت کرومی Dodge روی دماغه این خودرو نصب شده است.

2023-dodge-challenger-black-ghost داج چلنجر بلک گوست روح سیاه دوج (1)

روی جلوپنجره نیز عبارت SRT با تم براق نصب شده که همین رنگ در رینگ های 20 اینچی چلنجر بلک گوست Black Ghost نیز رعایت شده است. در نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان این خودرو نشان ویژه بلک گوست Black Ghost دیده می شود. قاب نشانگر پشت فرمان هم از فیبر کربن ساخته شده که دیزاین کابین را زیباتر کرده است. صندلی ها، رودری ها و غربیلک فرمان داج چلنجر بلک گوست Black Ghost دارای تودوزی چرم جیر آلکانتارا هستند.

4.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟