اخبار خودرو جهان
اولین خودروی هیبریدی داچیا

داچیا جاگر Jogger با موتور هیبریدی چهار سیلندر می آید

سه شنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
dacia-jogger-داچیا جاگر هیبرید 140 (1)

داچیا جاگر Jogger را باید ارزان قیمت ترین خودروی هفت نفره حال حاضر در بازار اروپا و یکی از ارزانترین ها در این سگمنت در بازار جهانی دانست که مشتریان رضایت بالایی از خرید آن دارند و رسانه های خودرویی هم فیدبک خوبی از تست آن داده اند. شاید ضعف اصلی داچیا جاگر Jogger تا به این لحظه نداشتن موتور چهار سیلندر بوده که خوشبختانه داچیا سرانجام به خواسته مشتریان خود احترام گذاشته و یک پیشرانه هیبریدی جدید را برای داچیا جاگر معرفی کرده است.

مشخصات فنی داچیا جاگر Jogger هیبرید 140

به گزارش خودرونویس، داچیا قبلا وعده داده بود که موتور قدرتمندتری را برای جاگر Jogger عرضه خواهد کرد که سرانجام وعده خود را یک سال پس از رونمایی این خودرو عملی کرد. داچیا جاگر Jogger هیبرید 140 قرار است که در نمایشگاه خودرو پاریس 2022 رونمایی شود و همانطور که از نامش پیداست، بیشینه قدرت این پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر 140 اسب بخار اعلام شده که افزایش قدرت خوبی نسبت به پیشرانه سه سیلندر توربو 110 اسب بخار قبلی این خودرو با حجم 1 لیتر دارد.

dacia-jogger-داچیا جاگر هیبرید 140 (1)

متاسفانه داچیا اکنون به جزییات این موتور هیبریدی چهار سیلندر معرفی شده برای جاگر Jogger 2022 نپرداخته و صرفا حدس می زنیم که این خودرو از همان پیشرانه 1.6 لیتری هیبریدی رنو کلیو بهره گرفته باشد. در رنو کلیو، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در کنار یک موتور برقی و ژنراتور استارتر یکپارچه نصب شده که روی هم رفته قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت هستند. این پیشرانه برای انتقال قدرت به گیربکس CVT متصل شده که نیروی آن به چرخ های جلو منتقل می شود.

dacia-jogger-داچیا جاگر هیبرید 140 (1)

اگر حدس ما درست باشد و این پیشرانه برای داچیا جاگر Jogger 2023 نصب شود، این خودرو به یکی از پیشرفته ترین مدل های در حال تولید داچیا تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است که داچیا جاگر Jogger کشیده ترین و جادارترین محصول تولیدی داچیا در حال حاضر بوده که دارای طولی معادل 4.55 متر و فضای صندوقی معادل 708 لیتر در حالت 5 نفره است. اگر صندلی های ردیف دوم داچیا جاگر را هم بخوابانید، فضای بار این خودرو به 1819 لیتر افزایش پیدا می کند.

dacia-jogger-داچیا جاگر هیبرید 140 (1)

داچیا قصد دارد که جزییات بیشتر اولین خودروی هیبریدی خود یعنی جاگر Jogger 140 را هفته آینده در نمایشگاه خودرو پاریس 2022 اعلام کند. پیش فروش داچیا جاگر هیبرید 2022 قرار است که از اوایل سال 2023 آغاز شود و اولین سری تحویل این خودرو در بهار سال 2023 خواهد بود. داچیا جاگر یکی از محبوب ترین محصولات داچیا در بازار جهانی بوده و استایل ظاهری آن تلفیقی از کراس اوور و مینی ون MPV بوده که همین موضوع محبوبیت این خودرو را بیشتر کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟