اخبار خودرو جهان
مدرن تر و بهینه تر از مدل پیشین

داچیا داستر 2022 فیس لیفت لحظاتی پیش معرفی شد

سه شنبه - ۱ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
داچیا داستر 2022 فیس لیفت

زیربرند اقتصادی رنو یعنی داچیا لحظاتی پیش نسخه فیس لیفت میان دوره ای کراس اوور کوچک خود یعنی داستر را رونمایی کرد که تغییراتی در استایل بیرونی و کابین آن اعمال کرده و تا حد زیادی آن را به روزرتر کرده است.

طراحی ظاهری داچیا داستر 2022

به گزارش خودرونویس، ابتدای از نمای بیرونی داچیا داستر 2022 فیس لیفت شروع می کنیم که به رنگ نارنجی آریزونا جدید، چراغ های جلو به روزرسانی شده با LEDهای روشنایی در روز Y شکل مجهز شده که نمونه آنها را پیشتر در سدان لوگان 2021 و داچیا ساندرو هاچبک مشاهده کرده بودیم.

داچیا داستر 2022 فیس لیفت

در خصوص چراغ های جلو داچیا داستر فیس لیفت باید اظهار کنیم که این خودرو اولین محصول داچیا بوده که به چراغ های راهنمای LED در جلو مجهز شده است. همانند لوگان و ساندرو، در داستر نیز شاهد استفاده از LED برای چراغ های نور پایین هستیم. همچنین برای روشن کردن قاب پلاک نیز از چراغ های LED استفاده شده تا مصرف برق در این خودرو پایین تر باشد و بهینه تر شود.

نمای عقب داچیا داستر 2022 فیس لیفت

صحبت از بهینه بودن که شد باید اظهار کنیم رینگ های 16 و 17 اینچی تازه طراحی شده این خودرو در تونل باد تست شده و آیرودینامیک تر از رینگ های آلیاژی نسخه پیش از فیس لیفت داستر هستند و کمک می کنند که داستر در نمونه تمام چرخ محرک 5.8 گرم کربن دی اکسید کمتری را در هر کیلومتر تولید کند. همچنین یک اسپویلر جدید نیز در قسمت عقب طراحی شده که به بهبود آیرودینایک رنو داستر 2022 کمک کرده است. آخرین تغییر اعمال شده در استایل بیرونی نیز به تریم کرومی جلوپنجره این خودرو مربوط می شود.

نمای جانبی داچیا داستر 2022 فیس لیفت

کابین داچیا داستر 2022

با ورود به کابین متوجه نصب داشبورد با طراحی جدیدی هستیم که درون آن یک سیستم مالتی مدیا و سرگرمی متفاوت از قبل با نمایشگر لمسی هشت اینچی نصب شده است. شاید داچیا داستر خودرویی ارزان باشد، ولی در نسخه 2022 این خودرو تجهیزات بسیار خوبی مانند درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو به همراه رهیاب ماهواره ای نیز ترتیب داده شده است. همچنین در نسخه تمام چرخ محرک یک نمایشگر 4×4 برای این خودرو نیز تعبیه شده که اطلاعاتی از قبیل شیب سنج، قطب نما، ارتفاع سنج و سایر اطلاعات مربوطه را به راننده نشان می دهد.

کابین داچیا داستر 2022 فیس لیفت

داچیا همچنین پشت سری های جدیدی را برای صندلی ها به منظور افزایش سطح راحتی نصب کرده که طراحی مشابه با ساندرو و لوگان دارند که طراحی آنها از نسل جدید رنو کلیو الگوبرداری شده است. تودوزی صندلی ها نیز به طور کلی تغییر کرده و کنسول میانی داستر دارای تکیه گاهی عریض برای آرنج بوده که تا 70 میلی متر قابلیت جا به جایی به عقب را دارد. درون محفظه کنسول داچیا داستر 2022 فضایی معادل 1.1 لیتر برای قرار دادن اشیا در دسترس بوده که درون آن دو پورت USB در نسخه های مجهزتر نیز نصب شده است.

کنسول وسط داچیا داستر 2022 فیس لیفت

مشخصات فنی داچیا داستر 2022

بزرگترین تغییر رنو داستر فیس لیفت 2022 به زیر کاپوت و نصب گیربکس شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک مربوط می شود. البته این گیربکس دو کلاچه تنها در نسخه جلومحرک مجهز به پیشرانه بزینی 150 اسب بخاری قابل نصب است. اگر به نسخه تمام چرخ محرک نیاز دارید می توانید همین پیشرانه بنزینی 150 اسب بخاری را با گیربکس شش سرعته دستی سفارش دهید. البته همین گیربکس دستی قادر به کوپل شدن در نسخه های جلومحرک با پیشرانه TCe 90 و TCe 130 اسب بخاری را هم دارد.

در خصوص مدل های دیزلی هم یک پیشرانه dCi 115 اسب بخاری برای داستر با گیربکس شش سرعته دستی قابل سفارش بوده که به دو صورت جلو محرک یا تمام چرخ محرک راهی بازار می شود.

نمای عقب داچیا داستر 2022 فیس لیفت

در این لحظه هیچ خبری از عرضه نسخه هیبریدی داستر نیست؛ ولی می توانید نسخه ECO-G 100 دوگانه سوز LPG داچیا داستر را سفارش دهید که به یک مخزن 50 لیتری گاز مایع در کف فضای بار و به جای زاپاس مجهز شده است. این خودرو فضای باری مشابه با مدل های بنزینی و دیزلی دارد و ضمن پیمایش مسافت بیشتر، در هر کیلومتر 9.5 درصد هم گاز گلخانه ای کمتری نسبت به مدل های بنزینی تولید می کند. این نسخه دوگانه سوز داچیا داستر دارای تمامی خدمات گارانتی رنو بوده و سرویس های دوره ای مشترکی را نسخه های معمولی داستر دارد.

داچیا قصد دارد که از ماه سپتامبر نسخه فیس لیفت 2022 داستر را در اروپا راهی بازار کند.

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟