اخبار خودرو جهان
استیشن کراس هفت نفره اقتصادی

داچیا Jogger رونمایی شد

شنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
داچیا Jogger

داچیا به دلیل آمار فروش بسیار بالای ساندرو هاچبک و شکست فولکس واگن گلف در آمار فروش ماه جولای، روزهای خوشی را سپری می کند. در سال 2020 این برند رومانیایی تصمیم به توقف تولید ون Lodgy  گرفت و خط تولید خود را از خودروهای هفت نفره خالی کرد. حال همانطور که چند هفته پیش وعده داده شده بود، داچیا خودروی هفت نفره Jogger را به عنوان ستون چهارم سبد محصولات خود پس از اسپرینگ، ساندرو/لوگان و داستر رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، داچیا Jogger ترکیبی از کراس اوور و ورن بوده و در دو مدل پتج و هفت نفره قابل سفارش است و در مقایسه با امکاناتی که مشتریان ارائه می دهد، ارزانترین قیمت را به نسبت رقبا دارد. نام Jogger به ورزش، طبیعت و انرژی مثبت اشاره دارد و همانگونه که داچیا توضیح می دهد Jogger مانند سایر محصولات این شرکت دارای سه عنصر کاربردی بودن، با دوام بودن و مقرون به صرفه است.

نمای عقب داچیا Jogger

طراحی ظاهری داچیا Jogger

از دماغه جلو تا ستون A، داچیا Jogger استایل مشابهی با داچیا ساندرو استپ وی دارد، ولی یک خمیدگی درست قبل از درب عقب باعث افزایش 40 میلی متری ارتفاع سقف این خودرو شده است. Jogger با دارابودن طولی معادل 4.55 متر، کشیده ترین محصول در بین خودروهای فعلی برند داچیاست و دارای فضای باری معادل 708 لیتر در مدل پنج نفره است. در صورتی که صندلی های ردیف دوم را بخوابانید، فضای بار این خودرو به 1819 لیتر هم افزایش پیدا می کند. همچنین 24 لیتر هم فضای قرار دادن اشیا کوچک در سایر قسمت های کابین در دسترس است.

نمای جانبی داچیا Jogger

اگر کابین یکی از محصولات جدید داچیا را مشاهده کرده باشید، با ورود به کابین Jogger تعجب نخواهید کرد. این استیشن هم طراحی آشنایی داشته و دارای یک نمایشگر تبلت مانند برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی روی داشبورد بوده و سه کلید دایره ای شکل برای تنظیم سیستم تهویه در زیر آن جانمایی شده اند. نسخه های پایه این خودرو دارای یک هولدر تلفن همراه به جای نمایشگر لمسی هستند که می تواند تلفن همراه شما را به رهیاب تبدیل کند. سایر تجهیزات ویژه داچیا Jogger می توان به سنسور نور و سنسور باران، محدود کننده سرعت و کلیدهای کنترلی روی فرمان اشاره کرد.

کابین داچیا Jogger

مشخصات فنی داچیا Jogger

همانند ساندرو معموی و استپ وی و لوگان جدید، داچیا Jogger هم به پیشرانه های بنزینی و گاز مایع LPG راهی بازار می شود و خبری از نصب پیشرانه دیزلی روی این خودرو دیگر نیست. این استیشن را می توان با پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ 110 اسب بخاری سفارش داد که حداقل در حال حاضر قدرتمندترین پیشرانه قابل نصب روی این خودرو محسوب می شود. این پیشرانه تزریق مستقیم سوخت برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی کوپل شده و نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند.

کابین داچیا Jogger

همچنین یک پیشرانه Eco-G سازگار با گاز LPG دوگانه سوز برای داچیا Jogger در دسترس بوده که به لطف دارابودن یک مخزن LPG 40 لیتری و یک باک بنزین 50 لیتری می توان روی هم رفته 1000 کیلومتر مسافت را طی کند. در این لحظه خبری از نصب گیربکس اتوماتیک به صورت آپشنال روی این خودرو نیست، ولی ما تصور می کنیم که در آینده داچیا تنوع پیشرانه ها و گیربکس Jogger را افزایش می دهد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟