اخبار خودرو جهان
با کنار زدن گلف با اختلاف کم صورت گرفت

داچیا ساندرو پرفروش ترین خودرو اروپا شد

دوشنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
داچیا ساندرو 2021

یک خودروی پرفروش جدیدی در اروپا به تازگی قد علم کرده و موفق شده که فولکس واگن گلف را از مقام پادشاهی فروش به پایین بکشد. این خودرو که لقب پرفروش ترین خودرو در ماه جولای سال 2021 را به خود اختصاص داده، هاچبک اقتصادی و ارزان قیمت داچیا ساندرو است. ساندرو موفق شده با اختلاف بسیار کم فولکس واگن گلف را که به طور دائم پرفروش ترین خودرو در بازار اروپا بود را کنار بزند. اما چه چیزی این تغییر در تقاضای مشتریان را سبب شده است؟

به گزارش خودرونویس، این اولین باری نیست که داچیا ساندرو موفق به شکست دادن فولکس واگن گلف در آمار فروش می شود. زمانی که ساندرو در سال 2008 معرفی شد، بالاترین آمارهای فروش را در همان ابتدا به خود اختصاص داد؛ ولی ساندرو نتوانست این عنوان را برای مدت طولانی حفظ کند و دوباره میدان را به گلف واگذار کرد. هاچبک ها هنوز هم پادشاه فروش در اروپا هستند و از بین پنج خودروی پرفروش اروپا، چهار تا هاچبک هستند.

نمای عقب داچیا ساندرو 2021

به طور کلی فروش خودرو پس از چهار ماه رشد در سال 2021، حال افت 24 درصدی را تجربه می کنند. این کاهش تقاضا برای خرید خودروهای صفر نشان دهنده کاهش علاقه یا توانایی مشتریان برای خرید یک خودروی جدید است. همین موضوع سبب شده داچیا ساندرو که محصولی اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می شود، به عنوان خودرویی اقتصادی و ارزان توجه مشتریانی که سطح درآمدی پایین تری دارند را به خود جلب کند و در این شرایط جایگاه گلف را به عنوان پرفروش ترین خودرو به خود اختصاص دهد.

البته فولکس واگن از این خبر چندان ناراحت و نگران نیست؛ چراکه داچیا ساندرو تنها با اختلاف 1000 دستگاه موفق به پشت سر گذاشتن فولکس واگن گلف شده و اختلاف فروش میان این دو هاچبک بسیار ناچیز است. ضمن اینکه فولکس واگن سه تا از پنج خودروی پرفروش در اروپا را به خود اختصاص داده و این بدان معناست که سبد محصولات فولکس واگن حتی در این شرایط سخت نیز فروش بالایی دارند. تویوتا یاریس هم پس از فولکس واگن گلف سومین خودروی پرفروش در اروپا طی ماه جولای 2021 است.

کابین داچیا ساندرو 2021

سخن پایانی

با فشاری که همه گیری ویروس کووید 19 به خودروسازان وارد کرده و مشکلات ناشی از کمبود تراشه، خودروسازان با شرایط بسیار سختی رو به رو شده اند. مشتریانی هم که درآمد کمتری دارند به دنبال خرید خودروهایی مقرون به صرفه و اقتصادی تر هستند که همین موضوع سبب شد تا ساندرو به عنوان پادشاه فروش در ماه جولای 2021 اروپا بدرخشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟