اخبار خودرو جهان
لوکس تر و زیباتر از نسخه قبل

سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت 2022

پنجشنبه - ۲۳ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سیتروئن C5 ایرکراس 2022

سیتروئن در سال 2017 بود تولید C5 سدان و استیشن را در اروپا متوقف کرد. ولی یکسال پس از آن بود که نام C5 ایرکراس را در قالب یک خودرو کراس اوور زنده کرد. از زمانی که کراس اوور سیتروئن C5 ایرکراس معرفی شد، خانواده محصول C5 رشد پیدا کرد و مدتی پیش سیتروئن یک خودروی با استایل غیرمتعارف به نام C5 X لیفتبک را که تلفیقی از یک کراس اوور و سدان بود را معرفی کرد. حال نوبت به معرفی نسخه فیس لیفت میان دوره ای سیتروئن C5 رسیده و به تازگی مدل بروزرسانی شده آن معرفی شده است.

ظاهر سیتروئن C5 ایرکراس 2022

به گزارش خودرونویس، عمده ترین تغییر در قسمت جلویی سیتروئن C5 فیس لیفت 2022 رخ داده و C5 ایرکراس دیگر چراغ های با طراحی عجیب پیشین را کنار گذاشته. به جای آن چراغ های LED یک تکه در پروفیل جلو نصب کرده که LEDهای روشنایی در روز نیز داخل آن جانمایی شده اند. با توجه به اینکه نصب نوارهای LED در پروفیل جلو و عقب خودروها امروزه یک ترند طراحی شده، این سیتروئن C5 ایرکراس هم از این ترند پیروی کرده و نه تنها یکی بلکه دو نوار LED در سرتاسر پروفیل جلو نصب کرده. این نوارها حالتی صاف و مستقیم نداشته و اطراف لوگوی سیتروئن در قسمت جلو را نیز دربر گرفته اند. لوگوی سیتروئن هم تم مشکی رنگ داشته که دارای یک قاب کرومیست.

سیتروئن C5 ایرکراس 2022

از جمله دیگر تغییرات صورت گرفته در پروفیل جلو می توان به بازطراحی سپر اشاره کرد که باعث شده عرض سیتروئن C5 ایرکراس مقداری بیشتر شود. به جای ورودی های هوای دایره ای شکل، کانال عبوری هوای عمودی در قسمت های کناری سپر جلو C5 2022 طراحی شده و خوشبختانه جنبه ظاهری نداشته و کاربردی هستند و موجب بهبود آیرودینامیک می شوند.

سیتروئن C5 ایرکراس 2022

در پروفیل عقب C5 2022 سطح تغییرات اعمال شده کمتر بوده و چراغ های دارای ابعادی مشابه نسخه پیش از فیس لیفت هستند. ولی محل جانمایی آنها مقداری تغییر کرده و گرافیک درونی متفاوتی هم دارند که در پشت یک قاب دودی رنگ قرار گرفته اند. از جمله دیگر تغییرات صورت گرفته در سیتروئن C5 ایرکراس 2022 می توان به نصب رینگ های 18 اینچی جدید، قاب آینه های مشکی براق و روف راک های مشکی مات اشاره کرد.

کابین سیتروئن C5 ایرکراس 2022

داخل سیتروئن C5 ایرکراس 2022

بروزرسانی های اعمال شده درون کابین سیتروئن C5 2022 هم ادامه یافته. قسمت میانی داشبورد کاملا بروزرسانی شده و یک نمایشگر 10 اینچی جدید برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. این نمایشگر دیگر با دریچه های سیستم تهویه احاطه نشده و این دریچه ها به قسمت پایینی نمایشگر مالتی مدیا منتقل شده اند. خوشبختانه کلیدهای کنترل سیستم تهویه با این نمایشگر 10 اینچی ادغام نشده اند و برای کنترل سیستم تهویه سیتروئن C5 کلیدهای مجزا در کنسول میانی تعبیه شده است. به جای نصب شیفتر دنده نیز یک نمونه کوچکتر در این نسخه فیس لیفت سیتروئن C5 نصب شده است.

کابین سیتروئن C5 ایرکراس 2022

سیتروئن C5 ایرکراس همچنین دارای یک کلید جدید برای انتخاب مدهای رانندگی بین هیبرید، الکتریکی و اسپرت بوده و پورت USB برای سرنشینان ردیف عقب تعبیه شده و فضای قرار دادن اشیا در کنسول میانی آن نیز بیشتر شده است. یکی از مهم ترین بروزرسانی های صورت گرفته در سیتروئن C5 ایرکراس 2022 نصب صندلی های گرمکن دار و ماساژوردار مشابه C4 و C5 X هستند که فوم به کار رفته در آنها نیز 15 میلی متر ضخیم تر بوده که موجب افزایش راحتی راننده و سرنشین می شود. مشتری می تواند سیتروئن C5 ایرکراس 2022 را با تودوزی چرمی یا جیر آلکانتارا سفارش دهد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟