مشخصات فنی سیتروئن e برلینگو

به گزارش خودرونویس، تفاوت نسخه الکتریکی برلینگو 2021 با مدل استاندارد، اضافه شدن یک e در ابتدای نام آن است. این خودرو از همان پیشرانه الکتریکی بهره می برد که روی پژو پارتنر الکتریکی هم نصب شده بود. بدین ترتیب قلب تپنده این مینی ون الکتریکی را یک پیشرانه 136 اسب بخاری با 260 نیوتن متر گشتاور تشکیل داده است. نیروی لازم برای فعالیت این موتور الکتریکی توسط یک پک باتری 50 کیلووات ساعتی تامین می شود. سیتروئن e برلینگو قادر است با نهایت سرعت 135 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

نمای عقب سیتروئن برلینگو الکتریکی 2021

سیتروئن e برلینگو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل 280 کیلومتر بوده که 5 کیلومتر بیشتر از ون های پژو e پارتنر و e ریفتر است. این خودرو در صورت اتصال به یک شارژر دیواری تک فاز 7 کیلوواتی، طی 7.5 ساعت به صورت کامل شارژ خواهد شد؛ در صورت اتصال به شارژر دیواری تک فاز 22 کیلوواتی هم این زمان به 5 ساعت کاهش می یابد. در صورت اتصال به شارژر سریع 100 کیلوواتی هم، تا 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو طی 30 دقیقه پر می شود. لازم به ذکر است که یک شارژر سه فاز 11 کیلوواتی هم به صورت آپشنال برای سیتروئن برلینگو الکتریکی قابل سفارش است.

 

نسخه های مختلف سیتروئن e برلینگو و ویژگی ها

سیتروئن e برلینگو در دو مدل مدیوم و XL قابل سفارش بوده که به ترتیب طولی معادل 4.4 و 4.75 متر دارند و به ترتیب دارای پنج و هفت نفر ظرفیت درون کابین هستند. حجم فضای بار برلینگو الکتریکی در نسخه مدیوم 775 لیتر و در نسخه XL لانگ پنج نفره 1050 لیتر اعلام شده است. البته فضای بار نسخه لانگ 5 نفره این خودرو در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب به 2126 لیتر نیز افزایش می یابد و می توان با این خودرو اجسامی به طول 3.05 متر را جا به جا کرد.

سیتروئن برلینگو الکتریکی 2021 در شارژ

در کنسول میانی خبری از شیفتر برای انتخابات حالات گیربکس نیست و به جای مانند بسیاری از خودروهای امروزی از کلیدهای الکترونیکی استفاده شده که دارای حالات پارک، خلاص، درایو و دنده عقب است. یکی از قابلیت های خوب سیتروئن برلینگو الکتریکی، امکان بازیابی انرژی بوده که با برداشتن پا از پدال شتاب دهنده و ترمزگیری، نیروی ایجاد شده در باتری ها این خودرو ذخیره می شود.

درست همانند پژو e پارتنر و e ریفتر، برلینگو الکتریکی هم دارای سه مد رانندگی بهینه، نرمال و پاور بوده که قدرت تولیدی پیشرانه در این سه مدل با یکدیگر متفاوت است. در حالت بهینه تنها 80 اسب بخار قدرت پیشرانه در دسترس بوده و در حالت نرمال این میزان قدرت به 107 اسب بخار افزایش پیدا می کند. در حالت پاور هم تمامی 136 اسب بخار قدرت این پیشرانه در دسترس قرار دارد.

کابین سیتروئن برلینگو الکتریکی 2021

درون کابین این مینی ون الکتریکی فرانسوی، یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی در پشت فرمان با یک بخش ویژه نشانگر انرژی در منو نصب شده است. همچنین یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با قابلیت اتصال به تلفن های همراه هوشمند، هد آپ دیسپلی رنگی، دوربین دنده عقب، کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز ایمنی فعال، هشدار تعویض خطوط حرکت، مانیتورینگ نقاط کور، تابلوخوان مسیر و هشدار توجه راننده نسبت به کنترل خودرو برای سیتروئن برلینگو الکتریکی تعبیه شده اند.

 

سخن پایانی

سیتروئن قصد دارد که برلینگو الکتریکی را در اروپا از نیمه دوم سال 2021 عرضه کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه جزییات بیشتری از قیمت نسخه مختلف و تجهیزات آنها منتشر خواهد شد.

 

منبع CarScoops
5 از 1 رای