اخبار خودرو جهان
چهارچرخه الکتریکی باری هشت اسب بخاری!

سیتروئن My Ami Cargo رونمایی شد

شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سیتروئن my ami cargo

بیشتر خودروهای تجاری سبک در حال عرضه به بازار اروپا به پیشرانه دیزلی مجهز هستند و موفق ترین نمونه ها در این سگمنت خودروهایی مانند فولکس واگن کدی، رنو کانگو و پژو پارتنر هستند. البته سیتروئن هم در این سگمنت با برلینگو حضور دارد؛ ولی به هیچ وجه نتوانسته مانند سه خودروی نامبرده موفق شود. از این رو این خودروساز فرانسوی اقدام به عرضه یک خودروی تجاری سبک کاملا متفاوت کرده است.

مشخصات فنی سیتروئن Ami Cargo

به گزارش خودرونویس، سیتروئن به تازگی یک خودروی تجاری سبک به نام My Ami Cargo را رونمایی کرده است. همانطور که از نام این خودرو پیداست، این خودرو نسخه تجاری خودروی تمام الکتریکی سوپر مینی Ami است. از نظر فنی این خودرو چندان پیشرفته نیست و بیشتر به یک چهار چرخه شباهت دارد؛ چراکه وزن سیتروئن Ami Cargo بدون در نظر گرفتن پک های باتری 425 کیلوگرم است. همانند نسخه سواری Ami، این مدل تجاری هم از یک پک باتری با ظرفیت 5.5 کیلووات ساعت بهره می برد که وظیفه تامین انرژی پیشرانه الکتریکی هشت اسب بخاری این خودرو را بر عهده دارد. بله درست مطالعه کردید، این خودرو تنها هشت اسب بخار قدرت دارد که یک اسب نسبت به سیتروئن ژیان محبوب کمتر است!

نمای عقب سیتروئن my ami cargo

این خودروی الکتریکی تجاری جذاب برای استفاده در فضاهای باریک و پر ازدحام درونشهری بسیار مناسب بوده؛ چراکه طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 2.41، 1.39 و 1.52 متر دارد و شعاع گردش آن 7.2 متر است. نیازی به گفتن نیست که سیتروئن My Ami Cargo برای جا به جایی و حمل بارهای سبک و بین مسافت های کوتاه طراحی شده است. حداکثر ظرفیت باربری این خودرو چیزی معادل 140 کیلوگرم بوده و حجم فضای بار آن نیز چیزی در حدود 260 لیتر اعلام شده است. البته با احتساب سایر فضاهای بار موجود درون کابین، حجم بار این خودروی الکتریکی کوچک تا 400 لیتر افزایش می یابد.

نمای جانبی سیتروئن my ami cargo

فضای بار سیتروئن My Ami Cargo

تفاوت اصلی میان نسخه معمولی و تجاری سیتروئن Ami، حذف صندلی سرنشین جلو در نسخه باری و تبدیل آن به خودروی الکتریکی کامپکت تک نفره است. به جای صندلی سرنشین، سیتروئن یک ماژول هفت قسمتی از پروپیلن را نصب کرده تا بتوان انواع بارهای کوچک را با این خودرو جا به جا کرد. برای کارآمدتر کردن سیتروئن Ami Cargo یک کفی تطبیق پذیر دو جهته نصب شده است. این چهارچرخه باری الکتریکی همچنین دارای یک شلف ماژولار و یک پارتیشن عمودی بین راننده و فضای بار است.

فضای بار سیتروئن my ami cargo

حدود سه ساعت زمان لازم است که پک باتری این خودروی الکتریکی با شارژر معمولی به صورت کامل شارژ شود و در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 75 کیلومتر بوده که سیتروئن ادعا کرده برای استفاده روزمره درون شهری در بیشتر شهرها مناسب است. سیتروئن My Ami Cargo در فرانسه برچسب قیمتی معادل 7900 دلار دارد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟