اخبار خودرو جهان
ارزانترین خودرو شورولت در بازارهای جهانی

نسل جدید شورولت آوئو 2024 معرفی شد

یکشنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
2024-chevrolet-aveo شورولت آوئو (1)

شورولت آوئو ارزانترین و پایه ترین محصول این خودروساز آمریکایی بوده که از اواسط دهه 2000 به بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو در بازارهایی مانند مکزیک طرفداران زیادی دارد و حال شورولت نسخه جدید خودرو آوئو را با مدل 2024 رونمایی کرده که قرار است فروش آن در اواسط سال 2023 آغاز شود.

به گزارش خودرونویس، در مکزیک شورولت آوئو در استایل سدان به فروش می رسید، ولی نسل جدید شورولت آوئو 2024 تنها در استایل هاچبک پنج درب رونمایی شده است. نسل جدید شورولت آوئو 2024 در مقایسه با نسل قبلی استایل ظاهری خشنتری و چهره به مراتب مدرنتری دارد. چراغ های جلو هم باریکتر شده و گرافیک داخل آنها نیز مقداری جذابتر شده است. در نمای عقب خط کمربندی بدنه مقداری بالاتر آمده که باعث شده قسمت عقبی خودرو استایل زیباتر و بروزتری داشته باشد.

2024-chevrolet-aveo شورولت آوئو (1)

شورولت هنوز تصاویر کابین نسل جدید آوئو 2024 را منتشر نکرده و در خصوص تنوع تریم های قابل عرضه این خودرو نیز صحبت خاصی نداشته است. این کمپانی قصد دارد که شورولت آوئو را با شش کیسه ایمنی هوا و همچنین هشدار نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب به بازار عرضه کند. نسل فعلی شورولت آوئو کابین بسیار ساده و از مد افتاده ای دارد. از جمله ویژگی های کابین این خودرو می توان به نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی کامپیوتر سفری در پشت فرمان و همچنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

2024-chevrolet-aveo شورولت آوئو (1)

مشخصات فنی شورولت آوئو 2024

موتور نصب شده روی شورولت آوئو 2024 نیز از جمله مجهولات نسل جدید این خودرو بوده که هنوز مطلبی در خصوص آن بیان نشده است. اما جهت یادآوری بیان می کنیم که نسل فعلی این خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری بوده که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس پنج دنده دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

2024-chevrolet-aveo شورولت آوئو (1)

شورولت آوئو ارزانترین و پایه ترین محصول این خودروساز آمریکایی در تمام بازارهای جهانی بوده و قیمت آن در مدل پایه حدود 14 هزار دلار اعلام شده است.

رونمایی و معرفی خودرو ماشین TF21 ایران خودرو (1)

با توجه به مشخصات شورولت آوئو، می توان اظهار کرد که خودروسازان داخلی ما از جمله ایران خودرو رفته رفته محصولاتی قابل رقابت با محصولات هم رده از خودروسازان مطرح دنیا را توسعه می دهند. به عنوان مثال، خودرو TF21 ایران خودرو که مدتی پیش در نسخه پروتوتایپ رونمایی شده، از نظر مشخصات فنی، استایل ظاهری، امکانات و … می تواند رقیب خوبی برای شورولت آوئو محسوب شود و در صورت صادرات به بازارهای جهانی نیز می تواند فروش خوبی را تجربه کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟