اخبار خودرو جهان
با همکاری Lingenfelter توسعه یافت

شورولت ال کامینو با پیشرانه الکتریکی

یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
شورولت ال کامینو الکتریکی

شورولت ال کامینو به لطف شرکت مهندسی Lingenfelter Performance به قلب تپنده الکتریکی مجهز شد؛ به عبارت دیگر این شرکت کیت GM کانسپت الکتریک کانکت را به همراه پیشرانه پالتی کروز eCare روی این پیکاپ کلاسیک جذاب نصب کرده است. این خودروی منحصر به فرد کلاسیک با پیشرانه الکتریکی اش در نمایشگاه پرفورمنس ریسینگ در ایندیانا آمریکا در حال نمایش است.

به گزارش خودرونویس، شرکت Lingenfelter  متاسفانه خود هیچ جزییاتی را در خصوص مشخصات پیشرانه الکتریکی نصب شده روی شورولت ال کامینو و پک باتری این خودرو منتشر نکرده بود؛ ولی با کمی جست و جو متوجه جزییات مهم این خودرو شدیم. در ابتدا باید بیان کنیم که Lingengelter این پروژه جذاب را در اواسط تابستان 2021 به ثمر رساند و تا به امروز هزاران کیلومتر این خودروی کلاسیک با موتور الکتریکی را در جاده ها تست کرده است. این کمپانی قصد دارد با استفاده از این خودرو ایده امکان تبدیل خودروهای کلاسیک بنزینی یا دیزلی به الکتریکی را مطرح کند که البته مخالفت های زیادی هم در این خصوص توسط طرفداران خودروهای کلاسیک مطرح شده است.

پیشرانه شورولت ال کامینو الکتریکی

لازم به ذکر است که شورولت قرار است که کیت کانسپت الکتریکی کانکت و پیشرانه های کروز eCrate خود را به صورت گسترده تر در نیمه اول سال 2022 عرضه کند. شورولت به سرعت همکاری خود را با شرکت هایی که خودروهای کلاسیک رستوماد با پیشرانه الکتریکی توسعه می دهند را افزایش داده است.

شورولت ال کامینو الکتریکی

خودروهای کلاسیک رستوماد شورولت با قلب الکتریکی

در نمایشگاه SEMA 2021 یک دستگاه شورولت بل ایر مدل 1957 با پیشرانه الکتریکی معرفی شد که قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور آنی بود. این خودرو به یک پک باتری 30 کیلووات ساعتی مجهز شده بود که البته بیشینه مسافت قابل پیمایش آن در حالت شارژ کامل اعلام نشده بود. درون کابین این خودروی کلاسیک الکتریکی هم کلیدهایی برای تعویض دنده دقیقا مشابه نمونه نصب شده روی شورولت کوروت 2021 طراحی شده بود.

لوگو شورولت ال کامینو الکتریکی

در نمایشگاه SEMA سال 2020 شورولت یک دستگاه بلیزر K5 مدل 1977 را با پکیج الکتریک کانکت و پیشرانه کروز eCrate معرفی کرد. این خودرو اجزای پیشرانه و مشخصات فنی یکسانی با شورولت بولت الکتریکی داشت و قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت و 361 نیوتن متر گشتاور بود. همچنین یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب شده بود. شورولت همچنین گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به همراه جعبه فرمان برقی و پمپ بوستر ترمز الکترونیکی را برای این بلیزر کلاسیک نصب کرده که نشان از سطح بسیار بالای تغییرات در این خودرو دارد.

در سال 2019 هم شورولت E-10 کانسپت را به عنوان یک خودروی الکتریکی رستوماد معرفی کرد. این خودرو بر پایه پیکاپ شورولت C-10 مدل 1962 توسعه یافته که به جای پیشرانه درونسوز آن همان سیستم شورولت الکتریک کانکت و پیشرانه کروز eCrate پالتی نصب شده که قادر به تولید 450 اسب بخار قدرت است. شوورلت در آن زمان تخمین زده بود که این پیکاپ الکتریکی رستوماد می تواند طی کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟