اخبار خودرو جهان
ظاهری اصیل و کلاسیک با باطنی مدرن

بازسازی حرفه ای شورولت بلیزر 1972

چهارشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
شورولت بلیزر 1972

کمپانی شورولت چند سال پیش بود که نام بلیزر را در قالبی محصولی جدید زنده کرد، ولی بلیزر جدید تفاوت های جدیدی با نسخه اصلی کلاسیک خود داشت و هیچ وجه مشترکی جز همین نام بین آنها نبود. این موضوع باعث انتقادات شدید طرفداران بلیزر کلاسیک شد و این رو آنها به مدرن سازی بلیزرهای کلاسیک خود رو آوردند. در این مطلب قصد معرفی یک دستگاه شورولت بلیزر K5 مدل 1972 با ظاهری کلاسیک و باطنی مدرن و قدرتمند را برای شما داریم.

به گزارش خودرونویس، قرار است که در ماه آینده این خودرو توسط موسسه Mecum به حراج گذاشته شود. این اسیووی طی این سال ها تنها دو دست چرخیده و از سال 1979 تا به امروز در کالیفرنیا و نزد مالک فعلی خود بوده است. از سال 1979 تا همین مدتی پیش این خودرو در انبار نگهداری می شد؛ جدا از دلیل اینکه چرا به جای استفاده این بلیزر در انبار نگهداری می شد، این خودرو به طور کامل بازسازی شده و ضمن حفظ اصالت خود در نمای بیرونی، مشخصات فنی آن شرایط کاملا مدرنی مطابق با استانداردهای روز را پیدا کرده است.

نمای عقب شورولت بلیزر 1972

طراحی ظاهری

این شورولت بلیزر 1972 مجدد به صورت تم دو رنگ سفید و آبی نقاشی شده و حتی تریم طرح چوب نصب شده در پروفیل عقب که نام شورولت روی آن نصب شده نیز در این نسخه بازسازی شده دیده می شود. به طور کلی استایل این شورولت بلیزر K5 بازسازی شده در عصر مدرن دقیقا مشابه نمونه اصلی و کلاسیک مدل 1972 بوده و حتی سپرهای فلزی استیل، چراغ های دایره ای شکل با قاب کرومی و جلوپنجره ساده با مش بندی مستطیل شکل آن در این مدل بدون هیچ تغییری حفظ شده اند.

نمای جانبی شورولت بلیزر 1972

طراحی کابین

به محض ورود به کابین متوجه حال و هوای کلاسیک این بلیزر و حفظ اصالت در این پروژه می شوید. صندلی ها با دوخت شطرنجی با تودوزی ترکیبی از چرم سیاه و پارچه کاملا حفظ شده اند؛ ضمن اینکه همین طرح تودوزی در رودری ها نیز دیده می شود که زیبایی کابین این خودرو را چندین برابر کرده است. در ادامه غربیلک فرمان اصلی و ستون کنده فرمان هم بدون تغییر از مدل 1972 در این نسخه بازسازی شده حفظ شده اند.

کابین شورولت بلیزر 1972

در کنار موارد ذکر شده، سیستم صوتی جدید برند داکوتا، سیستم تهویه مطبوع مشابه نمونه نصب شده روی بلیزرهای دهه 70 میلادی و همچنین سیستم صوتی مشابه نمونه فابریک بلیزر نیز روی این خودرو دیده می شود. لازم به ذکر است که این سیستم صوتی هرچند دقیقا طراحی مشابه با نمونه فابریک نصب شده روی بلیزرهای قدیمی دارد، ولی دارای درگاه بلوتوث بوده که ویژگی ارزشمندی برای راننده و سرنشین در این دوران محسوب می شود.

 

مشخصات فنی

یکی از چیزهای که در این شورولت بلیزر بازسازی شده هیچ رنگ و بویی از دهه 70 میلادی نبرده، پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر LS3 آن است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 487 اسب بخار و برای انتقال قدرت با یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته 4L80E کوپل شده است. این پیشرانه به مراتب قدرتمندتر از پیشرانه 5.7 یا 6 لیتری هشت سیلندر رایج کاربراتوری نصب شده روی بلیزرهای آن دوران است.

پیشرانه شورولت بلیزر 1972

به منظور بهبود عملکرد، میل گاردان جدید به همراه دیفرانسیل هایی متفاوت و ضربه گیرهایی از برند KYB برای این بلیزر 1972 بازسازی شده نصب شده است. این مدل همچنین به سیستم ترمز ارتقا یافته ای مجهز شده که دارای لوله های استیل ضد زنگ و همچنین ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ است.

سخن پایانی

نتیجه این تلاش ها به یک شورولت بلیزر بسیار زیبا با باطنی مدرن و استایل کلاسیک و اصیل ختم شده که انتظار می رود با قیمتی بین 150 تا 175 هزار دلار فروخته شود.نه

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟