اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه SEMA 2021 صورت گرفت

شورولت بل ایر 1957 الکتریکی رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
شورولت بل ایر 1957 الکتریکی

شورولت با قدرت تمام در نمایشگاه تیونینگ SEMA 2021 حاضر شده و یک شورولت بل ایر 1957 کلاسیک را با پیشرانه الکتریکی با نان پروجکت X رونمایی کرده است. هدف شورولت این بوده که نشان دهد به خوبی می توان خودروهای الکتریکی با طراحی جاودانه و ماندگار را با پیشرانه الکتریکی ترکیب کرد.

مشخصات فنی شورولت بل ایر 1957 پروجکت X

به گزارش خودرونویس، این شورولت بل ایر 1957 کلاسیک به صورت رستوماد بازسازی شده و دارای تجهیزاتی بسیار مدرن و پیشرفته زیر چهره سالخورده و بسیار جذاب است. این خودرو از یک موتور الکتریکی بهره گرفته که قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور آنی بوده و این کلاسیک زیبا در نمایشگاه SEMA 2021 در غرفه شورولت به نمایش در آمده است.

پیشرانه شورولت بل ایر 1957 الکتریکی

باتری که شورولت برای پروجکت X نصب کرده حدود 30 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و دارای ساختار 400 ولتی است. در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص بیشینه مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت شارژ کامل ذکر نشده، ولی به خوبی ظرفیت باتری از پس دور دورهای آخر هفته و گشت و گذار درون شهر بر می آید. این کمپانی بیان کرده که در حال ارزیابی این پک برای استفاده روی محصولات الکتریکی آتی شورولت پرفورمنس است. این یک یونیت ماژولار بوده که خودروساز می تواند بسته به مسافت قابل پیمایش مورد نیاز، قیمت و وزن المان های مختلف آن را تغییر دهد.

نمای عقب شورولت بل ایر 1957 الکتریکی

دیفرانسیل نصب شده روی این خودرو به راننده این امکان را می دهد که ضریب نهایی آن را تغییر دهد. به عنوان مثال راننده می تواند ضرایب دنده سبکتر را برای حرکت با سرعت بالاتر و پیمایش مسافت های بیشتر انتخاب کند و یا اینکه می تواند از ضرایب سنگینتر برای شتابگیری اولیه بهتر استفاده کند.

از آنجایی که پروجکت X یک خودروی الکتریکیست، نیازی به خروجی اگزوز ندارد و سازنده آن یعنی Cagnazzi ریسینگ توانسته 5 سانتی متر ارتفاع این خودرو را کاهش دهد. از جمله بروزرسانی های اعمال شده در تعلیق شامل فنربندی نرمتر در جلو و فنرهای سخت تر در عقب است؛ چراکه پیشرانه الکتریکی این خودرو وزن کمتری در جلو و وزن بیشتری در عقب این خودرو نسبت به پیشرانه درونسوز دارد. این خودرو همچنین دارای بوستر ترمز الکتریکی و سیستم فرمان الکترو هیدرولیکی است.

کلید گیربکس شورولت بل ایر 1957 الکتریکی

درون کابین این خودرو یک کلید انتخابگر حالت گیربکس فشاری تعبیه شده که طراحی آن مشابه شورولت کوروت 2021 است.

 

سخن پایانی

شورولت در نمایشگاه SEMA سال گذشته نیز رویکردی مشابه با امسال را پیش گرفته بود و یک پیشرانه eCrate الکتریکیرا روی یک دستگاه شورولت بلیزر K5 مدل 1977 نصب کرده بود. این پیشرانه قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت و 361 نیوتن متر گشتاور بوده که وظیفه تامین انرژی آن بر عهده یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟