مشخصات فنی شورولت کوروت C8 Z06

شورولت کوروت C8 به یک پیشرانه هشت سیلندر با کد LT6 مجهز شده که قادر به تولید 670 اسب بخار قدرت و در 8400 دور بر دقیقه است. شورولت ادعا کرده که این قدرتمندترین پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که تا به امروز روی یک خودروی تولیدی نصب شده است. این پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر DOHC دارای میل لنگ تخت بوده و رد لاین دور موتور آن 8600 دور بر دقیقه تعیین شده که تنها 200 دور پس از تولید بیشینه قدرت است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 623 نیوتن متر اعلام شده که در 6300 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. این پیشرانه دور بالا دقیقا روی نسخه مسابقه ای شورولت کوروت C8.R نیز نصب شده است. شورولت کوروت C8 Z06 به لطف این نیروگاه قدرتمند قادر است طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای جانبی شورولت کوروت Z06

وظیفه انتقال قدرت در این نسخه بر عهده یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه بوده که ضریب فاینال درایو آن کوتاهتر شده است. کوروت Z06 در شتابگیری اولیه فوق سریع عمل می کند، ولی در این لحظه اطلاعی از نهایت سرعت قابل دسترسی این خودرو نداریم. با توجه به قدرت 670 اسب بخاری پیشرانه، حدس می زنیم که این ابرخودرو قادر به حرکت با سرعتی فراتر از 320 کیلومتر بر ساعت باشد.

نمای عقب شورولت کوروت Z06

همانطور که می دانید، نصب چنین پیشرانه قدرتمندی نیازمند هوارسانی خوب برای خنک نگه داشتن است. در تیزر منتشر شده از شورولت کوروت Z06 تغییرات ظاهری چندانی نسبت به مدل استینگری مشخص نبود. طراحی پروفیل جلو مقداری تغییر کرده و هوا را به یک مبدل حرارتی مرکزی هدایت می کند که یکی از 5 مبدل حرارتی بوده که در این ابرخودرو استفاده شده است. همچنین عرض شورولت کوروت Z06 نسبت به مدل استینگری حدود 3.6 اینچ بیشتر شده که موجب تعادل و هندلینگ بهتر شده است. همچنین این عرض بیشتر اجازه عبور جریان هوای بیشتری را از ورودی های هوای کناری می دهد.

اگزوز شورولت کوروت Z06

در پروفیل عقب هم شاهد طراحی جدیدی هستیم که در قسمت پایینی چهار خروجی اگزوز در کنار هم را جا داده است. مهندسین شورولت دو سال زمان را صرف طراحی لوله های خروجی اگزوز این نسخه Z06 کوروت کردند تا اطمینان پیدا کنند صدای تولیدی این نسخه از تمام کوروت هایی که تا به امروز تولید شده، متفاوت است.

شورولت کوروت Z06

یقینا پیشرانه قدرتمند و فوق پیشرفته این ابرخودرو، چیزیست که همه در خصوص آن صحبت خواهند کرد، ولی این تنها بخشی از کوروت Z06 جدید است. به لطف افزایش عرض این امکان حاصل شده تا مهندسین شورولت، کوروت Z06 را به بزرگترین تایرهایی که تا به امروز روی کوروت نصب شده مجهز کنند. رینگ های 20 اینچی جلو دارای تایرهای 275/30 و رینگ های 21 اینچی عقب دارای تایرهای 345/25 هستند. اگر هم از دیزاین رینگ های استاندارد اسپایدر کوروت راضی نیستید، شورولت هفت طرح مختلف دیگر نیز برایتان نصب می کند.

کابین شورولت کوروت Z06

سیستم تعلیق کوروت Z06 نیز برای این خودرو کالیبراسیون شده که متفاوت از نسخه استینگری است. ولی رانندگی هم می تواند تعلیق این ابرخودرو را برای رانندگی در پیست و یا سواری روزمره تنظیم کند. سیستم ترمز به کالیپرهایی شش پیستونه برمبو در جلو مجهز شده که دارای دیسک هایی 14.6 اینچیست. در اکسل عقب هم شاهد نصب دیسک های ترمز 15 اینچی هستیم که البته در صورت سفارش دیسک های کربن سرامیکی سایز آنها در جلو و عقب به ترتیب به 15.7 و 15.4 اینچ افزایش می یابد. همچنین سازه این خودرو بسیار صلب و سخت بوده؛ این سختی به حدیست که شورولت نسخه کانورتیبل هاردتاپ Z06 را بی نیاز از مقاوم سازی اضافی دیده است.

کابین شورولت کوروت Z06

از نظر آیرودینامیکی هم مدل استاندارد کوروت Z06 دارای اسپلیتر جلو و یک اسپویلر ساده در قسمت عقب بوده که شورولت آن را روی لبه پروفیل عقب نصب کرده. هرچند همین اسپویلر کوچک هم نیروی رو به پایین تولیدی را افزایش می دهد، ولی افرادی که به دنبال نیروی رو به پایین بیشتر هستند یقینا سراغ پکیج کربن aero می روند که با نصب آن ظاهر Z06 شبیه به نسخه مسابقه ای C8.R می شود. به موجب این پکیج اسپلیتر بزرگتر در جلو با باله های کناری و یک بال بزرگ در قسمت عقب این ابرخودرو موتور وسط نصب می شود.

کابین شورولت کوروت Z06

اگر اینها برایتان کافی نیست، می توانید پکیج عملکردی Z07 را سفارش دهید که با نصب آن سیستم تعلیق FE7 با قابلیت مگنتیک راید کنترل 4 به شورولت کوروت اضافه می شود. همچنین تایرهای فوق چسبنده میشلن اسپرت کاپ 2 R ZP برای این کوروت نصب شده که ویژه نسخه Z06 توسعه یافته اند. همچنین یک دست رینگ فیبر کربنی نیز برای شورولت کوروت Z06 توسعه یافته که نصب آن 20 کیلوگرم از وزن این خودرو می کاهد.

کابین شورولت کوروت Z06

شورولت ادعا کرده که کوروت جدید قادر به تحمل شتاب جانبی 1.22 جی بوده و می تواند در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایین 333 کیلوگرم را تولید کند. درون کابین هم به لطف سفارش پکیج فیبر کربنی تغییراتی دیده می شود و عمده قسمت ها به تریم قرمز آدرنالین مزین شده اند.

 

منبع Motor1
5 از 3 رای