اخبار خودرو جهان
برادر بزرگتر تیگو 8 پرو مکس از راه رسید

تصاویر کابین چری تیگو 9 منتشر شد

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 لحظه لحظه به مرحله حضور در بازار و همچنین رونمایی رسمی نزدیکتر می شود. در همین راستا چری تصاوی رسمی کابین پرچمدار شاسی بلندهای خود یعنی تیگو 9 را منتشر کرده است. باید اعتراف کنیم که چری تیگو9 زیباترین و باکیفیت ترین کابین را در بین محصولات فعلی این خودروساز چینی تا به امروز دارد.

به گزارش خودرونویس، چری یکی از بزرگترین خودروسازان چینی بوده که دفتر مرکزی آن در شهر ووهو چین واقع شده است. کمپانی چری در سال 1997 تاسیس شده که طی این دو دهه گذشته رشد بسیار چشمگیری را در صنعت خودروسازی داشته و توانسته خود را به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو چینی مطرح کند و به سرعت توانست جای پا خود را در بازارهای صادراتی مختلف محکم کند. تیگو نام خانواده شاسی بلندهای چری بوده که شامل کراس اوور و اسیووی می شود. سبد محصولات تیگو چری طی سالهای گذشته رشد بسیار سریعی داشته و اکنون متشکل از 14 خودرو بوده و بسیاری از آنها در یک ابعاد و محدوده قیمتی هستند.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

مشخصات فنی چری تیگو 9

چری هیچگاه تا به امروز کراس اوور یا اسیووی فول سایز تولید نکرده بود. تیگو 9 نخستین شاسی بلند فول سایز این کمپانی بوده که از نظر ابعاد نسبت به تیگو 8 پرو مکس هم بزرگتر است. چری تیگو 9 دارای موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده از پشت فرمان به هر چهار چرخ منتقل می شود. لازم به ذکر است که این همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو مکس هم نصب شده و صرفا این دو خودرو در بخش گیربکس متفاوت هستند.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 قادر است به نهایت سرعت 205 کیلومتر بر ساعت دست یابد و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر بر هر 100 کیلومتر اعلام شده است. تیگو9 قرار است که در دو مدل پنج و هفت نفره عرضه شود و این نسخه که در تصاویر دیده می شود، مدل 5 نفره است. چری تیگو 9 در مدل هفت نفره دارای چیدمان صندلی 2/2/3  بوده و یک اسیووی بزرگ محسوب می شود و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4820، 1930 و 1699 میلی مترداشته و فاصله بین دو محور آن 2820 میلی متر اعلام شده است.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو9 یک پله نسبت به تیگو 8 پرو مکس جایگاه بالاتری دارد و اکنون پرچمدار شاسی بلندهای این برند در خانواده تیگو محسوب می شود.  تا پیش از این، تیگو 8 پرو مکس بزرگترین اسیووی چری محسوب می شد که طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4745، 1860 و 1745 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن 2710 میلی متر است. بدین ترتیب تیگو 9 به مراتب بزرگتر است.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

کابین چری تیگو 9

چری تیگو 9 دارای کابینی دیجیتالی و بسیار مینیمال و با کیفیت است. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی داخل یک قاب خمیده قرار دارند که دید راننده نسبت به آن بهبود پیدا کرده است. کنسول میانی طراحی بسیار شیک و مدرنی دارد و یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه با فضای کافی برای قرار دادن دو موبایل، کلید انتخاب مد رانندگی، کلید تنظیم صدای سیستم صوتی و … در این قسمت تعبیه شده است. در زیر کنسول میانی نیز یک فضای بزرگ برای قرار دادن اشیا و وسایل تعبیه شده و یک پورت USB تایپ B و تایپ C در این قسمت دیده می شود.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 در کنسول میانی فاقد شیفتر دنده است. به عبارت دیگر شیفتر دنده این خودرو روی ستون فرمان واقع شده است که این سبک طراحی را در برخی دیگر از خودروهای جدید چینی اعم از بنزینی و برقی مشاهده کرده ایم. کلید استارت و استاپ پیشرانه نیز مشابه با تیگو 8 پرو مکس بوده که بی شباهت به بنتلی نیست. دریچه های سیستم تهویه نیز حالتی مستطیلی شکل دارند و تریم فلزی سیلور آنها جذابیت کابین را بیشتر کرده اند.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 صندلی های بسیار لاکچری و راحتی دارد و که فضای کابین را بسیار لوکس و پریمیوم جلوه می دهند. تریم داشبورد و درب ها بسیار زیبا بوده و چری در این قسمت ها نورپردازی هم اجرا کرده است. البته رودری های چری تیگو 9 مقداری شلوغ به نظر می رسند و خطوط مختلفی در رنگ های متنوع روی آن دیده می شود.

chery-tiggo-9-چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 در نسخه 5 نفره هم فضای پا به مراتب بیشتری در ردیف دوم دارد و هم اینکه فضای بار بسیار زیادی در پشت صندلی های ردیف دوم ارائه می دهد.

چری تیگو 9 قرار است که در نمایشگاه شانگهای 2023 در ماه آپریل رونمایی شود و قرار است در ماه می به بازار چین عرضه شود. قیمت پایه چری تیگو 9 حدود 24 هزار و 760 دلار بوده که برای خودرویی با این مشخصات بسیار مناسب است.

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟