اخبار خودرو جهان
ورود چری به سگمنت اسیووی های فول سایز

چری تیگو 9 پرچمدار جدید چینی ها

یکشنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
chery tiggo 9 چری تیگو9 تیگو 9 (1)

به تازگی تصاویر شاسی بلند پرچمدار جدیدی چری یعنی چری تیگو 9 منتشر شده که از نظر ابعادی نسبت به تمام شاسی بلندهای فعلی این شرکت بزرگتر بوده و جزو اسیووی های فول سایز دسته بندی می شود. چری تیگو 9 نه تنها در ابعاد پرچمدار محصولات این شرکت چینی محسوب می شود، بلکه در طراحی نیز یک سر و گردن نسبت به دیگر شاسی بلندهای چری بالاتر است.

ظاهر و کابین چری تیگو 9

به گزارش خودرونویس، پرچمداری چری تیگو 9 تنها به دلیل ابعاد بزرگ نیست. بلکه طراحی آن کاملا از دیگر محصولات این شرکت بالاتر بوده و کاملا الگوبرداری چری از رنج روور، مرسدس بنز و حتی لینکلن در دیزاین این خودرور مشهود است. دستگیره پاپ آپ جمع شونده چری تیگو 9 مشابه جدیدترین محصولات رنج روور طراحی شده و جلوپنجره نیز دیزاینی مشابه با گریل پانامریکانای مرسدس بنز دارد. چری تیگو 9 از نظر ابعادی بزرگترین محصول این شرکت تا به امروز محسوب شده و طول آن چیزی بین 4.8 تا 4.9 متر خواهد بود.

chery tiggo 9 چری تیگو9 تیگو 9 (1)

چری تیگو 9 بسته به تریم و سفارش مشتری به صورت 5، 6 و 7 نفره به بازار عرضه می شود و کابین آن به صورت دو یا سه ردیف صندلی قابل سفارش است. روی داشبورد نیز دو نمایشگر دیجیتالی درون یک قاب نصب شده اند که این دیزاین مشابه با محصولات مرسدس اعم از GLS است. یک نمایشگر دیجیتالی برای نشانگرهای پشت فرمان بوده و دیگری برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی است. ترکیب این دو نمایشگر با دریچه های مستطیلی سیستم تهویه، کاملا یادآور دیزاین کابین محصولات مرسدس بنز است.

chery tiggo 9 چری تیگو9 تیگو 9 (1)

مشخصات فنی چری تیگو 9

چری مطلب زیادی در خصوص مشخصات فنی تیگو 9 اعلام نکرده، اما رسانه های چینی مدعی شده اند که چری تیگو 9 بسته به تریم و نسخه انتخابی می تواند به موتور 1.6 لیتری TGDI و همچنین موتور 2 لیتری TGDI مجهز باشد. موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر TGDI این خودرو همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو و فونیکس FX مدیران خودرو هم نصب است. این پیشرانه قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

chery tiggo 9 چری تیگو9 تیگو 9 (1)

نسخه قدرتمندتر چری تیگو 9 به موتور 2 لیتری TGDI مجهز شده که قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به احتمال زیاد توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. البته برخی از رسانه های چینی مدعی شده اند که نسخه ضعیف تر این خودرو نیز با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار عرضه می شود. از جمله برخی از امکانات چری تیگو 9 می توان به رینگ های 20 اینچی، چراغ های LED ماتریکس و سیستم های رانندگی نیمه خودران و کمکی راننده شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک در عقب، کمکی تثبیت خطوط حرکت و ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر در خصوص چری تیگو 9 در زمان رونمایی رسمی و نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر خواهد شد. چری قصد دارد که در نیمه اول سال 2023 تیگو 9 را به بازارهای جهانی و چین عرضه کند. تصور ما بر این بوده که تیگو 9 قیمتی در محدوده 30 هزار دلار داشته باشد.

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟