اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 2 لیتری توربو و سیستم تمام چرخ محرک AWD

چری تیگو 9 پرچمدار شاسی بلندهای خانواده تیگو

چهارشنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

چری تیگو 9 بزرگترین اسیووی این خودروساز بزرگ چینی بوده که مدتی پیش مطالبی در خصوص مشخصات آن منتشر کردیم. حال امروز چری تصاویر رسمی تیگو9 را به همراه مشخصات و جزییات این خودرو منتشر کرده است. چری تیگو 9 پرچمدار شاسی بلندهای خانواده تیگو این برند بوده و قرار است که از ماه می سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، چری تیگو 9 یک اسیووی بزرگ هفت نفره بوده که روی پلتفرم M3X چری توسعه یافته که حرف M نشان دهنده Mars به معنای مریخ بوده که بیانکر روح کاوشگر است. عدد 3 نشان دهنده مزیت های اصلی این پلتفرم یعنی هوشمندی و پیشرو بودن، قدرت بالا و انعطاف پذیریست. حرف X نیز بیانگر احتمالات بی نهایت است.

چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

این پلتفرم چری برای توسعه اسیووی های مختلف، سدان ها و MPV یا همان مینی ون مناسب بوده و قابلیت سازگاری با انواع پیشرانه ها از جمله درونسوز، پلاگین هیبریدی و ژنراتور الکتریکی REEV را دارد.

چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

ظاهر چری تیگو 9

چری تیگو 9 یک پله نسبت به تیگو 8 که در بازار ایران نسخه تیگو 8 پرو آن عرضه شده و به زودی نسخه دو دیفرانسیل تیگو 8 پرو مکس نیز عرضه می شود، جایگاه بالاتری دارد. چری تیگو 9 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4820، 1930 و 1699 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2820 میلی متر است. چری تیگو 9 یک اسیووی زیبا با خط شخصیت کمربندی مرتفع، ستون های مشکی رنگ و سقفی با دیزاین شناور بوده و سعی کرده با بیشتر کردن فاصله بین دو محور، اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کمتر شود.

چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

چری تیگو 9 دارای دستگیره های پاپ آپ برای درب ها بوده که با نزدیک شدن به خودرو از جای خود بیرون می آیند. همچنین برای چری تیگو9 سانروف برقی پانورامیک، اسپویلر عقب در راستای سقف و رینگ های آلومینیومی چند پره 19 و 20 اینچی نصب شده است. چری تیگو 9 دارای یک جلوپنجره بزرگ چند ضلعی بوده که نوارهای کرومی عمودی طراحی شده در آن حالتی آبشار ماننده و بسیار زیبا به این جلوپنجره بخشیده اند. در قسمت میانی جلوپنجره هم لوگوی نورپردازی شده چری نصب شده است. این جلوپنجره بزرگ از دو طرف با چراغ هایی LED که چراغ های روشنایی در روز هم به صورت یکپارچه با آنها طراحی شده، احاطه شده است.

چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

مشخصات فنی چری تیگو9

تیگو9 بزرگترین اسیووی از سری محصولات تیگو چری بوده و طبیعیست که به قدرتمندترین موتور این شرکت مجهز شود. چری تیگو 9 دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو GDI بوده که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. این دقیقا همان موتوری بوده که قرار است روی فونیکس تیگو 8 پرو مکس مدیران خودرو نیز نصب شود. چری تیگو 9 به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی مجهز شده و نیروی تولیدی موتور در نسخه های پایه به چرخ های جلو و در نسخه های مجهزتر به هر چهار چرخ منتقل می شود.

چری تیگو 9 تیگو9 Chery tiggo 9 (1)

داخل کابین چری تیگو 9

چری متاسفانه هنوز تصاویر رسمی داخل کابین تیگو 9 را منتشر نکرده، اما تصاویر جاسوسی از کابین این اسیووی لوکس چینی منتشر شده که نشان می دهد روی داشبورد دو نمایشگر 12.3 اینچی داخل یک قاب قرار گرفته اند. یک نمایشگر وظیفه نشان دادن اطلاعات خودرو را به راننده داشته و نمایشگر دیگر نیز برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است. همچنین پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، فضای قرار دادن اشیا و وسایل در زیر کنسول میانی و غربیلک فرمان D شکل با دیزاین سه شاخه اسپرت از جمله دیگر ویژگی های کابین چری تیگو 9 هستند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟