اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 تنها در 6 ثانیه!

چانگان یونی وی UNI V در دو مدل هیبریدی و 2 لیتری معرفی شد

دوشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
چانگان یونی وی UNI V 2022

شرکت خودروسازی چینی چانگان به نظر می رسد برای افزایش محبوبیت سدان کوپه استایل خود یعنی یونی وی Uni-V در بازارهای جهانی مصمم است. چانگان به تازگی دو نسخه جدید iDD هیبرید و 2 لیتری توربو را برای خودروی یونی Uni V 2022 در نمایشگاه خودرو Chongqing رونمایی کرده است.

مشخصات فنی چانگان یونی وی UNI V سدان

به گزارش خودرونویس، یونی Uni یک سری از محصولات شرکت خودروسازی چانگان بوده که بیشتر با هدف جذب مشتریان با گروه سنی جوان طراحی شده است. خودروهای گروه Uni یونی چانگان همگی دارای موتورهایی به نسبت قدرتمند و طراحی های پیچیده و خاص هستند. چانگان یونی Uni V اولین خودروی سدان این خانواده محصول بوده که در ماه فوریه در دو مدل به نام های یونی Uni V اسپرت و یونی Uni V پریمیوم به بازار عرضه شد. هر دو مدل دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر با 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور بودند. هر دو نسخه 1.5 لیتری چانگام یونی Uni V برای انتقال قدرت به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک مجهز هستند.

چانگان یونی وی UNI V 2022

چانگان یونی Uni V در نسخه 2 لیتری دارای یک موتور Blue Whale جدید توربوشارژ بوده که قادر به قادر به تولید 232 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. این موتور جدید با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان هماهنگ شده و نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند.

چانگان یونی وی UNI V 2022

چانگان یونی Uni V هیبرید iDD نسخه پلاگین هیبریدی همان مدل 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه بنزینی در مدل هیبریدی قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت بوده و یک باتری لیتیوم آهن فسفات نیز برای تامین انرژی موتور برقی نصب شده است. سیستم هیبریدی Blue Whale iDD نقش بوستر نیرو را ایفا می کند و برای لحظاتی توان و گشتاور تولیدی را افزایش می دهد. چانگان یونی Uni V هیبرید iDD قادر است طی 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 220 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

چانگان یونی وی UNI V 2022

به لطف نصب باتری 18.4 کیلووات ساعتی، این خودرو قادر است تا مسافت 100 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند و مصرف سوخت ترکیبی آن به طرز شگفت آوری پایین بوده و در هر 100 کیلومتر تنها 1.59 لیتر بنزین مصرف می کند. راننده می تواند بسته به تمایل یک یکی از مدهای رانندگی الکتریکی، HEV و سوپر Race را برای چانگان یونی UNI V هیبرید iDD انتخاب کند.

چانگان یونی وی UNI V 2022

ظاهر چانگان یونی وی Uni V 2022

چانگان یونی وی UNI V در تمامی نسخه های طراحی اسپرت و آیرودینامیکی دارد. در نسخه 1.5 لیتری جلوپنجره با طراحی بدون قابی را شاهد هستیم. اما در نسخه 2 لیتری این خودرو یک ورودی هوا در بالای جلوپنجره و زیر لبه کاپوت طراحی شده است. همچنین در مدل 2 لیتری قسمت پایینی سپر جلو و دیفیوزر عقب نیز طراحی اسپرت تری را دارد. در نسخه هیبریدی iDD چانگان یونی وی UNI V چیز زیادی تغییر نکرده و تنها یک خروجی اگزوز در سپر عقب نصب شده است.

چانگان یونی وی UNI V 2022

داخل کابین چانگان یونی UNI V 2022

کابین تمام نسخه های چانگان یونی UNI V طراحی یکسانی داشته و بسیار مدرن و با تکنولوژی بالا طراحی شده است. در مقابل راننده سه نمایشگر مجزا قرار داشته و یک نمایشگر بزرگ لمسی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است. غربیلک فرمان هم از بالا و هم از پایین به صورت صاف و تخت طراحی شده و دریچه های سیستم تهویه مطبوع نیز تقریبا در سرتاسر داشبورد امتداد یافته اند. در نسخه 2 لیتری چانگان یونی UNI V تنها جزییات اسپرت تری اجرا شده که مدل هیبریدی فاقد این موارد است.

چانگان یونی وی UNI V 2022

چانگان یونی UNI V 2022 در مدل 2 لیتری توربو قیمتی بین 19 هزار و 400 تا 20 هزار و 900 دلار داشته که همین قیمت رقابتی این خودرو موجب محبوبیت زیاد این سدان جذاب و اسپرت چینی شده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟