اخبار خودرو جهان
لوکستر و به مراتب مدرنتر از نسخه قبلی

کادیلاک XT4 2024 شاسی بلند لوکس و مجلل آمریکایی

سه شنبه - ۲ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-cadillac-xt4 کادیلاک (1)

کادیلاک XT4 جدیدترین کراس اوور لاکچری کامپکت از جنرال موتورز بوده که تغییرات چشمگیری نسبت به مدل قبلی در آن اعمال شده و قرار است که تابستان به بازار جهان عرضه شود. کادیلاک امروز ضمن رونمایی کراس اوور XT4 2024، مشخصات و جزییات آن را نیز اعلام کرده است.

داخل کابین کادیلاک XT4 2024

به گزارش خودرونویس، دقیقا مشابه با شورولت تریل بلیزر و بیوک انکور GX بروزرسانی شده، عمده تغییرات در داخل کابین کادیلاک XT4 2024 صورت گرفته است. کابین قدیمی و مملو از کلید جای خود را به کابینی مدرن با نمایشگرهای دیجیتالی و لمسی داده است. یک نمایشگر دیجیتالی یک تکه 33 اینچی به صورت یکپارچه قرار گرفته که نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر لمسی میان داشبورد درون آن خلاصه شده و رزولوشن فوق العاده بالای 9K را دارد. طراحی این نمایشگر با نمایشگر نصب شده در کادیلاک Lyriq شباهت دارد و مقداری منحنی شکل طراحی شده تا راننده ساده تر قادر به مشاهده و کنترل آن باشد.

2024-cadillac-xt4 کادیلاک (1)

کادیلاک XT4 در کنار این صفحه نمایش خیره کننده، دارای کابین با دیزاین جدیدی بوده ضمن اینکه عملکرد کلیدهای فیزیکی در نمایشگر لمسی این خودرو خلاصه شده، شیفتر دنده جدیدی هم برای این خودرو تعبیه شده است. یک کلید دایره ای شکل نزدیک به شیفتر تعبیه شده که به وسیله آن می توان نمایشگر مالتی مدیا این خودرو را کنترل کرد. بسته به تریم و پکیجی که انتخاب می کنید، کادیلاک XT4 مدل 2024 می تواند در رنگ های جدیدی و تریم دکوری متنوعی از جمله چوب، فیبر کربن و آلومینیوم سفارش داده شود. در صورت سفارش پکیج هوای سرد، گرمکن صندلی ها و فرمان به همراه سردکن صندلی ها و ماساژور به این خودرو اضافه می شوند.

2024-cadillac-xt4 کادیلاک (1)

نمایشگر 33 اینچی کادیلاک XT4 2024 قابلیت شخصی سازی بالایی داشته و قابلیت فرمان پذیری صوتی نیز برای آن تعبیه شده است. این کراس اوور لوکس آمریکایی به سیستم صوتی AKG با 13 بلندگو مجهز است. ضمن اینک کادیلاک پکیج کمکی راننده فوق پیشرفته خود را برای XT4 جدید نصب کرده که از جمله آنها هشدار برخورد از عقب با قابلیت ترمزگیری، کمکی تثبیت خطوط حرکت، نور بالای اتوماتیک و هوشمند و هشدار خروج از خط اشاره کرد.

2024-cadillac-xt4 کادیلاک (1)

در صورت انتخای پکیج آپشنال Active Safety امکانات بیشتری از جمله کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار پیشرفته تر، هشدار برخورد با عابر پیاده، کمکی محدود کننده سرعت، تابلوخوان مسیر و … به این خودرو اضافه می شود. درگاه اتصالی 5G و صندوق عقب برقی از جمله آپشن های پیش پا افتاده این خودرو بوده که در تمامی تریم ها در دسترس است.

 

ظاهر کادیلاک XT4 2024

شاید تشخیص کادیلاک XT4 2024 در بخش ظاهری نسبت به مدل قبلی سخت باشد، اما غیر ممکن است. در این خودرو چراغ های LED باریکتر و عمودی در گوشه ها قرار گرفته که به صورت استاندارد LED هستند که گرافیک آنها مقداری متفاوت از نسخه قبلیست. به دلیل تغییر طراحی همین چراغ ها، کادیلاک مجبور شده که ورودی های هوا کناری سپر را نیز تغییر دهد. مش بندی ورودی هوا قسمت پایینی سپر هم تغییر کرده اما استایل کلی نسخه قبلی را حفظ کرده است.

2024-cadillac-xt4 کادیلاک (1)

کادیلاک XT4 در نمای عقب تغییراتی داشته است. شبرنگ های افقی عقب حال عمودی شده اند! همچنین رینگ با دیزاین جدیدی برای نسخه 2024 کادیلاک XT4 قابل سفارش است.

 

مشخصات فنی کادیلاک XT4 2024

کادیلاک XT4 2024 در بخش مشخصات فنی تغییری نداشته و همچنان با موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر عرضه می شود. این موتور قادر به تولید 235 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک در مدل استاندارد به چرخ های جلو و در مدل های مجهزتر به هر چهار چرخ منتقل می شود.

کادیلاک XT4 در مدل های لاکچری، پریمیوم و اسپرت راهی بازار می شود که قیمت این مدل ها با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟