اخبار خودرو جهان
انتشار اولین تصویر جاسوسی از لیموزین اشرافی آمریکایی

کادیلاک XT5 لیموزین رویت شد

شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کادیلاک XT5 لیموزین

با توجه به گرایش بیشتر مشتریان به خودروهای اسیووی و کراس اوور و کاهش چشمگیر تولید خودروهای سدان، کمپانی هایی که به دنبال تولید خودروهایی برای افراد مشهور، شخصیت های سیاسی و افراد ثروتمند هستند، باید با این تغییر سازگار شوند و به جای توسعه لیموزین ها و خودروهای خاص بر پایه خودروهای سدان، چنین خودروهایی را بر پایه اسیووی ها و کراس اوورهای پرطرفدار و مناسب توسعه دهند. با وجود اینکه شرکت هایی که خودروهای معمولی را به لیموزین و قصرهایی اشرافی تبدیل می کنند تعداد کمی ندارند، اما کمپانی خودروسازی کادیلاک ظاهرا خود قصد تولید لیموزینی بر پایه کراس اوور XT5 را دارد.

به گزارش خودرونویس، در این راستا و برای اولین بار تصاویر جاسوسی این لیموزین عجیب منتشر شده که با استناد به استایل ظاهری آن می توان ادعا کرد که کادیلاک XT5 لیموزین در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد. بدین ترتیب ممکن است که چند سالی برای تبدیل این خودرو به نمونه تولیدی زمان نیاز باشد.

 

استایل ظاهری

با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده، کاملا مشخص است که مهندسین کادیلاک تا حد زیادی فاصله بین دو محور این XT5 لیموزین را افزایش داده اند. در این لحظه برنامه دقیق کادیلاک برای تولید این خودرو را نمی دانیم. درهای میانی نصب شده در این لیموزین، ظاهرا نقش یک فلز فضا پر کردن را دارند تا باعث اتصال درهای جلو به درهای عقب شوند. از آنجایی که این خودرو پروتوتایپ هم محسوب نمی شود، کاملا مشخص است طراحی این قسمت هنوز انجام نشده است.

نمای جانبی کادیلاک XT5 لیموزین

تولید XT5 لیموزین در حالت شش درب مقداری عجیب به نظر می رسد و پیش بینی می شود نسخه تولیدی این خودرو به جای درهای میانی، یک ستون ثابت ترکیبی از فلز و شیشه داشته باشد. با استناد به نشان های نصب شده در پشت خودرو، ظاهرا این XT5 لیموزین مشخصات یکسانی با نمونه استاندارد این کراس اوور دارد. این لیموزین ظاهرا از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بدین ترتیب افرادی که که دنبال نسخه شش سیلندر این خودرو هستند، باید نسبت به نصب آن روی XT5 لیموزین با کادیلاک مذاکره کنند!

این لیموزین در حال تست درست پس از آن در سطح خیابان رویت شد که کادیلاک یک پکیج جدید به نام ZR3 را به عنوان آپشن برای کراس اوور XT5 مدل 2020 به بازار عرضه کرد. نسخه های ZR3 کادیلاک XT5 از پیشرانه بزرگتر و قدرتمندتر 3.6 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی این کمپانی بهره می برند که قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور هستند. همچنین این مدل ها دارای تم مشکی رنگ در تمام المان های ظاهری و کابین و تایر زاپاس کامپکت و چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر هستند.

نمای عقب کادیلاک XT5 لیموزین

سخن پایانی

کادیلاک در صورت تولید XT5 لیموزین باید با تولیدکنندگان مختلف خودروهای لیموزین از سراسر دنیا رقابت کند. امسال تا به این لحظه خودروهایی اعم از تویوتا راو4 لیموزین، مرسدس AMG G63 لیموزین و لندروور رنج روور لیموزین رونمایی شده اند. البته تمامی این خودروها توسط کمپانی های تیونر معرفی شده و هیچ یک به دست کمپانی سازنده خودرو به لیموزین تبدیل نشده اند.

بعید به نظر می رسد که کادیلاک XT5 لیموزین تا پیش از سال 2023 راهی بازارهای جهانی شود. حتی زمانی هم که این خودرو رونمایی و عرضه شود، یقینا آنقدر گران قیمت است که هر فردی توان خرید آن را ندارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟