اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین محصول تاریخ کادیلاک

کادیلاک CT5-V Blackwing 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
کادیلاک ct5-v blackwing

کادیلاک CT5-V خودروی خوبی است؛ ولی به هیچ وجه نتوانست جانشین خوبی برای CTS-V باشد که ما انتظار آن را داشتیم. چراکه این قدرت با دارابودن 360 اسب بخار قدرت به مراتب نسبت به CTS-V 640 اسب بخاری ضعیف تر است. همچنین عملکرد CT5-V با توجه به شتاب صفر تا 100 معادل 4.8 ثانیه ای، به مراتب نسبت به CTS-V با شتاب زیر چهار ثانیه کندتر است. ولی امروز کادیلاک خودرویی جدید به نام CT5-V Blackwing را معرفی کرده که به راحتی قادر به پر کردن جای خالی CTS-V برای طرفداران است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این کمپانی مدت هاست که تیزر CT5-V Blackwing را در کنار مدل کوچکتر CT4-V Blackwing منتشر می کند. ولی این اولین باری بوده که مشخصات این نسخه جذابتر CT5-V منتشر می شود. کادیلاک CT5-V Blackwwing از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ مانند نمونه نصب شده در CTS-V بهره گرفته که به لطف ارتقاهای انجام شده بیشینه قدرت تولیدی آن به مرز 668 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به مرز 893 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. به اتکا به این مشخصات، کادیلاک CT5-V قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب کادیلاک ct5-v blackwing

با وجود اینکه CT5-V Blackwing از همان پیشرانه سوپرشارژ هشت سیلندر پیشین کادیلاک بهره برده، ولی به روزرسانی های زیادی در آن آنجام شده است. این مدل دارای سوپرشارژی بزرگتر به حجم 1.7 لیتر، فولی های جدید، سرسیلندر آلومینیومی، سوپاپ های ورودی تیتانیومی و 46 درصد مکش هواش بهتر نسبت به مدل پیشین است. کادیلاک برای علاقمندان به تعویض دنده، یک گیربکس دستی هم برای این خودرو عرضه کرده است؛ این گیربکس شش سرعته دستی Tremec به صورت استاندارد روی CT5-V Blackwing و همچنین CT4-V Blackwing نصب می شود و هیچ محدودیتی در تعویض دنده به نسبت دور موتور ندارد.

کادیلاک ct5-v blackwing

به صورت آپشنال هم یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک روی این خودرو نصب می شود که بنا به ادعای کادیلاک تعویض دنده سریع تری نسبت به گیربکس های دو کلاچه رقبا دارد. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.7 ثانیه ای زمانی در این خودرو محقق می شود که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده باشد؛ چراکه نسخه دستی عملکرد کندتری نسبت به مدل اتوماتیک دارد. لازم به ذکر است که نیروی تولیدی پیشرانه در هر دو مدل به صورت ویژه به محور عقب منتقل می شود.

 

سیستم تعلیق، تایر و ترمز

کادیلاک CT5-V Blackwing به نسل چهارم سیستم مگنتیک راید کنترل جنرال موتورز مجهز شده است. نسل جدید این سیستم تعلیق به روزرسانی هایی را در تعلیق جلو و عقب شامل نصب استابیلایزر بارها و اتصالات مقاوم تر را به خود دیده که باعث بهبود هندلینگ در مسابقه و افزایش راحتی سواری در جاده شده است.

کادیلاک ct5-v blackwing

کادیلاک CT5-V Blackwing به صورت استاندارد دارای تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S بوده که به صورت اختصاصی برای این مدل طراحی شده اند. این تایرها دارای ابعادی معادل 275/35 در محور جلو و 305/30 در محور عقب است. این تایرهای فوق چسبنده برای رینگ های 19 اینچی فورج ویژه کادیلاک نصب  شده اند که در پشت آنها نیز به صورت آپشنال امکان سفارش دیسک های ترمز کربن سرامیکی وجود دارد که در صورت نصب 24 کیلوگرم از وزن این مدل را می کاهد.

 

تغییرات ظاهری مدل Blackwing نسبت به مدل معمولی

بیشترین تغییرات صورت گرفته در CT5-V Blackwing به مشخصات فنی مربوط می شود؛ این مدل از سپر جلو متفاوت با ورودی های هوای بزرگتر و تریم مشکی رنگ بهره می برد که نمونه آن در مدل معمولی دیده نشده است. همچنین قطعات آیرودینامیکی فیبر کربنی به منظور بهبود نیروی رو به پایین هم روی این مدل نصب شده و همانطور که از نامش پیداست جلوپنجره آن نیز صرفا به رنگ مشکی تولید می شود. در پروفیل عقب CT5-V Blackwing هم شاهد نصب قطعات فیبرکربنی مانند اسپویلری جدید و دیفیوزری متفاوت هستیم.

کابین کادیلاک ct5-v blackwing

داستان در خصوص کابین CT5-V Blackwing هم به این صورت بوده و شاهد تریم فیبر کربنی در کنسول میانی، غربیلک فرمان و پنل ها در ها هستیم؛ ضمن اینکه یک شیفتر دنده تولید شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی در کنسول میانی این خودرو نصب شده است.

تریم کربن کادیلاک ct5-v blackwing

کادیلاک CT5-V Blackwing دارای یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12 اینچی در پشت فرمان بوده که مشابه نمونه نصب شده در شورولت کوروت C8 است. در این نمایشگر بزرگ اطلاعاتی در خصوص فشار باد تایرها، نیروی G، بوست سوپرشارژ و همچنین قرار داشتن خودرو در یکی از سه حالت رانندگی اسپرت، مسابقه و Tour به راننده نمایش داده می شود. همچنین یک سیستم لانچ کنترل با قابلیت شخصی سازی از طریق همین نمایشگر نیز برای این خودروی لوکس قدرتمند در نظر گرفته شده است.

کادیلاک قصد دارد CT5-V Blackwing را در مدل پایه با قیمت 85 هزار دلار به فروش برساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟