اخبار خودرو جهان
شتاب 4.4 ثانیه ای با وجود وزن 3 تنی!

کادیلاک اسکالید V 2022 معرفی شد

شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کادیلاک اسکالید V 2022

کادیلاک سرانجام نسخه فوق قدرتمند شاسی بلند اسکالید V 2022 را که نسخه عملکردی تر و قدرتمندتر اسکالید معمولی بوده رونمایی کرده است. تا این لحظه کادیلاک تنها تصاویر بیرونی اسکالید V را منتشر کرده بود، ولی روز گذشته کادیلاک اسکالید V 2022 با جزییات کامل رونمایی شد.

مشخصات فنی کادیلاک اسکالید V 2022

به گزارش خودرونویس، کادیلاک اسکالید V 2022 دارای یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر بوده و مشتریان می توانند این مدل را هم روی نسخه فاصله محور معمولی و هم نسخه فاصله محور بیشتر ESV سفارش دهند. پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ اسکالید V همان موتوری بوده که روی کادیلاک CT5-V بلکوینگ Blackwing هم نصب شده که البته برای نصب روی اسکالید تفاوت هایی به خود دیده است. این پیشرانه حال به سوپرچارجری بزرگتر مجهز شده که نتیجه آن رسیدن قدرت این موتور به 682 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه بوده که 14 اسب بخار از نمونه نصب شده روی CT5-V بلکوینگ بیشتر است.

کادیلاک اسکالید V 2022

این موتور بی نقص و قدرتمند در کادیلاک اسکالید V 2022 قادر به تولید 885 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور بر دقیقه است. به لطف سیستم اگزوز فعال و چهار خروجی صدای بسیار گوش نوازی از اگزوز این خودرو تولید می شود که البته برای زمانی که می خواهید صرفا از لوکس بودن کادیلاک خود لذت ببرید می توانید حالت بی صدای آن را فعال کنید.

کادیلاک اسکالید V 2022

گیربکس نصب شده برای کادیلاک اسکالید V همان گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نسخه معمولی بوده که البته برای تحمل این موتور قدرتمندتر کالیبره شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه به صورت دائمی و 50/50 به هر چهار چرخ کادیلاک اسکالید منتقل می شود و در حالت مد رانندگی اسپرت 66 درصد نیرو به چرخ های عقب و 34 درصد باقی مانده به چرخ های جلو منتقل می شود. اسکالید V با این موتور قدرتمندش قادر است طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 12.7 ثانیه می تواند خط پایان درگ 400 متر را با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت عبور کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کادیلاک اسکالید V 2022

کادیلاک اسکالید V 2022 تنها در موتور قدرتمندتر نسبت به مدل معمولی خلاصه نشده. بلکه سیستم ترمز برمبو با کالیپر شش پیستونه در جلو برای متوقف کردن این غول لوکس تعبیه شده اند. سیستم تعلیق فوق نرم بادی مگنتیک راید 4 کادیلاک نیز در عقب به فنرهای سفت تری مجهز شده که مقداری سواری این خودرو اسپرت تر شود. کمک فنرها و دمپرها نیز ویژه اسکالید V کالیبره شده اند و در هنگام فعال کردن مد رانندگی اسپرت این خودرو یک اینچ به زمین نزدیک تر می شود.

کادیلاک اسکالید V 2022

راننده در کادیلاک اسکالید V 2022 قادر است هرچیزی را از سیستم تعلیق گرفته تا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، عملکرد فرمان، فشار ترمز و صدای پیشرانه را با انتخاب مدهای رانندگی مختلف تغییر دهد. یک مد رانندگی V هم برای اسکالید 2022 تعبیه شده که در آن همه تنظیمات در بالاترین حالت ممکن قرار می گیرند. خبر خوب اینجاست که کادیلاک اسکالید V دارای لانچ کنترل بوده تا همه سرنشینان در سه ردیف صندلی را میخکوب کند!

کادیلاک اسکالید V 2022

کابین کادیلاک اسکالید V 2022

همه این ویژگی های اسپرت کادیلاک اسکالید V را در هنگام ورود به کابین این خودرو فراموش می کنید. هرچقدر هم موتور قدرتمندی روی این قصر لوکس آمریکایی نصب باشد، در آخر اسکالید یک شاسی بلند فول سایز سوپرلوکس است. البته تغییراتی در سیستم تعلیق این خودرو به منظور اسپرت تر شده اعمال شده، ولی به هیچ وجه راحتی سرنشینان را خدشه دار نمی کند. فضای کابین اسکالید V تقریبا مشابه نسخه پلاتینیوم اجرا شده و دارای تریمی قرمز در تودزوی و صندلی هایی اسپرت است. نشانگرهای دیجیتالی دارای گرافیکی جدید و اسپرت تر هستند.

کادیلاک اسکالید V 2022

تودوزی چرمی و تریم چوبی تقریبا در تمام قسمت های کابین کادیلاک اسکالید V دیده می شود. رهیاب با تکتولوژی واقعیت افزوده از جمله تجهیزات استاندارد کادیلاک اسکالید V بوده و به صورت آپشنال می توان سیستم نیمه خودران و کمکی راننده سوپر کروز را برای این خودرو سفارش داد. برچسب قیمت نسخه پایه کادیلاک اسکالید V 2022 چیزی معادل 150 هزار دلار بوده و یک رقیب بسیار سرسخت و جدی برای مرسمس بنز میباخ GLS و بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان محسوب می شود.

4.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • Farzad | 14 شهریور 1401 - 9:02 ق.ظ

    ما که باید در حسرت این ماشین ها بمونیم