اخبار خودرو جهان
کراس اوور لاکچری و ارزان قیمت آمریکایی

بیوک انکور GX 2024 رونمایی شد

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

بیوک انکور Encore یک کراس اوور پریمیوم آمریکایی بوده که حال نسخه 2024 آن با نام بیوک انکور Encore GX معرفی شده که بروزرسانی های مهمی به خود دیده است. بیوک انکور GX ضمن بروزرسانی ظاهری، از لوگوی جدید این برند نیز استفاده کرده و داخل کابین آن نیز کاملا دیجیتال سازی شده و تفاوت پیدا کرده است. برای افرادی هم که قصد دارند با هزینه مقرون به صرفه یک کراس اوور لاکچری را خریداری کنند، بیوک تریم آونیر Avenir را برای خودرو انکور عرضه کرده است.

کابین بیوک انکور GX 2024

به گزارش خودرونویس، مهمترین تغییر در خصوص بیوک انکور GX 2024 یقینا به فضای داخل کابین مربوط می شود. نشانگرهای عقربه ای و کلیدهای متعدد با دیزاین قدیمی از داخل کابین این خودرو حذف شده اند و به جای آنها بیوک سیستم اطلاع رسانی خود موسوم به Virtual Cockpit را نصب کرده که شامل یک نمایشگر دیجیتالی در مقابل راننده و یک نمایشگر لمسی در میان داشبورد بوده که هر دو داخل یک قاب قرار گرفته اند.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

این دو نمایشگر روی هم رفته اندازه ای معادل 19 اینچ دارند که متشکل از یک نمایشگر 8 اینچی مقابل راننده و یک نمایشگر 11 اینچی در بخش میانی داشبورد است. بیوک اظهار کرده این بزرگترین نمایشگری بوده که در سگمنت خودروهای رقیب انکور GX نصب شده است. البته نباید فراموش کرد که همین نمایشگر با همین ابعاد روی همزاد بیوک انکور GX یعنی شورولت تریل بلیزر 2024 نیز قرار دارد.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

بیوک انکور GX 2024 به لطف دیجیتال سازی کابین ساده تر و مینیمال تری دارد. اما به طور کلی کلیدهای فیزیکی حذف نشده و خوشبختانه برای تنظیم سیستم تهویه کلیدهای فیزیکی در زیر دریچه های تهویه قرار دارد و برای گیربکس نیز همچنان یک شیفتر سنتی در کنسول میانی تعبیه شده است.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

تریم آونیر Avenir لوکس ترین مدل بیوک انکور GX بوده که در بخش کابین دارای تودوزی چرمی بژ با تریم مشکی برای داشبورد و قسمت های مختلف کابین است. همچنین برند Avenir روی پشت سری ها و رکاب درب ها نیز اجرا شده و صندلی های جلو برای راننده و سرنشین نیز کاملا به صورت برقی تنظیم می شوند. همچنین بیوک انکور GX دارای یک تریم به نام ST بوده که باز هم در قسمت های مختلف کابین عبارت ST دیده می شود. البته تمرکز اصلی طراحان در توسعه این تریم ایجاد فضایی اسپرت تر در کابین بوده و کمتر به لوکس بودن آن توجه شده است.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

ظاهر بیوک انکور GX 2024

با توجه به تصاویر جاسوسی که از بیوک انکور GX 2024 طی ماه های قبل منتشر شده بود، استایل ظاهری این خودرو چندان عجیب نیست. بیوک انکور GX 2024 هم مانند بسیاری از خودروهای جدید دارای چراغ های دوتایی بوده و دربالاترین قسمت پروفیل جلو دارای چراغ های روشنایی در روز بوده و جلوپنجره نیز دیزاین و مش بندی آن تغییر کرده که در دو طرف آن چراغ های اصلی داخل سپر واقع شده اند. طراحی بیوک انکور GX 2024 تا حد زیادی از بیوک وایلدکت کانسپت الهام گرفته شده است. بیوک انکور GX نخستین محصول این برند بوده که لوگوی جدید بیوک در بازار آمریکای شمالی روی آن نصب شده است.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

بیوک انکور GX در تمامی مدل ها دارای چراغ های LED استاندارد است. تریم Avenir و ST در بخش عقب نیز دارای چراغ LED هستند و مدل Avenir دارای لنزهای شفاف در این بخش است. همچنین مدل  آونیر جلوپنجره شکیلتری هم دارد و تریم کرومی در سپر آن اجرا شده و به رینگ 19 اینچی جذابتری مجهز شده است. مدل ST بیوک انکور GX ذات اسپرت تری داشته و دارای رینگ های مشکی با تریم تیره در بخش ظاهری و کابین است.

2024-buick-encore-gx بیوک انکور 2023 (1)

مشخصات فنی بیوک انکور GX 2023

بیوک انکور GX 2023 مشخصات فنی مشابهی با مدل قبلی دارد. این خودرو با موتور 1.3 لیتری سه سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه می شود که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت است. نسخه های جلومحرک به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز بوده و مدل های تمام چرخ محرک این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک 9 سرعته هستند.

قیمت بیوک انکور GX 2024 در مدل پایه 26 هزار و 900 دلار بوده و در مدل  آونیر قیمت این خودرو به 33 هزار و 200 دلار هم می رسد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟