اخبار خودرو جهان
همزاد شورولت اکوئیناکس برقی با طراحی مشابه لاماری ایما!

بیوک الکترا E5 برقی در مدل تولیدی رونمایی شد

دوشنبه - ۵ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
buick-electra-e5-بیوک الکترا برقی (1)

جوینت ونچر سایک جنرال موتور SAIC GM در چین به تازگی خودروی بیوک الکترا Electra E5 را به عنوان اولین محصول تولیدی توسعه بیوک یافته روی پلتفرم اولتیوم رونمایی کرده است. بیوک الکترا E5 همچنین اولین محصول بیوک بوده که به لوگوی جدید این خودروساز آمریکایی مزین شده است.

ظاهر بیوک الکترا E5

به گزارش خودرونویس، بیوک الکترا E5 ضمن اینکه به لوگوی جدید این خودروساز آمریکایی مجهز شده، طراحی جدیدی را در نمای جلو و عقب به نمایش می گذارد که این روزها در دنیا مرسوم شده است. در نمای جلو بیوک الکترا E5 شباهت هایی به خودروی لاماری ایما آرین پارس موتور دیده می شود و شاهد سبک طراحی چراغ های دوتایی هستیم که در بالاترین قسمت چراغ های LED روشنایی در روز قرار گرفته اند و مقداری پایین تر هم چراغ های اصلی داخل سپر طراحی شده اند.

buick-electra-e5-بیوک الکترا برقی (1)

بیوک الکترا E5 یک کراس اوور 5 نفره بوده و به لطف توسعه روی پلتفرمی ویژه خودروهای الکتریکی، اورهنگ کوتاهی در جلو و عقب دارد و فاصله بین دو محور آن به نسبت ابعاد بسیار زیاد است. بسیاری از خودروهای چینی جدید از جمله همین لاماری ایما دارای چراغ استاپ ترمزی سه تایی در بالای شیشه عقب هستند و این بیوک الکترا E5 با وجود اینکه خودرویی آمریکایی بوده از این ترند برای محبوبیت در بازار چین پیروی کرده است.

buick-electra-e5-بیوک الکترا برقی (1)

 

مشخصات فنی بیوک الکترا E5

بیوک الکترا E5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4892، 1905 و 1655 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2954 میلی متر اعلام شده است. این ابعاد تقریبا با شورولت اکوئیناکس برقی یکسان بوده که همزاد بیوک الکترا E5 محسوب می شود. البته بیوک الکترا E5 حدود 57 میلی متر طول بیشتری نسبت به همزاد برقی خود با لوگوی شورولت دارد.

buick-electra-e5-بیوک الکترا برقی (1)

بیوک هنوز اطلاعات پیشرانه کراس اوور برقی الکترا E5 را منتشر نکرده، اما وزارت فناوری و تکنولوژی چین در نوامبر اطلاعات این خودرو را فاش کرد و اظهار کرد که نسخه تک موتوره بیوک الکترا Electra E5 به یک موتور برقی مجهز شده که قادر به تولید 241 اسب بخار قدرت است. بیوک الکترا E5 وزن خالصی معادل 2570 کیلوگرم دارد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. منابع چینی اعلام کرده اند که نسخه قدرتمندتر بیوک الکترا E5 با دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هم به زودی عرضه می شود. پک باتری لیتیوم یونی این خودرو از شرکت CATL تامین می شود و هنوز ظرفیت آن مشخص نیست و اعلام نشده که این خودرو در حالت فول شارژ چه مسافتی را طی می کند.

buick-electra-e5-بیوک الکترا برقی (1)

جنرال موتورز قصد دارد که در آینده نزدیک چندین کراس اوور برقی ویژه بازار چین را نیز رونمایی و عرضه کند. بیوک الکترا E5 جدیدا خودروی الکتریکی جنرال موتورز در بازار چین بوده که در کنار همزاد کادیلاک و شورولت این خودرو عرضه می شود. جنرال موتورز هرچند دیر وارد بازی خودروهای الکتریکی در چین شد، اما سگمنت خودروهای الکتریکی در چین بسیار شلوغ و پر ازدحام بوده و با وجود این ازدحام و تنوع به نظر می رسد که بیوک الکترا E5 یک گزینه محبوب برای خرید محسوب شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟