اخبار خودرو جهان
سریع ترین و یکی از لوکس ترین سدان های جهان

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
bentley-flying-spur-speed-2022 بنتلی فلایینگ اسپور اسپید (1)

نسل سوم بنتلی فلایینگ اسپور در اواسط سال 2019 به عنوان مدل 2020 رونمایی شد. از آن زمان تا به امروز بنتلی نسخه های مختلفی اعم از فلایینگ اسپور هیبرید، فلایینگ اسپور S و مدل های دیگر را برای این خودرو عرضه کرده است. اما حال گل سرسبد این محصول یعنی بنتلی فلایینگ اسپور اسپید رونمایی شده است. بنتلی از این پس پیشرانه 12 سیلندر W شکل خود را صرفا روی مدل اسپید بنتلی فلایینگ اسپور نصب می کند و مدل های معمولی را با پیشرانه هشت سیلندر راهی بازار می کند.

مشخصات فنی بنتلی فلایینگ اسپور اسپید

به گزارش خودرونویس، بنتلی فلایینگ اسپور اسپید دارای یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر با آرایش سیلندرهای W شکل بوده که به دو توربوشارژ مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه ساخت ZF به چرخ ها منتقل شده و این لیموزین قدرتمند را قادر ساخته که طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش بنتلی فلایینگ اسپور اسپید هم 333 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

bentley-flying-spur-speed-2022 بنتلی فلایینگ اسپور اسپید (1)

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید قادر است گشتاور را میان هر دو اکسل توزیع کند. در مد رانندگی کامفورت 480 نیوتن متر گشتاور به اکسل جلو منتقل می شود. مد رانندگی اسپرت مقداری تغییر کرده و گشتاور منتقل شده به اکسل جلو را صرفا روی 280 نیوتن متر محدود کرده و باقی آن را به چرخ های عقب منتقل می کند. نسخه اسپید بنتلی فلایینگ اسپور یک پله نسبت به فلایینگ اسپور S جایگاه بالاتری دارد و خود بنتلی این نسخه را داینامیک ترین مدل تولید شده از این لیموزین می داند.

bentley-flying-spur-speed-2022 بنتلی فلایینگ اسپور اسپید (1)

ظاهر بنتلی فلایینگ اسپور اسپید 2022

بنتلی فلایینگ اسپور اسپپید دارای رینگ های 22 اینچی بخصوص با رنگ مشکی براق، مشکی دودی یا نقره ای است. یک ست رینگ 22 اینچی آپشنال هم برای فلایینگ اسپور اسپید قابل سفارش بوده که دیزاینی متفاوت داشته و رنگ آن مشکی براق یا ساتن Brodgar می تواند باشد. بنتلی همچنین یک تم تیره رنگی را در جلوپنجره، چراغ های اصلی، لوگوها و چراغ های عقب این خودرو اعمال کرده است. فلایینگ اسپور اسپید به صورت استاندارد به کالیپرهای ترمز قرمز رنگ بنتلی مجهز شده است.

bentley-flying-spur-speed-2022 بنتلی فلایینگ اسپور اسپید (1)

بنتلی دو پکیج استایلینگ و بلک لاین را نیز برای فلایینگ اسپور عرضه کرده است. پکیج استایلینگ چندین قطعه فیبر کربنی مانند اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی با نشان براق بنتلی، دیفیوزر عقب و یک اسپویلر ساده در لبه صندوق عقب را به بنتلی فلایینگ اسپور اضافه می کند. پکیج بلک لاین هم یک تم تیره روی تمام قطعات ظاهری بدنه فلایینگ اسپور پیاده می کند.

bentley-flying-spur-speed-2022 بنتلی فلایینگ اسپور اسپید (1)

کابین بنتلی فلایینگ اسپور اسپید 2022

کابین بنتلی فلایینگ اسپور اسپید با تودوزی چرمی در 15 رنگ مختلف قابل سفارش است. گرافیک نمایشگرهای دیجیتالی پشت فرمان و میان داشبورد بنتلی فلایینگ اسپور اسپید متمایز از سایر نسخه ها بوده و صندلی های جلو در 24 جهت به صورت برقی و صندلی های عقب نیز در 14 جهت به صورت برقی قابل تنظیم هستند. همچنین نصب پدال های اسپرت جذابیت کابین این خودرو را بیشتر کرده است. بنتلی تخمین زده که فلایینگ اسپور اسپید در اروپا یک سوم فروش این خودرو را به خود اختصاص می دهد و این آمار در خاورمیانه چیزی در حدود یک پنجم خواهد بود.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟