اخبار خودرو جهان
برانید نه اینکه رانده شوید!

بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر معرفی شد

پنجشنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر

بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر V8، جدیدترین مدل معرفی شده از این سدان فوق لوکس بریتانیایی است. این برند فوق لاکچری انگلیسی دریافت که تنها راه افزایش فروش و مالکان فلایینگ اسپور این بوده که مالک خود اقدام به رانندگی با این خودرو کند و دیگر اقدام به استخدام راننده شخصی برای خود نکند. به عبارت دیگر منظور بنتلی این است که فلایینگ اسپور برای افرادی مناسب بوده که خود تمایل به رانندگی با یک سدان لاکچری قدرتمند را دارند و تمایلی به نشستن در صندلی ردیف عقب و صرفا تماشای منظره بیرون ندارند!

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، بنتلی فلایینگ اسپور V8، از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ساخت فولکس واگن بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 542 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر است. به لطف همین پیشرانه قدرتمند، بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر با دارابودن وزنی فراتر از دو تن قادر است طی 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 318 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

به منظور بهبود میانگین مصرف سوخت، بنتلی سیستم غیر فعال سازی سیلندر را برای این پیشرانه قدرتمند تعریف کرده که در شرایطی که نیاز به تمام قدرت تولیدی این موتور نیست، چهار سیلندر به صورت کامل خاموش می شوند؛ ولی به محض اینکه سیستم کنترلی پیشرانه حس کند که نیاز به قدرت بیشتری برای انتقال به چرخ هاست، در کمتر از چند دهم ثانیه این چهار سیلندر غیر فعال هم وارد مدار می شوند.

شاید این نسخه هشت سیلندر بنتلی فلایینگ اسپور مقداری نسبت به نسخه 12 سیلندر این سدان فوق لاکچری ضعیف تر باشد، اما نقطه قوت این مدل جدید اینجاست که به دلیل بهره بردن از پیشرانه کوچکتر وزن کمتری هم نسبت به مدل 12 سیلندر دارد. بنتلی اظهار کرده که فلایینگ اسپور هشت سیلندر 100 کیلومتر نسبت به مدل 12 سیلندر سبک تر است. این موضوع باعث شده که راننده هنگام رانندگی با این خودرو حس چابکی بیشتری داشته باشد و قابلیت مانورپذیری این خودرو را هم افزایش داده است.

به عنوان آپشن، امکان نصب سیستم فرمانپذیری هر چهار چرخ به صورت الکترونیکی نیز وجود دارد؛ با نصب این سیستم هندلینگ این سدان فول سایز فوق لوکس باز هم بهتر و تهاجمی تر می شود. یکی دیگر از به روزرسانی های اعمال شده در این نسخه، سیستم داینامیک راید بنتلی بوده که از آنتی رول های الکتریکی برای پایداری و سواری بهتر استفاده می کند.

 

استایل ظاهری و کابین

بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر به صورت استاندارد دارای رینگ های 21 اینچی 10 پره است. مشتریان به صورت آپشنال می توانند پکیج ظاهری بلک لاین را برای این خودرو سفارش دهند که به موجب آن تم تیره رنگی در استایل بیرونی اعمال می شود.

درون کابین فلایینگ اسپور هشت سیلندر هم مانند سایر محصولات بنتلی گیرا و لاکچری است. بسیاری از قسمت های کابین به منظور زیبایی بیشتر با چوب درخت گردو تزیین شده، اما مشتریان قادر هستند که هفت روکش چوبی طبیعی با رنگ و طرح های مختلف یا حتی روکش مشکی براق فیبر کربنی نیز برای داشبورد، کنسول میانی و رودری های فلایینگ اسپور هشت سیلندر انتخاب کنند.

سیستم سرگرمی اطلاع رسانی با نمایشگر قابل چرخش نیز به صورت آپشنال برای این خودرو قابل سفارش است. مشتریان می توانند صندلی های ردیف عقب را به صورت دو صندلی مجزا از یکدیگر یا یک صندلی یکپارچه سه نفره سفارش دهند. این مدل فلایینگ اسپور مانند سایر لیموزین های لوکس دارای یک کول باکس برای خنک نگه داشتن نوشیدنی در ردیف عقب بوده که دو شیشه نوشیدنی در آن قرار می گیرند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟