اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 6 لیتری 12 سیلندر با 626 اسب بخار قدرت

بنتلی بنتایگا اسپید 2021 معرفی شد

جمعه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
بنتلی بنتایگا اسپید

بنتلی به تازگی نسخه به روزرسانی شده بنتایگا 2021 اسپید را معرفی کرده تا همچنان حرف اول را در سگمنت اسیووی های لوکس و قدرتمند دنیا بزند. در حالی که بنتایگا اسپید 2021 عملکردی مشابه نسخه پیشین دارد، اما استایل ظاهری و کابین آن تا حدی به روزرسانی شده است. از این پس مشتریانی که قصد خرید بنتایگا با پیشرانه W12 را دارند، تنها باید سراغ خرید نسخه اسپید این خودرو بروند، چراکه مدل های پایه بنتایگا تنها به پیشرانه هشت سیلندر مجهز می شوند.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، بدیهی است که بنتایگا اسپید 2021 مانند نسخه هشت سیلندر پیشتر رونمایی شده این خودرو، دارای چهار چراغ بیضی شکل فوق پیچیده در جلو و جلوپنجره مستطیل شکلی بزرگ در جلو است. از نمای جانبی طراحی قسمت عقب و شیب سقف مشابه آئودی Q7 انجام شده، ولی چراغ های بیضی شکل زیبای نصب شده در این قسمت، بنتلی بنتایگا را نسبت به آئودی کاملا متمایز کرده است.

نمای جلو بنتلی بنتایگا اسپید

بنتلی بنتایگا اسپید به لطف اعمال تم تیره رنگ در جلوپنجره، چراغ ها، راکر پنل ها و اسپویلر نصب شده در راستای سقف در پروفیل عقب، چهره خشن تری نسبت به مدل استاندارد دارد. درون سپر جلو و عقب بنتایگا اسپید یک نوار کرومی غیر معمول دیده می شود؛ ظاهرا این نوار به منظور هماهنگی با نوار کرومی زیبایی که روی درها نصب شده، طراحی شده است. این اسیووی لاکچری قدرتمند به صورت استاندارد به رینگ های 22 اینچی مجهز شده که به صورت رنگی با تم تیره قابل سفارش است.

البته یک نسخه آپشنال به نام بنتایگا اسپید بلک نیز وجود دارد که تریم تیره و خاکستری رنگی روی بسیاری از المان های آن اجرا شده است. این تم تیره رنگ در روف راک و دیفیوزر عقب دیده شده و تقریبا جایگزین تمام المان های براق بدنه شده است. اسپلیتر، رکاب ها و اسپویلر عقب در این نسخه آپشنال از جنس فیبرکربن تولید شده اند.

نمای عقب بنتلی بنتایگا اسپید

کابین

تغییرات اعمال شده در کابین بنتلی بنتایگا اسپید، فضای داخلی این اسیووی را از حالتی لوکس به حالتی فوق لوکس تغییر داده است. بنتایگا اسپید به لطف دارابودن تم تیره رنگ در کابین و همچنین تودوزی ویژه و ترکیب رنگ خاص در صندلی ها و رودری و قسمت پایینی کنسول میانی، چهره متفاوتی نسبت به سایر مدل های بنتایگا گرفته است. برای اولین بار بنتلی از جیر آلکانتارا در تودوزی سقف، ستون ها، فرمان، شیفتر دنده و قسمت میانی صندلی ها استفاده کرده است.

کابین بنتلی بنتایگا اسپید

در کنار استفاده از مواد اولیه فوق با کیفیت در کابین، بنتلی بنتایگا اسپید  2021 به نمایشگر به روزرسانی شده در پشت فرمان و همچنین سیستم مالتی مدیا ارتقا یافته مجهز شده است. یک نمایشگر 10.9 اینچی جدید لمسی با درگاه اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه یک نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان با قابلیت نمایش نقشه به صورت بزرگ و دیزاینی کلاسیک برای این خودرو نصب شده است. هد آپ دیسپلی این خودرو پیشرفته از گذشته شده و اطلاعات ترافیکی، نام خیابان ها و سایر جزییات کاربردی دیگر را نیز به راننده نمایش می دهد.

صندلی عقب بنتلی بنتایگا اسپید

مشخصات فنی

همانند گذشه، بنتلی بنتایگا اسپید 2021 از پیشرانه W12 قدرتمند فولکس واگن بهره گرفته است. این پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر قادر به تولید بیشینه قدرت 626 اسب بخار و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر است. این نیروگاه پر گشتاور و پرقدرت تمام نیروی خود را بین دور 1500 تا 5000 تولید کرده و این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عملکردی خیره کننده برای بنتایگا اسپید به ارمغان آورده است. بنتلی ادعا کرده که بنتایگا اسپید قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 306 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این موتور 12 سیلندر دارای سیستم غیر فعال سازی سیلندر به منظور بهینه سازی مصرف سوخت است. عملکرد این سیستم بدین صورت بوده که شش سیلندر یعنی یک بلوک VR6 از این پیشرانه به صورت کامل هنگامی که نیازی به آن نباشد، خاموش می شود. در این حالت یقینا آلایندگی و مصرف سوخت بنتایگا اسپید کمتر بوده، اما هرگاه به آن شش سیلندر خاموش شده نیاز باشد، سریعا شروع به کار کرده و وارد مدار می شوند.

نمای جانبی

این اسیووی اسپرت لاکچری دارای چهار مد کامفورت، اسپرت، کاستوم و یک مد به نام بنتلی HQ بوده که ترکیب ویژگی های اسپرت و سواری راحت است. سیستم بنتلی داینامیک راید به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است. این سیستم از یک موتور الکتریکی 48 ولتی به منظور لرزش گیری و کاهش تکان های بدنه است. همچنین سیستم توزیع گشتاور مبتنی بر ترمز دیفرانسیل عقب این خودرو دوباره کالیبراسیون شده تا عملکرد بهتری به ارمغان آید.

بنتلی بنتایگا اسپید به صورت آپشنال به ترمزهایی کربن سرامیکی مجهز می شود که بزرگترین و قدرتمندترین سیستم ترمز نصب شده روی محصولات بنتلی تا به امروز است. این دیسک های کربن سرامیکی ضمن افزایش نیروی ترمزگیری و عملکرد بهتر، 20 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونه های اساندارد فلزی دارند.

پیشبینی می شود که بنتایگا اسپید 2021 هنگام عرضه در اواخر سال جاری، اختلاف قیمت 40 هزار دلاری با نسخه هشت سیلندر داشته باشد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟